Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har de snarkande rett ut varför de gör det hos vården? Jag önskar att jag hade gjort det iaf 5 år tidigare än det blev av, blev som ett nytt liv att vakna utvilad varje morgon. Snarkade rejält i många år, men har inte snarkat alls de senaste 1,5 åren. 3-4 personers sömnkvalitet påverkades positivt, och sömn är viktigt. (Sen är allt både så himla subjektivt i hur mycket man uppfattar som problem och orsakerna bakom kan vara många, men har man inte tagit reda på varför är det värt att göra det.)

Också litet hus (4 sovrum på 6 personer) så det fanns begränsade möjligheter att inte störa.

Hur gjorde de för att du skulle sluta snarka?
 
Hur gjorde de för att du skulle sluta snarka?

CPAP-maskin. Nästan helt snarkfri från natt 1. Sov typ 5h och vaknade med full energi, förmodligen för att jag var van vid att inte sova knappt alls i 9 timmar. Sen har jag vant mig och trimmat lite så sover 7-8 timmar per natt men vaknar alltid helt utvilad utan väckarklocka - och det är grym livskvalitet efter att ha varit på ”andra” sidan där jag ”sov” länge men aldrig utvilad.

Men jag hade också 80 andningsuppehåll per timme helt utan djupsömn, (sömnmätningen)och just det är inte grundorsaken till alla som snarkar mycket. Med behandling 0.8 per timme och allt under 5 betraktas som normalfunktion.

Och kroppen har verkligen ställt om, för nu snarkar jag inte utan maskin heller, men sover ändå bättre med.
 
Allt klart i stallet (förutom ridning, ska på hoppträning ikväll) och hundarna har fått en extra lång skogspromenad :bump:
Måste åka och handla + köpa lite till stallet nån gång idag, men förutom det har jag ingenting förrän i eftermiddag/kväll. Vad ska jag göra med all tid :confused:
Hur länge till har du sommarlov/semester?
 
Har de snarkande rett ut varför de gör det hos vården? Jag önskar att jag hade gjort det iaf 5 år tidigare än det blev av, blev som ett nytt liv att vakna utvilad varje morgon. Snarkade rejält i många år, men har inte snarkat alls de senaste 1,5 åren. 3-4 personers sömnkvalitet påverkades positivt, och sömn är viktigt. (Sen är allt både så himla subjektivt i hur mycket man uppfattar som problem och orsakerna bakom kan vara många, men har man inte tagit reda på varför är det värt att göra det.)

Också litet hus (4 sovrum på 6 personer) så det fanns begränsade möjligheter att inte störa.
Inget fel på makens sömn - bara min.... :cautious:
 
Allt klart i stallet (förutom ridning, ska på hoppträning ikväll) och hundarna har fått en extra lång skogspromenad :bump:
Måste åka och handla + köpa lite till stallet nån gång idag, men förutom det har jag ingenting förrän i eftermiddag/kväll. Vad ska jag göra med all tid :confused:

Du kan få komma hit och måla åt mig :D Jag gillar att greja på ute men har insett att jag tycker måla är skittråkigt... :cautious:
 
Nej, inte utrett! Men han vaknar pigg som en mört och har oceaner av energi.
Det kanske är bra om han ev sover ”dåligt” om det innebär att han får ännu mer energi. 😂
Eller ännu värre ... Om det blir utrett och han får hjälp så får han ännu mera energi :nailbiting::rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 772
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 321
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 343
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 903
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp