Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är arg på sambon för att han överreagerade när jag tutade på en dam som PARKERADE på körfältet och blockerade totalt med ursäkten "du kan inte tuta på mig för jag håller på att spänna fast mitt barn" (hon hade alltså varit inne på macken och handlat och tyckte att det var bättre att blockera det enda körfältet som man kan komma ut från macken trots att det ligger en parkering 5m bort)... Vi förväxlade alltså ett par ord utan otrevligheter men min sambo bara "om du inte slutar så lämnar jag bilen och går hem"
Tro mig jag villeJag hade nog utväxlat otrevligheter... och min särbo hade stått och skrattat
Inga förväxlade ord där inte.Jag hade nog utväxlat otrevligheter... och min särbo hade stått och skrattat
Självklart!Får jag (vi) va me o gosa? Har inget riktigt husdjur i min lilla lgh, men Hibou och jag trivs!
Var det sändningen när nån journalist frågade om det var ok att ha sex med folk, apropå social distansering? Det var nog i gårdagens (tisdag) pressträff.Haha, inser hur patetiskt mitt liv är. En vän försökte muntra upp med att länka till en livesändning med biträdande statsepidemiologen (vännen var inte medveten om problemen med frisyr och stjärntecken).
Gillar det du skrev om långpromenaden, däremot är det tråkigt att se att folk samlas i stora grupper nuVarit ute på långpromenad på två timmar i det underbara vädret efter jag slutat jobba. Jobbar hemifrån så skönt att komma ut från lägenheten. Gick till Slottsskogen och där var det en folkrörelse av folk som hade picknick mer eller mindre.
Visa bifogad fil 49398
Jag fångade en häst idag !
Tittade ut mot hästhagarna bortanför vårt hus och såg att en häst var utanför staketet ! Så jag gick ut för att putta in den igen.
Men när jag kom närmre såg jag att det var en häst av ras som inte ägs av grannarna (här var det bra att vara gammal hästtjej så man hade lite koll på hästars utseende och lägger sånt på minnet, eftersom färgen stämde med grannens hästar )! Så det blev till att fånga den i pannluggen och sen ta ett hundkoppel som provisorisk grimma så den inte skulle gå iväg !
Sen kom några andra och trodde sig känna igen att det var en häst från en gård som deras bekanta har några km bort genom skogen, och som tur var när de ringde upp deras bekant så var det det ! Hästen hade lyckats ta sig ut ur hagen hos dem, så det var ju tur att den traskade hem till oss så den kunde bli så fredligt fångad . Tänk så hemskt om den hade traskat iväg åt något annat håll och kanske försvunnit....
Men 10 min senare var ägaren och hämtade hem hästen, slutet gott allting gott ! Stencool häst som tog äventyret med ro och tyckte det var gött att stå och hänga med mig och bli kliad .
Hur jag hamnade här har jag ingen aning om. Man kan ha många åsikter om Ryssland (vilket jag har) men måste erkänna att deras nationalsång kicks serious ass.