Vilket djur skulle ni vilja ha?

Jag tror inte folk tänkt till riktigt. Någon som sprutar eld och har stort behov av frihet och rörelse. Och har folk ens plats? De vill ju bo i grottor 😅
Känns knepigt också att omplacera om den bränt ner ens hem.
Naah. De ligger mest och sover på en hög guld, har jag förstått.
Vilket kan bli ett problem. Hur stor hög behöver de? Räcker kanske inte några örhängen och ett par halsband? :nailbiting:

Jag vill ha tamråttor men är allergisk, och har en hund som skulle käka upp dem.
Skulle vilja ha en papegoja som kan prata, är allergisk mot fåglar också. Gissar att det skulle bli hundmat åt spionen det med tyvärr.
Afrikansk vildhund är otroligt söta, så en sådan kanske.

Jag förutsatte att de flesta drakar var av "ute-typ". Jag såg en serie där en kvinna hade tre såna. Ingen av dem bodde inne i huset utan levde på någon form av lösdrift. Och så kom de när hon behövde dem. Det blir ju annars svårt att arrangera inomhusvistelse som de kommer att trivas i.
Jag har sett samma serie. Där fick vi ju även lära oss att drakar kan krympa så då kanske de är lättare att hålla inomhus? Om man draksäkrar lägenheten så den inte kan brinna upp vill säga. Fast krympprocessen verkar ta några generationer dock!

Jag förutsatte att de flesta drakar var av "ute-typ". Jag såg en serie där en kvinna hade tre såna. Ingen av dem bodde inne i huset utan levde på någon form av lösdrift. Och så kom de när hon behövde dem. Det blir ju annars svårt att arrangera inomhusvistelse som de kommer att trivas i.
Jag tänker att det inte borde vara något större problem med innomhusvistelse om man har kanske ett garage eller liknande? Mörkt, relativt svalt, och utan egentlig inredning. Som en grotta ungefär.

Jag tänker att det inte borde vara något större problem med innomhusvistelse om man har kanske ett garage eller liknande? Mörkt, relativt svalt, och utan egentlig inredning. Som en grotta ungefär.
Nu har ju jag redan haft en Drake, ni som minns - ni minns gamle Einar :heart
Han bodde i min garderob i många år, så det är inga problem att ha dom inomhus alls. Man måste dock lära dom att man har brandvarnare inomhus, så eld får endast kastas utomhus :up:

Så nu vill jag hellre ha en valhaj att ha i stuga-sjön :heart

Jag vill ha en fladdermus och en iller. Min ena bror hade illrar förut, så roliga djur.
Sällan mig till skaran som vill ha drake också :love:
Minns ni serien i Min Häst (tror jag) om Thor vattenhästen? En sådan häst vill jag ha :love:

Jag tror inte folk tänkt till riktigt. Någon som sprutar eld och har stort behov av frihet och rörelse. Och har folk ens plats? De vill ju bo i grottor 😅
Känns knepigt också att omplacera om den bränt ner ens hem.
När jag spelade något fantasy-datorspel för X år sedan fick jag en drake. Minns inte exakt, men den ställde till en jäkla oreda. Det gick inte att ta sig fram i spelet för den var så stor och bla bla. Skitjobbigt! Så dök det upp en magiker som tydligen var arg på mig, slängde iväg en trollformel som missade och träffade draken. BAM! Den förminskades till typ korp-storlek. Då tänkte jag att en sådan vill jag ha! Tar inte så stor plats, kan inte äta så mycket men om någon skulle misshaga mig så...:sneaky: [smiley med grill finns inte på Buke, annars skulle det varit en här!]

Jag har hittills inte fått någon drake. Och hur det gick i spelet minns jag inte.

Ska jag vara mer realistisk skulle jag gärna vilja ha en katt. De ställer för all del också till oreda.

Liknande trådar

Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 523
Senast: Zizzy
·
Övr. Djur Kopierar inlägget jag skrev på Zoonen, vill ha så många svar som möjligt :) "Håller ju på med en hemsida, har varit lite krångel men nu...
Svar
16
· Visningar
2 946
Senast: Lejonflickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama