Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagen börjar ju bra... kaos, kaos, kaos och jag försöker agera IT-tekniker :meh: Nu är det på nivån att det BÖR vara relativt enkla problem men funkar inte ändå, så en tekniker ska komma hit. Undrar när denne kommer, kontoret skulle skicka upp hen för en timme sen :cautious:

Hittade inte allt jag skulle ta med hemma heller så blev ingen frukost för hann inte. Just nu är det rätt lugnt så ska smita iväg och köpa en macka till fikat. Dan blir säkert bättre efter nån kanna kaffe och macka, kanske en chokladbit också :)
 
En lärare skrev i ett meddelande "[…] but forgot tochange the values"

Jag har nu suttit och desperat googlat ordet "tochange", har ju aldrig sett det tidigare. Känslan när jag insåg att hon bara missat ett mellanslag och det ska stå "to change"… japp, så smart jag kände mig :idea::rofl:
 
Jag måste ta blodrtrycket. Jag har ringt 1177, Kry, Doktor.se, Barnmorska, Gyn. Ingen vill förnya utan att jag tar blodtryck.
Men har de alltså sagt att de vill att du ska mäta blodtrycket men vägrar ge dig en tid? Det finns ju många apotek där du kan mäta blodtrycket också. Men dottern brukar få en tid inom några dagar och mäta hos BM.
Att de vill mäta är ju för att det finns biverkningar som kan vara livshotande och mäta blodtrycket kan göra att man upptäcker förändringar innan de blir farlig.
 
Men har de alltså sagt att de vill att du ska mäta blodtrycket men vägrar ge dig en tid? Det finns ju många apotek där du kan mäta blodtrycket också. Men dottern brukar få en tid inom några dagar och mäta hos BM.
Att de vill mäta är ju för att det finns biverkningar som kan vara livshotande och mäta blodtrycket kan göra att man upptäcker förändringar innan de blir farlig.
Ja precis. För de verkar vara förvirrade kring nya reglerna iom att jag använder dem i medicinskt syfte. De hänvisar mig fram och tillbaka liksom. Jag fick utskrivet för ca ett år sedan på nåder utan att kolla blodtrycket, så har försökt liksom reda ut det där igen nu när det är dags att förnya igen.
 
Ja precis. För de verkar vara förvirrade kring nya reglerna iom att jag använder dem i medicinskt syfte. De hänvisar mig fram och tillbaka liksom. Jag fick utskrivet för ca ett år sedan på nåder utan att kolla blodtrycket, så har försökt liksom reda ut det där igen nu när det är dags att förnya igen.

Säg att du skaffat dig en toyboy och att ni pippar konstant så ge mig en tid ASAP :p

Ibland är det enklare att inte följa manus :D
 
Ja precis. För de verkar vara förvirrade kring nya reglerna iom att jag använder dem i medicinskt syfte. De hänvisar mig fram och tillbaka liksom. Jag fick utskrivet för ca ett år sedan på nåder utan att kolla blodtrycket, så har försökt liksom reda ut det där igen nu när det är dags att förnya igen.
Märkliga BM i storstäder ;) Dottern sökte primärt för extrem smärta vid mens och sekundärt preventivmedel, det var inga problem alls. Struligast är visserligen att hitta tider för att kolla blodtryck då hon jobbar mycket men BM har vid något tillfälle dubbelbokat just för att det är en så snabb undersökning.
 
Märkliga BM i storstäder ;) Dottern sökte primärt för extrem smärta vid mens och sekundärt preventivmedel, det var inga problem alls. Struligast är visserligen att hitta tider för att kolla blodtryck då hon jobbar mycket men BM har vid något tillfälle dubbelbokat just för att det är en så snabb undersökning.

Verkligen. Jag hade aldrig problem med att förnya receptet och då tog jag dem mer eller mindre av gammal vana de sista åren innan jag slutade med dem, fast jag inte hade ett speciellt aktivt sexliv (läs mer eller mindre total torka i det avseendet). De frågade inte om sexlivet specifikt utan bara om det var något mer jag undrade över eller om jag hade något bekymmer i de regionerna.
 
Märkliga BM i storstäder ;) Dottern sökte primärt för extrem smärta vid mens och sekundärt preventivmedel, det var inga problem alls. Struligast är visserligen att hitta tider för att kolla blodtryck då hon jobbar mycket men BM har vid något tillfälle dubbelbokat just för att det är en så snabb undersökning.
Vet inte om det är pga anledningen jag äter dem? Jag blöder så kraftigt och oregelbundet, får blodbrist/järnbrist. Läkaren fick en chock när jag sa att jag tog mig till vc på egen hand och promenerade 2km dit (nämnde inte att jag löptränade regelbundet också) :angel:

Hursomhelst är det väl bra att de är noggranna, men det är lite väl omständligt kan jag tycka :p
 
Vet inte om det är pga anledningen jag äter dem? Jag blöder så kraftigt och oregelbundet, får blodbrist/järnbrist. Läkaren fick en chock när jag sa att jag tog mig till vc på egen hand och promenerade 2km dit (nämnde inte att jag löptränade regelbundet också) :angel:

Hursomhelst är det väl bra att de är noggranna, men det är lite väl omständligt kan jag tycka :p
Men ändå, en tid för att kolla blodtrycket kan inte vara så svårt. Oavsett varför man äter dem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
580
· Visningar
56 595
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 354
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 351
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 909
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ny sadel, ont
  • Föräldrar till barn som rider
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp