Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bakade en björnbärspaj i går och kokade även lite sylt 🙂 I morgon får jag komma ihåg och ta med pajen till jobbet, glömde den hemma i dag 🙄 Annars har jag bäddat rent i sängen och tvättat en maskin med lakan. Nu dags att hänga ut tvätten innan sovdags 😀
 
Här var det bilkö i milavis ikväll. Lastbil som lagt sig över hela E4 så att allt leddes om via gamla E4. Som faktiskt är i princip MIN väg. ;)

Hoppas det ändå gick bra för de som var med om eländet.

Bilköer här brukar annars upplösas innan man knappt förstod att de uppstod, så det är ovanligt.

Jovars såg den i Norsholm så den sträckte sig ett bra stycke och så leder det såklart tilö att vi får mer tung trafik förbi hos oss...
 
I år har jag mycket körsbär. Dricker inte saft, så googlade vad man kan göra med körsbär. Likör tydligen. Stegade in på systemet och fram till spriten. Insåg att jag inte hade en aning om vad jag skulle köpa, så fick be om hjälp. Jag tror inte jag har köpt ren sprit sen jag "inte fick" köpa ren sprit. Det börjar vara drygt tio år sen. :angel:
 
Tycker jag kissar en massa på det senaste, har fått gå upp flera nätter i rad och kissa som en äldre karl med prostatabesvär... Klart irriterande, om än gissningsvis pga allt vatten som dricks i värmen, och ingen infektion. Kan man ha urinvägsinfektion som inte svider? Särbon skrattar och har kallat mig gamm-tantan nu i två dar trots ilskna avsnäsningar.

Åh andra sidan dansade han runt med Knubbis-kissen förut och kallade henne semmelkissepäronpiga, så han är ju inte helt a jour med möjliga vackra smeknamn. :angel:

Känner du dig trött och sover extra mycket? Skulle kolla upp BS bara för säkerhets skull.
 
Fick ryck och gjorde knäckig äppelpaj. Insåg att vi inte hade vaniljsås eller glass. Hittade något pulversåsjox i skafferiet och vispade och vispade och hade i mer och mer pulver. Insåg att det skulle kokas. Vid kokning uppstod vanilj-tapetklister. Om man tänker sig att tapetklistret torkat typ 1 dag. :cautious:
Det var tydligen marsansås och man skulle ha i pyttelite. Nu har jag spätt ut skiten! Med typ en halv liter mjölk. 😅
Haha vad är det först i med 4 dl kall mjölk sen 6 msk pulver. Efteråt har jag hällt i 1 dl grädde och vispat till. Bra om den står 5-10 min.
 
I år har jag mycket körsbär. Dricker inte saft, så googlade vad man kan göra med körsbär. Likör tydligen. Stegade in på systemet och fram till spriten. Insåg att jag inte hade en aning om vad jag skulle köpa, så fick be om hjälp. Jag tror inte jag har köpt ren sprit sen jag "inte fick" köpa ren sprit. Det börjar vara drygt tio år sen. :angel:

Spottsoppa 😋😋😋😍😍😍
 
Har precis tittat på The Women från 2008. Har aldrig sett en film där det nämns så ofta vad någon äter, hur mycket något äter, att de inte vill visa sig nakna, att de känner sig tjocka osv osv. Det är inte ens en film om ätstörningar bara en film om ett gäng kvinnor där en blivit bedragen av sin man. Helt jävla vansinnigt, och när en av kvinnornas typ 10 åriga dotter poängterar hur många kalorier det är i en kaka och säger att hon är tjock så skrattar mamman?! Alltså, det var den sjukaste (och sämsta) filmen ever. Vet dock att det sett den här tidigare och då inte reagerade på det här. Ser det som ett bra tecken att vi nu för tiden uppmärksammar sån här skit, och gör om och gör bättre (till iaf stor del).
 
Bugger, bugger, bugger. Frysen av i 48 timmar. Torkade noggrant av den och den var verkligen torr. Satte på den och lampan blinkar rött igen :banghead: :banghead: :banghead: Jag känner att den blev kallare så fort jag satte på den men den förbaskade lampan lyser. La in en kyld sak eftersom det står att man ska göra det. Nu får den stå över natten och sedan får vi se vad som händer. Bara för att jag inte märkte att dörren var öppen över natten händer det här...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
579
· Visningar
56 320
Senast: farin
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 341
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 349
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 907
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp