Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår hjälpte jag en vän att flytta och åt middag med några andra. Idag har jag skruvat ihop 3 bokhyllor, duschat, gått på promenad, plockat upp saker i tidigare nämnda bokhyllor och torkat ur kylskåpet. Ändå känner jag mig som världens sämsta människa som "inte gjort något vettigt med sin helg"...
 
Vill sy något, kan inte komma på vad. Kanske ett par byxor, jag behöver verkligen byxor. Men frågan är om jag har något bra tyg till det.. Har mest tunna tyger och trikå kvar här hemma.
När jag bytt jobb och fått min första lön ska jag åka på shoppingresa till Skroten i Kinna (tygaffär alltså, modell fullpackad). Med tanke på att nya jobbet innebär en löneförhöjning med 11000 kan jag gott unna mig ett par meter tyg.
 
Online-yoga ikväll kl 20. Hoppas att jag inte glömmer :) ! Och så måste jag söka reda på min yogamatta. Trodde att den låg under sängen, men den blev nog utstädad i förrådet i somras när vi tapetserade om. Får "gräva" i röran..... Och så ska man ha med sig två soffkuddar och två filtar, står det. Får se om jag lyckas få fram allt..... :)
 
Det blev ändrade planer, istället för en rask promenad ensam så blev det en mycket långsam upptäckarpromenad med 2-åringen. Vi kastade kottar i vattenpölar (de ville tydligen bada), aktade oss för den hala isen och tyckte synd om löven som hade trillat ner från träden. Min rygg tyckte det var sådär att bära henne ganska mycket men det var mysigt att vara tillsammans i skogen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
726
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 584
Senast: Alexandra_W
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 381
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp