Vilket djur skulle ni vilja ha?

En pytteliten elefant!! :love:
Typ 10 kilo tung. De är så jäkla söta med sina snablar :love::love::love::love::love:
Kloka och humoristiska. Tänk att ha en liten elefant som sprang runt här hemma och trumpetade och krånglade med sin lilla snabel:heart

Jag löste det såhär.
1000014585.webp

:D

(Hon väger visserligen bara ca 6,5 kg.)

Men jag håller med dig! En liten minielefant hade jag velat ha. 😍

En drake! Typ kattstorlek, den får gärna livnära sig främst på diverse flyfän ute. Men kan också tänka mig ett gäng fladdermöss, vilket vi faktiskt har hemma men de är inte så många tyvärr. Mer realistiskt är en Kaukasisk ovtjarka aboriginal, min mor har en valp här hemma nu och det verkar faktiskt vara en väldigt trevlig ras :)

En tam drake hade varit fint :)
Men jag kan inte riktigt bestämma mig, om jag vill ha en liten söt lila eller orange en, som kan tända en brasa och flyga bredvid mig på promenader.
Eller om jag vill gå mer all in och ha en riktig sextusenårig i Smaug-stil, som får folk att hålla sig på betryggande avstånd.
Jag vill ha en stor drake a la House of the dragon. Så grymt häftigt.

Ska jag gå ner i storlek så förutom fler västgötaspetsar så skulle jag vilja ha en räv, en jättevarg, tvättbjörn vore åxå fräckt och en sån där tam igelkott.

Lätt en skunk! Fast då förutsätter jag att de i scenariot är lämpliga ur doftkörtelperspektiv :laugh:
Tvättbjörn vore nice annars, under förutsättning att de inte är satan i en gullig kostym :p

Skunk lar ska vara ett trevligt husdjur ... om kortlarna ar bort opererade.

Visst ar tvattbjorn Raccoon? Jag kanner en familj dar hon jobbar for "fish and wildlife" och ar certifierad och har en raccoon hemma (unge dar mamman dott). Det ar inte ett latt husdjur att ha, men fruktansvart gulligt. :heart

Jag kan inte ens tanka vad jag skulle vilja ha ... jag har for manga hundar och hinner inte fler djur, men om nagot djur kunde hjalpa till med stadning :p far flera stycken garna flytta in har hemma.:D

Skunk lar ska vara ett trevligt husdjur ... om kortlarna ar bort opererade.

Visst ar tvattbjorn Raccoon? Jag kanner en familj dar hon jobbar for "fish and wildlife" och ar certifierad och har en raccoon hemma (unge dar mamman dott). Det ar inte ett latt husdjur att ha, men fruktansvart gulligt. :heart

Jag kan inte ens tanka vad jag skulle vilja ha ... jag har for manga hundar och hinner inte fler djur, men om nagot djur kunde hjalpa till med stadning :p far flera stycken garna flytta in har hemma.:D
Ja precis. Tydligen är skunkar fullt lagliga även här i Sverige men de där körtlarna, jag vet inte om det känns okej att operera bort de liksom. Men de ska ju bara supergoa annars :love:

Yes, tvättbjörn är raccoon! Men de är ju förjävla svåra djur som förstör mycket så det skulle vara just om de inte vore satan i en gullig kostym :laugh:

Du får skaffa en puli! ;)

Sällar mig till capybara-gänget, har haft marsvin som barn och de ser ju bara så fantastiskt coola ut. En korp skulle ju också sitta bra, den kan till och med sitta på capybaran. ;) Tror det skulle funka jättebra ihop med ett par boxrar!

Liknande trådar

Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 523
Senast: Zizzy
·
Övr. Djur Kopierar inlägget jag skrev på Zoonen, vill ha så många svar som möjligt :) "Håller ju på med en hemsida, har varit lite krångel men nu...
Svar
16
· Visningar
2 946
Senast: Lejonflickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama