Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så Avis! Varit sjukt sugen på våfflor flera månader. Men glömmer alltid köpa eller skriva upp på lista. 😅

Blev just väckt av överlycklig hund som energiskt slickade mig i nyllet. Hon brukar aldrig väcka en så på natten. Undrade om hon var nödig som väckte mig. Så jag tog ut henne. Icke då! Hon ville bara umgås. 🙄

Jag har hittat jordens godaste havregurt. Så jag har ätit sån med en massa kiwi i nu innan nästa sömnförsök. 😍
Hmm... Ingredienser till våfflor har jag nog alltid hemma... Mjöl, ägg, mjölk, smör, bakpulver, salt, lite socker - det är nog allt i mina belgiska våfflor. Sedan har jag kanske inte alltid så roliga tillbehör hemma dock, men sylt brukar finnas :up: !
 
Fick aldrig någon fråga angående mitt sexliv under alla år jag åt piller O_o

En gång råkade jag säga att jag hade dem pga menssmärtor men när jag även påpekade att det då förskrivits av gynekolog långt bak i tiden, just pga det, var det inga besvär
Jättekonstigt, men det verkar vara kaos i något regelverk eller så numera. Det var några nya regler som kommit för något år sedan och sen ännu en ny regel för några månader sedan och de verkar inte veta hur de ska tolka dem eller ngt.

För mig känns det logiskt att det är Gyn jag ska till då jag använder dem i medicinskt syfte, och de är mer kunniga kring sådant än barnmorskor som typ bara är bra på barn men inte så mycket krångel (tror jag).

Frågan är var jag ska ringa/maila för att reda ut var jag ska någonstans. :p
 
Här är det bm-mottagningen som man vänder sig till iaf.
Bara ringa dit och säga att du vill förnya ditt recept på XX.
Finns ju noll och ingen anledning att ge sig in på nån förklaring, du har haft dem förut, de funkar bra och du vill förnya receptet.
Jag måste ta blodrtrycket. Jag har ringt 1177, Kry, Doktor.se, Barnmorska, Gyn. Ingen vill förnya utan att jag tar blodtryck.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
581
· Visningar
56 741
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 354
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 353
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 909
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp