Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snö ute och mer kommer det. Men får bestämma mig för att det är något positivt. I januari SKA det vara snö och inget annat kom kommer ner. Sen får vi hoppas att det inte blir några hysteriska mängder så folk åker av vägen hit och dit så traktor måste hämta eftersom pinnarna ”blåst bort”
Normalmycket. Litegrann räcker ❄️
 
Jag sitter inte i telefonkö :meh: alla tiderna var slut så ring imorgon, får sitta och hugga så fort de öppnar. Sedan undrar man lite hur Nordea tänker när man ringer deras kundtjänst och får ett automatiskt meddelande att alla är upptagna försök senare. Ringde via mobilappen istället och då svarade de iofs snabbt. Visar sig att mitt kort inte är spärrat trots att jag skrev in fel kod på nyårsafton eftersom spärren bara gäller i 24 timmar, så det var lite onödigt att ta med sig det andra.

Jag har ett kort i plånboken för vardagsutgifter med ingen kredit eller stora summor och ett hemma kopplat till konto med kredit och större summa om jag behöver pengar snabbt. Och ett kopplat till PayPal/utlandsbetalningar där jag bara för över det jag behöver för köp innan jag slutför - ja jag kanske är lite paranoid.
 
Häpp, era tumhållningar hjälpte inte och istället för att vakna till en massa vacker snö vaknade vi till en stad som är täckt av ett tjock lager blank-is. :arghh: Helt omöjligt att ta sig någonstans utan att ha ett staket eller något annat att hålla i. Vi halkade dock bort till närbutiken för att köpa ved åt grannen, som är lite äldre och definitivt inte bör gå ut i detta vädret. Det tog typ tre gånger så lång tid som vanligt att ta sig dit, och väl framme visade det sig att de hade slut på det mesta (inklusive ved) då leveranserna har svårt att ta sig fram p.g.a vädret. Nåja, lite frisk luft fick vi i alla fall. För att inte tala om balansträning...

Ovanpå detta har vi just fått reda på att det blir ny lockdown fram till åtminstone 31 januari och de nya restriktionerna är hårdare än vi haft sen april/maj.

Efter en sådan här dag av besvikelser gör jag det enda rätta: Sitter inne och surar och äter choklad. 🙄
 
Tittar på Vår tid är nu. Labben agerar soffbord.

20210104_154002.webp
 
Jag måste hamnat på någon telefonlista, det ringer fastighetsmäklare konstant och vill göra en gratis bedömning av min lägenhet :idea: Jag sa att jag just flyttat hem efter fyra år och aldrig tänker flytta igen eftersom bara tanken gör mig matt.

Frågade om det går dåligt för bostadsmarknaden just nu eftersom de ringer, vilket han förnekade utan påstod att Årsta har blivit populärt. Tillåt mig tvivla.
 
Helt totaldränerad efter att ha hämtat mammas saker. Jag orkade inte lämna tillbaka släpet idag så det får bli imorgon (jag hyrde pga mitt släp står hos särbon för tillfixning som jag hoppas händer det här årtiondet...).

Nu ska jag se om det finns något gott i frysen, färdigmaten jag tänkt köpa på Maxi fanns inte :( Det blir nog någon form av plock med surdegsbaguette, jag har kvar av en massa goda ostar sedan helgerna.
 
Alltså, så gulligt. Vi är i fjällen och firar sambons mamma som fyller 60 idag. Så när vi står utanför huset och grillar korv för att få till ett lite coronasäkert firande med familjen så dyker det upp en mamma med två småflickor och frågar om de får komma in och värma sig i vår hall en stund. Ena flickan är nog inte mer än 3 år och gallskriker, och mamman berättar att de kommit ifrån pappan i backen och nu vet de inte vart de är. Det är 12 minusgrader och flickorna fryser så himla mycket. Så vi släpper in dem och får av flickorna pjäxor och vantar och försöker få upp värmen, och det märks att mamman är rejält medtagen. De får tag på pappan som ska hämta, flickorna får lite choklad och tillslut så slutar minstingen skrika. Under tiden vi småpratar så berättar svärmor att hon fyller år och vi pratar med tjejerna om vilken sång man brukar sjunga då osv. Pappan hämtar tillslut. Nu några timmar senare så skulle jag ta ut hunden, då står det en fin flaska champagne där med texten ”grattis på födelsedagen världens snällaste främling” :heart
 
Härliga timmar ute med en god vän, spårade med hundarna, grillade korv, drack kaffe och pratade massor och gick sen det spåret den andra hade gått före. Sen hem och packa ur, svänga in på Volvo, få tre mekaniker att felsöka och inse att det är handtaget som är trasigt, 3500 är ju som hittat plus arbete. Kul med januari. Tur att jag hade en sån bra dag att det vägde upp!
 
Alltså, så gulligt. Vi är i fjällen och firar sambons mamma som fyller 60 idag. Så när vi står utanför huset och grillar korv för att få till ett lite coronasäkert firande med familjen så dyker det upp en mamma med två småflickor och frågar om de får komma in och värma sig i vår hall en stund. Ena flickan är nog inte mer än 3 år och gallskriker, och mamman berättar att de kommit ifrån pappan i backen och nu vet de inte vart de är. Det är 12 minusgrader och flickorna fryser så himla mycket. Så vi släpper in dem och får av flickorna pjäxor och vantar och försöker få upp värmen, och det märks att mamman är rejält medtagen. De får tag på pappan som ska hämta, flickorna får lite choklad och tillslut så slutar minstingen skrika. Under tiden vi småpratar så berättar svärmor att hon fyller år och vi pratar med tjejerna om vilken sång man brukar sjunga då osv. Pappan hämtar tillslut. Nu några timmar senare så skulle jag ta ut hunden, då står det en fin flaska champagne där med texten ”grattis på födelsedagen världens snällaste främling” :heart

Men åh :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
358
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp