Vad gör vi? CXLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis burit hem en 30-liters säck med kattsand från Harbros, och kasse lammrev och ankhalsar i andra handen. En nätt promenad på nästan två kilometer, påminn mig om att inte göra om det någon gång snart och skratta inte åt mig om jag har nackspärr imorgon. :D
 
Jag hittade också två jättefina mossbitar att piffa upp några av de äldre spindelburkarna med. De måste bara tina någon timme först... men nu ska jag väl iväg och hämta den där blompelaren. Jag är hemskt glad att säljaren bara bor typ ett par kvarter bort. 😅
 
Fick mig en tankeställare, I en annan tråd så pratas det om att bjuda hem folk.
Jag har inte gjort det på länge. av olika anledningar.
trångbohet, stökigt, studier, mående.
men allt det där är löst nu. förutom stöket.
Så varför bjuder jag inte hem någon?
iförsig, flesta vännerna lever ett ordnat familjeliv eller liknande. sen cov*d.
jag får fnula lite på detta, det var ett tag sedan som sagt var.
 
Jag kor 4 barn till en specialskola varje dag. Det ar en skola for "behavior" (vi har ett par stycken olika i sta'n) och just pa den skolan jobbar man med elever som har varit, eller har en tendens att ta till vald, men eleverna ar "mainstream" och gar i vanlig klass ... utom alla psykologer och att alla larare har special utbildning i att hantera vald.

Anyway. De har "mainstream" eleverna gar i arskurs 4 och ar 9 ar gamla. Men som sagt, de ska ga i "normal" klass.
En kille sager nagot om, "Och han bara dog pa en buss!" Med D-R-A-M-A i rosten. En av tjejerna fullstandigt ignorerar honom och sager nagot om vad hon gjorde i gar kvall ... den andra tjejen sager, "Jag alskar beachen. Nar jag fyller ar den 10de Juni tanker jag ha ett fodelsedags kalas pa beachen". Killen sager nagot mer om han som dog pa bussen och bada tjejerna fortsatter prata om sina amnen. Mycket tydligt pratar de i tur och ordning, ingen lyssnar pa de andra utan alla bara pratar om sitt amne. Men i ordning, som om de faktiskt pratade med varandra. Jag fnissade hogt.:p
 
Husse /Pappa skulle vara snäll och slå på en ny sko på Trulbert 😬 Stackars Pappa som gick på lång ledighet idag och de första han får göra är att slå på en tappsko ...

Själv försöker jag ladda för att plugga några timmar när min sambo åker till jobbet så det äntligen blir lite lugnt här hemma 🤨
 
Har målat idag. Kom in i lägenheten och som vanligt beställde jag mat. Måste sluta med detta dagliga beteende! Kaos. Idag hade jag till och med handlat färsk lammfilé men blir liksom för…. lat?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
526
· Visningar
53 154
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 047
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
26
· Visningar
2 056
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 835
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp