Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läste just att när kvinnorna började orientera i Norge under 1940 talet var de tvingade att ha en koskälla med sig så de kunde höras om de sprang vilse. :cautious: Jag fattar inte varför det skulle vara större risk att kvinnorna sprang vilse än männen. Ungefär lika dumt som när de trodde att kvinnor som lärde sig för mycket matematik kunde få svårt att föda barn.
 
Tog Rhinocort pulver som ska motverka nästäppa men som vanligt blir jag svullen i näsan av den. Suck. Varför kan inte min kropp reagera normalt? :meh:
 
@MJLee jag har blivit allergisk någonstans de senaste fem åren och far min drabbades rätt hårt när han var runt femtio, så det kan man absolut! Precis som att man kan sluta vara allergisk också om man har tur.
 
Har träffat världens gulligaste kollega :D
A7F3C882-32E4-413A-B680-CF0582BF7F4A.webp

Hon har suttit hos mig i omgångar hela morgonen men nu blev jag dissad för en vetelängd :cautious:
 
Jaha, en chef på Trafikverket ringde upp för att meddela att jag inte gått vidare :( Jag gjorde en bra intervju vilket således lär innebära att någon av mina referenser inte sålt in mig.
Nu får jag verkligen hoppas att jag kommer in på chefsutbildningen på nuvarande myndighet!

Du får göra som i USA där man tydligen kan bli stämd om man inte ger en bra referens...
 
Sitter och väntar på leverans av ett kylskåp. Hoppas verkligen att leveransen blir av, för nu börjar det bli så varmt ute att det är jobbigt att vara utan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
754
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 678
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp