Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter och försöker vakna ordentligt. Den senaste tiden har det börjat ta så lång tid innan jag vaknar ordentligt även om jag går upp, äter frukost och sätter igång att jobba. Jag sitter i ett täcken av trötthet några timmar innan jag vaknar ordentligt... gäsp!!! Nån som har nåt tips? Jag dricker inte kaffe tyvärr. Min mage tål inte det regelbundet. Nån gång då och då funkar men inte varje dag.
 
Jag sitter och försöker vakna ordentligt. Den senaste tiden har det börjat ta så lång tid innan jag vaknar ordentligt även om jag går upp, äter frukost och sätter igång att jobba. Jag sitter i ett täcken av trötthet några timmar innan jag vaknar ordentligt... gäsp!!! Nån som har nåt tips? Jag dricker inte kaffe tyvärr. Min mage tål inte det regelbundet. Nån gång då och då funkar men inte varje dag.
Jag blir mycket piggare om jag är ute en stund, brukar du ta en promenad?
 
Är vaken, tror jag. Fick mail om att jag inte loggat in på onedrive på två år (trodde jag gjorde det förra året :confused: ) så mitt innehåll kommer raderas om jag inte loggar in inom en månad. Loggade in och det stod en symbol plus att filerna låses upp. Nu väntar jag mig att det ska komma ett likadant mail för mitt andra konto.🤔
 
Min man snarkar varje natt och han ligger oftast på sidan:meh: Jag får sova med öronproppar...
+ @bettysmatte
Ni har inget mer sovrum?
Min sambo snarkar satan och jag har svåra sömnstörningar. Mitt krav för våra boenden är att det finns ett till sovrum med lika bra säng som jag antingen kan sova hela nätter i eller rymma till när han snarkar.
Jag blir helt förstörd annars. Vägrar bo ihop utan det.
 
+ @bettysmatte
Ni har inget mer sovrum?
Min sambo snarkar satan och jag har svåra sömnstörningar. Mitt krav för våra boenden är att det finns ett till sovrum med lika bra säng som jag antingen kan sova hela nätter i eller rymma till när han snarkar.
Jag blir helt förstörd annars. Vägrar bo ihop utan det.

Jodå det finns flera andra rum att tillgå om det är så men det funkar med öronproppar nu när jag funnit en sort som jag inte får ont av. I värsta fall så får han gå iväg men vi vill helst sova tillsammans
😅
 
+ @bettysmatte
Ni har inget mer sovrum?
Min sambo snarkar satan och jag har svåra sömnstörningar. Mitt krav för våra boenden är att det finns ett till sovrum med lika bra säng som jag antingen kan sova hela nätter i eller rymma till när han snarkar.
Jag blir helt förstörd annars. Vägrar bo ihop utan det.

Har de snarkande rett ut varför de gör det hos vården? Jag önskar att jag hade gjort det iaf 5 år tidigare än det blev av, blev som ett nytt liv att vakna utvilad varje morgon. Snarkade rejält i många år, men har inte snarkat alls de senaste 1,5 åren. 3-4 personers sömnkvalitet påverkades positivt, och sömn är viktigt. (Sen är allt både så himla subjektivt i hur mycket man uppfattar som problem och orsakerna bakom kan vara många, men har man inte tagit reda på varför är det värt att göra det.)

Också litet hus (4 sovrum på 6 personer) så det fanns begränsade möjligheter att inte störa.
 
Har de snarkande rett ut varför de gör det hos vården? Jag önskar att jag hade gjort det iaf 5 år tidigare än det blev av, blev som ett nytt liv att vakna utvilad varje morgon. Snarkade rejält i många år, men har inte snarkat alls de senaste 1,5 åren. 3-4 personers sömnkvalitet påverkades positivt, och sömn är viktigt. (Sen är allt både så himla subjektivt i hur mycket man uppfattar som problem och orsakerna bakom kan vara många, men har man inte tagit reda på varför är det värt att göra det.)

Också litet hus (4 sovrum på 6 personer) så det fanns begränsade möjligheter att inte störa.

Nej, inte utrett! Men han vaknar pigg som en mört och har oceaner av energi.
Det kanske är bra om han ev sover ”dåligt” om det innebär att han får ännu mer energi. 😂
 
Nej, inte utrett! Men han vaknar pigg som en mört och har oceaner av energi.
Det kanske är bra om han ev sover ”dåligt” om det innebär att han får ännu mer energi. 😂

Utredningen var väldigt ”lätt” i alla fall. Ett samtal med frågor om läget och sen en natts lån av sömnmätare och sedan uppföljning på resultatet.

Att vakna pigg som en mört på förväntad tid utan väckarklocka är gött!
 
@sjoberga Jag har ingen aning om hur bra eller dåligt Ica Maxis WiFi är, har aldrig använt det. Men antar att de behöver internet för att driva typ kassasystem mm och att det då är gratis/väldigt billigt att erbjuda WiFi till sina besökare också. Så det kanske inte är något inköp?

(Jag har ingen aning om hur man skapar flera nätverk och vad det kostar, så om någon vet så viker jag mig efter det)

Edit: Nvm, såg att du tog bort ditt citat :)
 
@sjoberga Jag har ingen aning om hur bra eller dåligt Ica Maxis WiFi är, har aldrig använt det. Men antar att de behöver internet för att driva typ kassasystem mm och att det då är gratis/väldigt billigt att erbjuda WiFi till sina besökare också. Så det kanske inte är något inköp?

(Jag har ingen aning om hur man skapar flera nätverk och vad det kostar, så om någon vet så viker jag mig efter det)

Edit: Nvm, såg att du tog bort ditt citat :)
Det var bara halvtänkt. Tänkte skriva att vissa varuinköp måste man ju överväga noga och ta reda på mycket fakta om - som motivation till att man stannar väldans länge i butiken och använder deras Wi-Fi.
 
Det var bara halvtänkt. Tänkte skriva att vissa varuinköp måste man ju överväga noga och ta reda på mycket fakta om - som motivation till att man stannar väldans länge i butiken och använder deras Wi-Fi.
Ah ok, förstår. Jag har tänkt att de har det för att det typ ska se bra ut. Och för att barn ska kunna titta på sina surfplattor medan föräldrarna handlar...

Min kommentar här om att Ica Maxi har WiFi var för att @Hoarfrost skrev (på skämt?) att hon funderade på att sätta sig på Maxi och jobba för att det finns AC där.
 
Har de snarkande rett ut varför de gör det hos vården? Jag önskar att jag hade gjort det iaf 5 år tidigare än det blev av, blev som ett nytt liv att vakna utvilad varje morgon. Snarkade rejält i många år, men har inte snarkat alls de senaste 1,5 åren. 3-4 personers sömnkvalitet påverkades positivt, och sömn är viktigt. (Sen är allt både så himla subjektivt i hur mycket man uppfattar som problem och orsakerna bakom kan vara många, men har man inte tagit reda på varför är det värt att göra det.)

Också litet hus (4 sovrum på 6 personer) så det fanns begränsade möjligheter att inte störa.

Nu har ju vi möjlighet att sova på varsitt håll pga stort hus men maken har pratat på att utreda. Han är inte rolig när han drar igång och jag inte hunnit somna 😅 När jag somnar så stör han mig inte mer som tur är.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 762
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 320
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 343
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 903
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp