Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska till Arlanda imorgon på ett möte några timmar. Någon som vet vad som blir billigaste parkeringen? Långtidsparkeringarna? För parkeringshusen blir ju dyra.
Annars får jag ta bilen till typ märsta, väsby och ställa bilen där på någon infartsparkering.... men då behöver det vara någon som är stor så det finns plats kvar vid typ 10-tiden...Någon som har förslag...?
 
Ska till Arlanda imorgon på ett möte några timmar. Någon som vet vad som blir billigaste parkeringen? Långtidsparkeringarna? För parkeringshusen blir ju dyra.
Annars får jag ta bilen till typ märsta, väsby och ställa bilen där på någon infartsparkering.... men då behöver det vara någon som är stor så det finns plats kvar vid typ 10-tiden...Någon som har förslag...?

Jag hade tagit en av långtidsparkeringarna, det går ju bussar hela tiden mellan dem och flygplatsen.
 
Kom precis hem från skolan, första gången jag är där i år (har varit sjuk, lite olika varianter. Jag hoppas att det funkar nu, borde det). Men nu är årsdebuten avklarad :)
Hade håltimme och eftersom att min mamma ändå skulle in till staden så lämnade hon av litet vitt promenadsällskap. Kändes nödvändigt att lämna skolmiljön en stund och det är trevligare med en hund. Hon uppförde sig dessutom väldigt bra, sa inget om diverse konstiga människor och fick gå lös en bit i skogsområde :up:. Måttligt intresserad av min kompis dock, men mer okej när kompis matade med godis :p

Nu är jag trött men ska iväg med ponnyn ikväll :sleep:. Ser fram emot att åka iväg och kunna rida mer ordentligt dock :)
 
Shoppat nya glasögonbågar :up:

20220310_165127.webp


Trots frakt och glasfixande hos ordinarie optiker, så lär jag ha dem långt innan den "nödoptikern" lyckats få till några linser som funkar 🤷‍♀️
 
Sambon matar hundarna i köket och tror inte jag hör:
"Helvete! Det här måste vi få bort ILY! Kom vi måste torka.. Fan.. Helvete.. Nu blev det ju ännu värre. Matte kommer döda mig om hon få se det här. Hela jävla bröstet fullt i mat. Vi kan mata din lillasyster med ditt skägg. Nu måste vi torka. ILY, stå still.. samarbeta lite är du snäll."

🤣
 
Har städat i några pappershögar idag. Hittade ett hemtexkvitto från 2019. :cautious:
Fattar inte hur jag har kunnat bli så slarvig med papper. När jag var ung ( :D ) hade jag stenkoll och sorterade in allt i pärmar. Nu lägger jag allt på soffan ”tillsvidare”.:down:
 
Nej men kom på att alla kläder ligger i tvättkorgen, eller ja det kläderna jag använder mest för tillfället. Bara proppa maskinen full och köra igång. Ber till gudarna att grannarna inte får spunk 🙈 Försöker tvätta på förmiddagar men va fasiken hinner inte de jämt.
 
Nej men kom på att alla kläder ligger i tvättkorgen, eller ja det kläderna jag använder mest för tillfället. Bara proppa maskinen full och köra igång. Ber till gudarna att grannarna inte får spunk 🙈 Försöker tvätta på förmiddagar men va fasiken hinner inte de jämt.
Varför skulle grannarna få spunk om du tvätta tidigt på kvällen? De sover väl knappast då? Och hur tvättar de som jobbar till 18?
 
Varför skulle grannarna få spunk om du tvätta tidigt på kvällen? De sover väl knappast då? Och hur tvättar de som jobbar till 18?
Vi har haft en del dispyter om de genom åren, det tycker vi kan tvätta på förmiddagar. De handlar om dem som bor under oss 🙈 Det har varit allt från att deras tavlor tydligen rasar ned från väggar osv 😂 De andra de bryr sig inte. Fast hen som bor brevid är en trevlig prick som går att tala med.
 
Ska strax åka och handla. Pratade nyss lugnt och sansat med exet i 30 minuter. Vi löste ett tv-/sladdproblem :up:
Imorgon kommer barnet hit igen och kanske mormor sover över under helgen :heart

Igår började jag att titta om på Bron igen, så efter att jag handlat får jag nog belöna mig med ett avsnitt till och en kaka! Eller om jag ska se mästerkocken istället… :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
580
· Visningar
56 551
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 347
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 351
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 909
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Dongel?
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp