Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte min dag.
Har en plåt matbröd i ugnen som jag vet kommer att vara totalt misslyckad.
Dels så vill det inte jäsa och dels så GLÖMDE JAG saltet. Hur vet jag det? Jo för att när jag tar reda på disken så finns inte måttsatsen där.

Får väl ägna mig åt att mata fåglarna. Det är i alla fall en massa frön i brödet...
 
Inte min dag.
Har en plåt matbröd i ugnen som jag vet kommer att vara totalt misslyckad.
Dels så vill det inte jäsa och dels så GLÖMDE JAG saltet. Hur vet jag det? Jo för att när jag tar reda på disken så finns inte måttsatsen där.

Får väl ägna mig åt att mata fåglarna. Det är i alla fall en massa frön i brödet...

Äsch, saltat smör på kommer att lösa just den detaljen. Värre med jäsningen om det är helt dött.
 
Äsch, saltat smör på kommer att lösa just den detaljen. Värre med jäsningen om det är helt dött.
Tänkte precis säga något liknande. Jag råkade också glömma saltet när jag bakade för ett par veckor sedan, och var helt säker på att brödet skulle bli VÄLDIGT tråkigt. Men det var faktiskt inte tokigt alls. Men vi använder just alltid extrasaltat smör, så det kanske var därför det funkade.... :)
 
Tänkte precis säga något liknande. Jag råkade också glömma saltet när jag bakade för ett par veckor sedan, och var helt säker på att brödet skulle bli VÄLDIGT tråkigt. Men det var faktiskt inte tokigt alls. Men vi använder just alltid extrasaltat smör, så det kanske var därför det funkade.... :)
Har man bara salt kvar kan man alltid förvandla osaltat eller lågsaltat till extrasaltat.

Kör alltid normalsaltat och lägger till salt när det krävs emellanåt.
 
Något som är sjukt beroendeframkallande…
2F668ED7-E19F-4D06-A820-67262E28530B.png
 
Tagit in hästar och stora lunsen i stallet hade ont i benet. Han hade dragit av skon och antagligen skurit sig på den 😔 Men men han är omplåstrad och var nöjd när han fick äta många morötter under tiden :angel: Han gillar inte när man spolar vatten på benen.


Nej dags att laga mat, magen knorrar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 584
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp