Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har beställt en bakform i form av en uppslagen bok idag. Ska baka en tårta snart och fira att själva berättelsen är näst intill klar, och vad är då bättre än en....tada...BOKTÅRTA :) . (Sedan återstår ju X vändor med redigering och korrekturläsning, men det är en annan femma.... ;) )
 
Ätit middag, nu ont i magen som vanligt :meh:
Ska läsa ett tag, sen till stallet och ta in hästarna och gå med hundarna. Eller om jag tar hundarna först och hästarna sen, beror på hur varmt det är
 
Norrland har äntligen fått lite värme :love:
Har gjort ett helt gäng med ärenden idag, bland annat köpt en köttlåda från eko-kossor som bor såhär fint!

IMG_20200819_115832.webp
 
Tycker jag kissar en massa på det senaste, har fått gå upp flera nätter i rad och kissa som en äldre karl med prostatabesvär... Klart irriterande, om än gissningsvis pga allt vatten som dricks i värmen, och ingen infektion. Kan man ha urinvägsinfektion som inte svider? Särbon skrattar och har kallat mig gamm-tantan nu i två dar trots ilskna avsnäsningar.

Åh andra sidan dansade han runt med Knubbis-kissen förut och kallade henne semmelkissepäronpiga, så han är ju inte helt a jour med möjliga vackra smeknamn. :angel:
 
Jädrar vad det öste ner förut; fick bilen rentvättad 😁. 35 mm fick vi. Är i stallet och ska strax hem; häst var ju såklart dyngsur och eftersom mer åska hotade beslöt jag mig för att löshoppa pållan några språng :). Visst är det smidigare och vara fler men det går med en med men alla luftsprång hon gör är den ena större än den andra 😁. Beslöt mig för att skritta av en stund iaf i grimma och grimskaft och kunde inte låta bli att ta ett halvt varv i galopp först; var ju över en vecka sen jag galopperade uppsuttet; härligt 😍. Innan dess var jag förbi en god vän på kaffe, glass och snack 😍.
 
Här var det bilkö i milavis ikväll. Lastbil som lagt sig över hela E4 så att allt leddes om via gamla E4. Som faktiskt är i princip MIN väg. ;)

Hoppas det ändå gick bra för de som var med om eländet.

Bilköer här brukar annars upplösas innan man knappt förstod att de uppstod, så det är ovanligt.
 
Fick ryck och gjorde knäckig äppelpaj. Insåg att vi inte hade vaniljsås eller glass. Hittade något pulversåsjox i skafferiet och vispade och vispade och hade i mer och mer pulver. Insåg att det skulle kokas. Vid kokning uppstod vanilj-tapetklister. Om man tänker sig att tapetklistret torkat typ 1 dag. :cautious:
Det var tydligen marsansås och man skulle ha i pyttelite. Nu har jag spätt ut skiten! Med typ en halv liter mjölk. 😅
 
Fick ryck och gjorde knäckig äppelpaj. Insåg att vi inte hade vaniljsås eller glass. Hittade något pulversåsjox i skafferiet och vispade och vispade och hade i mer och mer pulver. Insåg att det skulle kokas. Vid kokning uppstod vanilj-tapetklister. Om man tänker sig att tapetklistret torkat typ 1 dag. :cautious:
Det var tydligen marsansås och man skulle ha i pyttelite. Nu har jag spätt ut skiten! Med typ en halv liter mjölk. 😅
Tur att det är gott med mycket vaniljsås :D !
 
Fick ryck och gjorde knäckig äppelpaj. Insåg att vi inte hade vaniljsås eller glass. Hittade något pulversåsjox i skafferiet och vispade och vispade och hade i mer och mer pulver. Insåg att det skulle kokas. Vid kokning uppstod vanilj-tapetklister. Om man tänker sig att tapetklistret torkat typ 1 dag. :cautious:
Det var tydligen marsansås och man skulle ha i pyttelite. Nu har jag spätt ut skiten! Med typ en halv liter mjölk. 😅

Pajen lät god dock ;)
 
Är på ett mkt gott humör! Tror att det beror på att jag träffat så många trevliga människor hela dagen. Både planerat och oplanerat. Nu sitter jag och softar i schäslongen och lyssnar på på opera.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
565
· Visningar
56 103
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 340
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 349
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 907
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp