Vad gör vi? CXLX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi hade trevligt sällskap i paddocken :)

Efter stallet har vi lämnat återvinning, handlat mat och packat upp maten. Jag har dessutom diskat och duschat. Mathilde håller på att laga mat och det ser gott ut :)

20220309_182043.webp
 
Haha nä jag menar väl att det känns lite weird att söka för preventivmedel, säga aldrig på frågan om hur ofta man har sex ungefär, och sen säga att man har pms problem samt att om man inte äter p-piller får man blodbrist.

Typ som att söka för en ond tå och när läkaren klämmer på den säger man att nä det gör inte ont däremot har jag problem med smärta i handen btw :p

Men funderar nu på att ljuga och säga att jomen ett par gånger i veckan har jag sex ro hit pillren, så jag kan få ut ett recept åtminstone. Då köper jag mig tid att reda ut i härvan kring pms problem. :D
Fick aldrig någon fråga angående mitt sexliv under alla år jag åt piller O_o

En gång råkade jag säga att jag hade dem pga menssmärtor men när jag även påpekade att det då förskrivits av gynekolog långt bak i tiden, just pga det, var det inga besvär
 
Lagt mig i sängen, min mor tyckte att jag borde lägga mig tidigare när jag sa att jag alltid är så trött på morgonen :confused:

Köpt bord och stolar till balkongen av en trevlig kille idag, han hjälpte mig skruva isär det och sen skruvade jag ihop det hemma igen. Blev nöjd!

För övrigt har den här veckan hittills inte varit något vidare. Inte kvällarna i alla fall. Kom också på att jag måste handla igen imorgon då barnet kommer hit tidigare. Suck (suckar inte över barnet förstås utan handlingen) !

2F7E1980-B428-44EB-ADDB-4E8D24E5807E.webp
 
Har tappat bort mitt väffeljärn som jag tog med till skånehuset och nu är jag ännu mera sugen på våfflor :d . Har letat på möjliga o omöjliga ställen , så vitt jag vet har jag packat upp alla kartonger utom 1 o i den är det inte heller.
Jag VILL HA VÅFFLOR!!!!!! 😭
 
Idag blev det en uteritt på bästa hästen, utloggad från fb och messengerljud avstängt numera- inget störande ljud; underbart välgörande och precis vad jag behövde ❤. En härlig sväng i skritt och lite galopp på skogsvägen 😍 och eftersom det blev en kortare sväng hade jag först tänkt travarbeta på ridbanan men den var inte direkt bättre än igår så det fick vara; vi var lite varma ändå av solen och vårvärmen 😄. Sen middag och Farmen samt Sveriges Mästerkock, nu sovtajm!
 
Somnade och vaknade av katthår i näsa och mun. Små bruna hår är hopplösa att få bort, de yr överallt inklusive in i näsan och sedan sitter man där och försöker fiska ut dem med naglarna. Hungrig katt kurrade och buffade och strök sig. Hon fäller just nu som en isbjörn men motsätter sig kardning - ibland undrar jag vad hon inte motsätter sig mot, som jag anser vara nödvändigt :meh:
 
Wohooooooo! Våffeljärn hittat i en ouppackad kartong på kattvinden, smet vispad,jordgubbar mosade så nu ska jag bara vispa grädde o låta smeten dra så kan jag mumsa sen, väldigt nöjd med mig själv :d och blundar för en viktuppgång på 2kg :eek: :nailbiting: :D
 
Wohooooooo! Våffeljärn hittat i en ouppackad kartong på kattvinden, smet vispad,jordgubbar mosade så nu ska jag bara vispa grädde o låta smeten dra så kan jag mumsa sen, väldigt nöjd med mig själv :d och blundar för en viktuppgång på 2kg :eek: :nailbiting: :D
Så Avis! Varit sjukt sugen på våfflor flera månader. Men glömmer alltid köpa eller skriva upp på lista. 😅

Blev just väckt av överlycklig hund som energiskt slickade mig i nyllet. Hon brukar aldrig väcka en så på natten. Undrade om hon var nödig som väckte mig. Så jag tog ut henne. Icke då! Hon ville bara umgås. 🙄

Jag har hittat jordens godaste havregurt. Så jag har ätit sån med en massa kiwi i nu innan nästa sömnförsök. 😍
 
Jag hade inget hemma ... utom fisk 🤔 och en hel massa baby spenat och ruccola. SA ... jag gjorde vafflor, gjorde fisken i min nya airfryer. Med den godaste "breading" EVER och tog fram egenhandigt tillverkad tartar sas ur kylskapet. MYCKET gott.

Och ja ... det KAN handa att jag uttalat mig i nagot negativa ordalag om airfryers tidigare :angel: Kanske. :p Da jag kopte en riktig air fryer for nagon manad sedan (en Ninja "vik upp" ugn) som gor det man forvantar sig av en air fryer anvander jag den betydligt oftare an nagon annan "kitchen tool" numera. :o

Vafflor och fried mat ar inte alls konstigt "over here" ... och sanslost gott. :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
581
· Visningar
56 741
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 354
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 353
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 909
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp