Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma från årskontroll. Gick sådär. Ja, jag vet att jag måste sluta äta ipren och helst panadol också. Varmt och fick inte träffa min ordinarie läkare som det stod i kallelsen, de verkar byta hejvilt just nu. Kommer iaf få remiss till rehab - vattenrehab :love: och recept på motion, eg, subventionerade besök på kommunala anläggningar som Friskis&Svettis samt lite annat smått och gott.

Kom hem och plötsligt lyste inte röda lampan. Wohoo sa jag. Men fast jag skruvat upp det till max så var frysen bara -13 dvs det lägsta. Tog ut en glass och sedan en glass till och plötsligt började det blinka rött igen. :banghead: Så det får bli avfrostning. Ska gå igenom och se vad som kan räddas. Tror jag inte behöver slänga så mycket.

Tror ni @athena_arabians @Gnist och @bettysmatte att det fortfarande kan avhjälpas med avfrostning? Nu när det skiftar mellan rött och inte rött? Eller har den pajat.

Ja, det tror jag. Den beter sig precis som mitt frysskåp när det har spunk. Det fortsätter ha spunk om det inte är avstängt tillräckligt länge också, dvs när jag får tummen ur får det vara avstängt ordentligt (mer än 48h men det där skåpet är lite temperamentsfullt). Men som sagt, enligt morbror elektriker ska 48h räcka.
 
Ja, det tror jag. Den beter sig precis som mitt frysskåp när det har spunk. Det fortsätter ha spunk om det inte är avstängt tillräckligt länge också, dvs när jag får tummen ur får det vara avstängt ordentligt (mer än 48h men det där skåpet är lite temperamentsfullt). Men som sagt, enligt morbror elektriker ska 48h räcka.

Då gör jag det! Jaja, måste bara se till att dörren inte kan slå igen, eftersom jag vet att liten nyfiken brun katt kommer undersöka där inne :grin:

Bara tillägg, om man inte ser någon is eller frost så bara stäng av, torka ut med en svamp/wettex och låt det vara öppet i 48 timmar.
 
Grattis :heart

Men ni kommer ihåg dagen iallafall!
Jag och maken har aldrig kommit ihåg träffdag, som är förlovningdag ett år senare, eller våran bröllopsdag en endaste gång på över 30 år :o:D
Vi är särdeles romantiska... :rofl:

Tack 🥰
Ja jag brukar komma ihåg det och det hjälper till att hunden fyller år idag också :D Men jag börjar bli osäker varje gång hur många sen det är och måste tänka på året och sen räkna 😅
 
Då gör jag det! Jaja, måste bara se till att dörren inte kan slå igen, eftersom jag vet att liten nyfiken brun katt kommer undersöka där inne :grin:

Bara tillägg, om man inte ser någon is eller frost så bara stäng av, torka ut med en svamp/wettex och låt det vara öppet i 48 timmar.

Har du någon kylskåpsmagnet? Är det metall i fronten kan man sätta en sådan så dörren inte går igen, det gör jag på halvkylen i köket. Eller om du har en sådan där dörrstopp?
 
Andra omgången blev också bra :up:

DSC_0314.webp
 
Nu har jag stängt av frysen, stoppat in det som jag kan rädda/vill rädda och öppnat dörren. Men när jag stängde av frysen så blev det helt tyst, kylen är på, men ingen lampa lyser. Hjälp tänk om jag stängt av allt?!?! Men det är två olika reglage för frys och kyl.

Och lampan i kylen lyser när jag öppnar den. Så det borde väl betyda att kylen är på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 756
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 313
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 343
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 898
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp