Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har så tråkigt att jag tror jag ska äta nåt. Lutar åt nudlar, orkar inte engagera mig i matlagning.. Sen kanske sy lite. Eller sticka. Jag upptäckte att jag stickat hälen på fel håll igen så jag tappade sugen lite..
 
Har varit ute med 12 åringen från ridskolegruppen och det var himla härligt! Stallet har tydligen fått en halvtam mink? det gick nästan att klappa den.
Den var framme förra året också men betydligt mer skygg då :p

_20220213_132150.JPG
 
Lämnade av syrran och passade på att ta en promenad efteråt, så skönt väder ute! Nollgradigt, soligt och tinar för fullt :love:Öppnade balkongdörren när jag kom hem och ställde ut en korg till katternas lycka, racer ut och in nu :rofl:
 
Försöker hålla ihop så gott det går idag.
Fick ta bort katten akut i natt :(
Beklagar verkligen! Katter med blodpropp (som det låter som att din fick, det är i alla fall den vanligaste orsaken till de symtom du beskriver) och katter med urinstopp är bland det värsta att få in som veterinär. Smärtan i deras skrik är fruktansvärd, det isar i hela kroppen och jag tror ingen drar upp smärtlindring snabbare än när man hör det ljudet från receptionen.

Det är chockartat när det går så fort, ta hand om er! ❤️
 
Håller på att få total spunk på cream cheese-frostingen..... Den blir bara inte tjock..... :arghh: Har googlat, och jag är ju långt ifrån ensam om att ha problemet. Så jag testar att tillsätta majsstärkelse, vilket inte verkar ha haft mycket betydelse ännu. Jag testar att tillsätta lite mer smör - ska tydligen kunna funka. Och jag testar att låta frostingen stå och stelna i kylskåp. Jag vill ju montera min kaka nu - och helst spritsa lite fint också. Men jag får nog nöja mig om jag kan få frostingen såpass fast att den inte bara rinner av kakan..... :cautious:
 
Ska gå ut och gå en sväng. Deppigt väder idag… har städat och tvättar och ska göra klart resten lite senare. Var ett tag sedan jag kände mig såhär, nere. Ensam.

Låg och tänkte igår innan jag skulle sova och hade verkligen behövt en kram. Tänkte på en av mina fina vänner och det kändes lite bättre ❤️

Nej, upp och hoppa och ta en promenad så kan man få äta kaka sen :D
 
"Öste" på den trista frostingen på kakan. Ful som stryk, men SÅ god..... :D Ja, ja, det är ju ändå det viktigaste, eller hur...?!

Surfade in på aftonbladet och fick syn på det här. Stackars människor.... Man undrar ju om de fått elräkning för ett helt kvarter :eek::confused: ????
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/wOJojP/elrakningen-kostade-over-100-000-kronor

(Det är nog fake news från elbolagen för att vi som har fått elräkningar på 2-3 ggr så mycket som vi brukar få inte ska klaga.... :D )
 
"Öste" på den trista frostingen på kakan. Ful som stryk, men SÅ god..... :D Ja, ja, det är ju ändå det viktigaste, eller hur...?!

Surfade in på aftonbladet och fick syn på det här. Stackars människor.... Man undrar ju om de fått elräkning för ett helt kvarter :eek::confused: ????
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/wOJojP/elrakningen-kostade-over-100-000-kronor

(Det är nog fake news från elbolagen för att vi som har fått elräkningar på 2-3 ggr så mycket som vi brukar få inte ska klaga.... :D )
Jo, fast det är ju uppenbart att det är felaktigt att de förbrukat årsel för 3 villor med direktverkande el - på en månad i en lägenhet. Nåt med avläsningen som vajsat till sig. Nåt i systemet borde ha slagit larm och krävt en extra granskning innan fakturan gick iväg.

Av rapporteringen att döma tänker jag att man nog ska undvika Göta Energi som ägnar kraft åt att fixa in nya kunder på stan med massor av personal men mäktar inte med att bemanna kundtjänst för sina kunder. Jag undrar just vad som skulle hända om omnämnde ringde och uppgav att han vill teckna nytt avtal först istället….
 
Jo, fast det är ju uppenbart att det är felaktigt att de förbrukat årsel för 3 villor med direktverkande el - på en månad i en lägenhet. Nåt med avläsningen som vajsat till sig. Nåt i systemet borde ha slagit larm och krävt en extra granskning innan fakturan gick iväg.

Av rapporteringen att döma tänker jag att man nog ska undvika Göta Energi som ägnar kraft åt att fixa in nya kunder på stan med massor av personal men mäktar inte med att bemanna kundtjänst för sina kunder. Jag undrar just vad som skulle hända om omnämnde ringde och uppgav att han vill teckna nytt avtal först istället….
Jag tycker så synd om dem dock. Tänk ångesten över att få en sådan faktura, och sedan inte lyckas få tag på företaget för att få en förklaring och en rättelse..... :nailbiting:

Ja, det är VERKLIGEN ingen bra reklam för företaget.... :D
 
Sitter i tystnaden och bara väntar på jobbet. Återstår och se om någon dyker upp. 30minuters väntan. Sen får jag se om det bara är att åka hem igen. Eller jag stannar nog lite och pysslar med annat när jag ändå är här, men ändå. 😅

Och personen som sägs skulle hjälpa till har inte heller kommit. Men räknade lite med det så var här lite tidigare o förberedde så jag kunde lösa det själv om det skulle behövas.
 
Jo, fast det är ju uppenbart att det är felaktigt att de förbrukat årsel för 3 villor med direktverkande el - på en månad i en lägenhet. Nåt med avläsningen som vajsat till sig. Nåt i systemet borde ha slagit larm och krävt en extra granskning innan fakturan gick iväg.

Av rapporteringen att döma tänker jag att man nog ska undvika Göta Energi som ägnar kraft åt att fixa in nya kunder på stan med massor av personal men mäktar inte med att bemanna kundtjänst för sina kunder. Jag undrar just vad som skulle hända om omnämnde ringde och uppgav att han vill teckna nytt avtal först istället….
Det har jag missat. Haft dem i flera år efter att de hade bästa priset för ett antal år sedan. När elpriserna steg i höjden pratade jag med deras kundservice som gav mig fast pris på en helt acceptabel nivå. Tycker de varit bra att ha att göra med?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 585
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp