Vilket djur skulle ni vilja ha?

Sengångare! :love: Tänk vilken lycka att komma ut i trädgården och mötas av detta från ett träd:

sloth-cute.webp

Gärna en flock elefanter om man ändå får önska, så kloka och mäktiga djur. Hade varit så häftigt att bara studera dem.

Om vi låtsas att man kunde ha vilket djur som helst som husdjur, vilt som tamt, vilket skulle ni ha? Varför?

Jag skulle ha röd panda, helt enkelt för att de är så obeskrivligt söta. 😍😍 Skulle inte få någonting gjort på dagarna eftersom allt jag skulle göra var att gosa med pandan 😄

Korp för att de är så fascinerande och vackra fåglar. Det är verkligen en dröm att en dag ha en tam korp. 😍😍
En saluki :) och ankor. Tam korp går också hem och en damm med fiskar och grodor.

En pytteliten drake vore nice, en som är så liten att man kan ha den som armband och den flyger runt som en trollslända.

Rent realistiskt så skulle jag vilja ha en katt till. Men Sparky har svårt med andra katter så... kanske inte.

Orealistiskt alltså jag har tid och pengar och utrymme att hålla djuren på ett bra sätt. Tiger! Papegoja (Gråjako), Duva, Myrslok, Bältdjur, Jordsvin, Älg, Korthuvad flygpungekorre, Rostfläckig katt, Korp, Skata, Kråka, Häst, fladdermus med mera... :angel:

Jätteorealistiskt hade jag velat ha ett hundspöke, en fenix, en golem (men osäker på om de klassas som djur?) eller en Piasa.

Det finns ju så sjukt mycket söta djur. Jag hade kanske velat ha en räv, lite mer domesticerad sådan så att de var lättare att ha i ett normalt hem. Det kanske kommer :D

Hade den här tråden kommit upp när jag var barn, så hade jag skrivit en låååååång lista på alla djur jag ville ha: Utter, uggla, papegoja, räv, varg, valfri småfågel, osv osv. Plus ett helt gäng sagodjur: Pegasus, enhörning, drake....

Men nu, i vuxen ålder, har jag faktiskt skaffat mig de djur jag vill ha, nämligen häst, hund och katt. Häst har jag haft hela mitt vuxna liv och när jag flyttade till min gård bestämde jag mig för att det är slut med det där "jag skulle så gärna ha hund, men det passar inte pga jobb, resor och annat". Så nu har jag hund också. Katterna kom till mest för att hjälpa till att ta möss och de är också väldigt mysiga husdjur :)

Jag skulle gärna vilja ha fåglar av olika slag och kanin. Men eftersom jag inte kan tänka mig att hålla dem i bur så kommer det aldrig bli så. Men i en fantasivärld skulle jag ha alla möjliga sorters fåglar och kaniner. Och sedan skulle jag ha oändligt med mark och optimala förhållande så att jag hade kunnat rest världen runt och räddat alla djur i nöd oavsett slag. Och alla djuren skulle sen ha levt i harmoni med varandra där ingen hade blivit uppäten av någon annan. 😂

Liknande trådar

Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 523
Senast: Zizzy
·
Övr. Djur Kopierar inlägget jag skrev på Zoonen, vill ha så många svar som möjligt :) "Håller ju på med en hemsida, har varit lite krångel men nu...
Svar
16
· Visningar
2 946
Senast: Lejonflickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama