Vet du? Jag kände precis samma sak när jag var ungefär lika gammal som du.Livet går bra...
Började kvällen med årets längsta utbrott. Kanske 4h långt...? Dvs flera panikattacker, mängder av gråt och ångest och allt bara var (är) allmänt skit.
Har i alla fall ätit lite efter det och nu ligger jag i sängen. Jag saknar min bästa kompis - ena katten.
Jag har verkligen inte livet under kontroll just nu. Allt är extremt oklart. Såg/typ-träffade en person från min tidigare klass på stan idag (var på väg till apoteket) och hon var så mogen och vuxen! Hon allmänt betedde sig som en vuxen människa medan jag kände att jag typ var tre år i jämförelse
Alla växer, utvecklas, går vidare och påbörjar sina liv. Själv går jag bakåt, blir inte ett dugg mer självständig och behöver fortfarande lika mycket hjälp som jag gjorde för tre-fyra år sen. Moget.
Det är kul att vara mig...!
Jag hade den otroliga lyxen att ha både en mamma och en pappa som inte direkt beter sig som vuxna, och lade en gång en kommentar kring det när jag och pappa snackade. Skämtsam så klart eftersom jag inte klarar av att berätta att jag mår dåligt. Pappa avslöjade i alla fall att nä men han har inte heller koll eller känner sig vuxen typ någonsin. Han ringde liksom sin mamma för att fråga om känsloladdade grejer och till sin pappa om något var trasigt eller om han var osäker kring något. Sen la han till att de som verkar supervuxna nog fejkar alternativt var tråkiga personer eller hade problem.
Det öppnade mina ögon och till slut har jag insett att nej, det är ytterst ytterst få som beter sig "vuxet" här i livet. Alla är osäkra, har egna problem att kämpa med, och strävar efter det där konstiga "vuxna" som är så oklart att de varken vet in eller ut. Det finns personer som lyckas maskera allt det där med bra skådespeleri. De har ofta föräldrar som är bra på att köra samma skådespeleri.
Jag tycker att ordet vuxen är olyckligt. Skulle hellre vilja säga mogen eller erfaren. Jag lovar! Att du är bra mer mogen och erfaren än de flesta i din ålder. När jag först läste dina inlägg på Buke trodde jag att du var kanske 35-40, hade varit igenom en hel del saker i livet och tyckte att du resonerade så himla bra och... *host* vuxet. Du var/är lite av en an mina Buke-idoler.
Nej titta på din styvmamma och pappa till exempel. Du är mycket mer "vuxen" än dem. Du är mer "vuxen" än många andra jag känner. Titta på mitt jobb bara
Jag hoppas du fick somna till slut och att det känns bättre nu på morgonen