Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är ensam, vilket på ett sätt är skönt för då riskerar jag inte bråk med andra på det sättet. Har varit inställd på att sälja lägenheten, mest för att den är lite onödigt stor och ligger på bottenvåning men utan bra uteplats. Samtidigt är den inte så dyr i månaden och lånet han tog för att köpa den är betalt för länge sedan. Men, den är i stort(!) renoveringsbehov... (badrum, samtliga tapeter, kyl/frys är dåliga...) Vet inte om jag har råd med allt som behöver göras. Har ingen egen bostad att sälja.
Tillägg: du kanske kan låna på den för att göra ett badrum? @Red_ChiliNu är jag ingen bostadsexpert men jag rekommenderar att tömma den, städa och sedan göra en värdering med mäklare (gärna flera). Då kan hen föreslå om det är bäst att sälja den i befintligt skick eller göra mindre renovering för att få upp priset.
Sedan... vad är "dåligt skick"? Är det slitet men användbart? Akutrenovering för att kunna bo där? Om jag vore du med tanke på hur det är i Sthlm med lägenheter hade jag övervägt att behålla den, iaf tills du vet hur du vill göra. Om månadskostnaden är mindre eller likvärdig med din nuvarande hyra känns det som en no brainer att behålla den.
Ytskikt behöver inte bli dyrt och det mesta kan man göra själv. Kyl/frys behöver heller inte bli vansinnigt dyrt, det går att hitta bra priser på nya eller kolla Blocket. Det som kan bli dyrare beroende på vad som krävs är ju badrummet men är det mer än ytskikt går det att ta dit en rörmokare för en offert (helst flera olika så du kan utvärdera deras offerter mot varandra).
Tillägg: du kanske kan låna på den för att göra ett badrum? @Red_Chili
Beror lite på vad mäklaren säger. Om renovering för 200k skulle höja värdet med 500k skulle jag absolut renoverat.Om jag hade övervägt att bo i lägenheten så hade jag absolut lånat för att renovera och sedan flytta dit när den är fräsch.
Skulle jag sälja tror jag inte att jag skulle gå omvägen att renovera.
Ja, du har många bra poänger där. En stor anledning till att den känns dålig nu är nog till stor del också just för att den är extremt full av bråte och dåligt möblerad. Jag tror egentligen att den har viss potential.Nu är jag ingen bostadsexpert men jag rekommenderar att tömma den, städa och sedan göra en värdering med mäklare (gärna flera). Då kan hen föreslå om det är bäst att sälja den i befintligt skick eller göra mindre renovering för att få upp priset.
Sedan... vad är "dåligt skick"? Är det slitet men användbart? Akutrenovering för att kunna bo där? Om jag vore du med tanke på hur det är i Sthlm med lägenheter hade jag övervägt att behålla den, iaf tills du vet hur du vill göra. Om månadskostnaden är mindre eller likvärdig med din nuvarande hyra känns det som en no brainer att behålla den.
Ytskikt behöver inte bli dyrt och det mesta kan man göra själv. Kyl/frys behöver heller inte bli vansinnigt dyrt, det går att hitta bra priser på nya eller kolla Blocket. Det som kan bli dyrare beroende på vad som krävs är ju badrummet men är det mer än ytskikt går det att ta dit en rörmokare för en offert (helst flera olika så du kan utvärdera deras offerter mot varandra).
Men usch! Har mostern ingen egen talan eller ?Ska man skratta eller gråta när Fisungen har smort in moster i kaviar? Luktar mindre gott
Ja, du har många bra poänger där. En stor anledning till att den känns dålig nu är nog till stor del också just för att den är extremt full av bråte och dåligt möblerad. Jag tror egentligen att den har viss potential.
Det jag iaf är 100% säker på är att jag inte ska ta några förhastade beslut utan kolla upp vad allt skulle bli att kosta, hur mycket den skulle kunna bli såld för osv.
Haha hon är snabb som en vessla den lille terroristen Hennes mamma glömde tala om att fisungen älskar att ta på folk när hon är kladdig Tur hon är så förbaskat söt att man måste bara älska henne trots hennes upptågMen usch! Har mostern ingen egen talan eller ?