Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här låter väl inte särskilt imponerande men jag har just ätit en macka + druckit juice till frukost. Detta trots att jag legat och kramat kudden och haft ångest inför just frukost sedan 5-tiden. Är faktiskt ändå lite stolt över det även om jag känner mig sjukt äcklig också och som att jag kommer svälla upp som en ballong av att "äta ordentligt".
 
Men åh. Min enda kollega som kan rädda mig från min chef är sjuk i feber och grejer (vet ej om corona ännu). Innebär att jag blir ensam med min chef hela torsdag och fredag.
Kommer aldrig få klart det jag måste. Alternativt får jag väl psykbryt och gör något dumt :cautious:

Extra svårt just nu att samla mig och hålla humöret uppe då jag är inne i världens pms kaos - torsdag och fredag blir... intressanta.

Nu är det dock onsdag vilket innebär en hel dags videosamtal... yay. Slipper i alla fall chefen.
 
Skönt med sovmorgon; vaknade med honkatten brevid mig :love: . Mindre skönt att jag klämde hälen i ytterdörren när jag skulle släppa ut henne...Nåja en maskin tvätt snurrar och just nu äter jag frukost och dricker kaffe i lugn och ro medan hankatten sover brevid mig på divanen :love:.
 
Det är hopplöst, jag har två ungar hemma, jag skulle säga friska men lite vanlig höstförkylning, men de får vara hemma. Dottern börjar få panik på att hon bara har varit en dag i skolan den här terminen.

Pratade med en tjejkompis i morse som har 4 barn, hon väntar på att barnen ska bli sjuka just för att det är skolstart. Minste sonens förskolepedagog berättade igår att förskolans barn är friskare än någonsin tack vare att alla håller sig hemma. Och det är jättebra men samtidigt så skört för de som arbetar.
 
Har precis sålt äldsta sonens fonder, och flyttat resterande sparpengar till ett och samma konto. Vi tog beslutet igår att tvinga på honom en A-traktor istället för att överklaga till kommunen om skolbussar och eventuellt även till skolinspektionen. Får han en A-traktor så har han förhoppningsvis ett försprång nu när han fyller 16, och ska börja övningsköra med våra bilar.
 
Har precis sålt äldsta sonens fonder, och flyttat resterande sparpengar till ett och samma konto. Vi tog beslutet igår att tvinga på honom en A-traktor istället för att överklaga till kommunen om skolbussar och eventuellt även till skolinspektionen. Får han en A-traktor så har han förhoppningsvis ett försprång nu när han fyller 16, och ska börja övningsköra med våra bilar.
Titta även på "Moppar" som får köra 45 km/h det börjar finnas en hel del som ändå är helt okej säkerhetsmässigt.
 
@Snurrfian + @Millicent Sonen har idag en EU-moped klass 1, men det blir svårt när höstrusket och snön kommer då vi har allt ifrån 2,7 till 16 km beroende på buss, skoltid och vart han ska befinna sig. Till fabriken 11 km från oss, där de är just nu 2 dagar i veckan, går inga passande bussar alls.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 723
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 304
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 340
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 898
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp