Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gah! Varför tål mina ögon inte solkräm? Jag är så försiktig när jag smörjer ansiktet tycker jag men lik förbaskat sprutar det tårar efter bara någon minut.
Har du testat att ha en lägre faktor kring ögonen? Jag får ofta en reaktion på läpparna och ögonen om jag använder hög faktor (50+) men en lägre går bra. Det är tyvärr inte helt ovanligt att man inte tål solskyddsmedlet.
Den enda med hög faktor som funkar kring ögonen ibland för mig är La Roche-Posay Anthelios.
Är det för att du klev upp alldeles för tidigt eller är du på väg att bli sjuk?Fyfan vad kasst jag mår. Kroppen värker, har svårt att röra mig, overklig känsla av sjuk trötthet. Tar hellre en redig bakfylla än detta.
Är det för att du klev upp alldeles för tidigt eller är du på väg att bli sjuk?
vi har i ett projekt där vi ställer frågor till kunden med ett stort excel ark. vänster ställer vi frågorna höger svara kunden och sen har vi kolumner för administrativa saker.förundrar mig över folks gränslösa förmåga att miss kommunicera!
gråter i ett hörn för jag okar inte hantera mer missförstånd mellan tre olika kulturer med olika sätt att lösa saker.
Oj, men tack!Vet du? Jag kände precis samma sak när jag var ungefär lika gammal som du.
Jag hade den otroliga lyxen att ha både en mamma och en pappa som inte direkt beter sig som vuxna, och lade en gång en kommentar kring det när jag och pappa snackade. Skämtsam så klart eftersom jag inte klarar av att berätta att jag mår dåligt. Pappa avslöjade i alla fall att nä men han har inte heller koll eller känner sig vuxen typ någonsin. Han ringde liksom sin mamma för att fråga om känsloladdade grejer och till sin pappa om något var trasigt eller om han var osäker kring något. Sen la han till att de som verkar supervuxna nog fejkar alternativt var tråkiga personer eller hade problem.
Det öppnade mina ögon och till slut har jag insett att nej, det är ytterst ytterst få som beter sig "vuxet" här i livet. Alla är osäkra, har egna problem att kämpa med, och strävar efter det där konstiga "vuxna" som är så oklart att de varken vet in eller ut. Det finns personer som lyckas maskera allt det där med bra skådespeleri. De har ofta föräldrar som är bra på att köra samma skådespeleri.
Jag tycker att ordet vuxen är olyckligt. Skulle hellre vilja säga mogen eller erfaren. Jag lovar! Att du är bra mer mogen och erfaren än de flesta i din ålder. När jag först läste dina inlägg på Buke trodde jag att du var kanske 35-40, hade varit igenom en hel del saker i livet och tyckte att du resonerade så himla bra och... *host* vuxet. Du var/är lite av en an mina Buke-idoler.
Nej titta på din styvmamma och pappa till exempel. Du är mycket mer "vuxen" än dem. Du är mer "vuxen" än många andra jag känner. Titta på mitt jobb bara
Jag hoppas du fick somna till slut och att det känns bättre nu på morgonen
Jo men precis, men det är inte så lätt att lära sig något när man är mitt i det bara.
Som @Hoarfrost säger, de flesta är "barnsliga" och osäkra ibland (inkl jag) men att vi blivit mer erfarna med åldern. Dvs smällarna och stötarna är lättare att parera (plus att man lärt sig använda "this too shall pass" som ett mantra...). Vuxen kommer jag nog aldrig att bli
Jag kan fortfarande känna att jag vill ha någon som tar hand om mig när jag inte mår bra men det finns ju ingen... pappa är död och mamma är svårt dement och kommer inte ihåg mig. Fast jag vet att det inte går så får jag den känslan när det är tufft. Sedan är det bara att kavla upp ärmarna och ta tag i det som är framför en
Allt jävelskap jag varit med om har ju faktiskt lärt mig något... och ofta visat mig att jag klarar mer än vad jag själv tror.
Say what?