Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade en SÅ konstig dröm inatt! Jag drömde att våra katter hade fått kattungar, den ena är kastrerad så det är helt omöjligt, och att kattungarna blev gigantiska. Dessutom så hade de päls med mönster som tigrar... men de var helt tama.

Vi hade öppet balkongdörren för att de skulle kunna gå ut och så lite luft. Det var precis så att kattungarna kom ut genom dörren, pga deras storlek. Hur som helst så var allt bra. Förutom att de åt några KOPIÖSA mängder mat och således var dyra i drift.

En dag fick pappa-katt för sig att ställa sig på baktassarna mot räcket, men han var ju rätt så liten. Så han frågade en av kattungarna vad som fanns ute i den stora världen. Kattungen gjorde som pappa-katt sa och blev lite överexalterad. Den tog ett skutt och hoppade rakt över räcket och landade på balkongen till grannarna under oss :D

Jag fick panik och visste inte vad jag skulle göra. Tänk att gå dit och bara "hej, jo tjena, alltså, jag tror att min tiger-katt ligger på eran balkong" :rofl: så jag ropade på katten. Jag tror att den hette Nisse-pisse... katten låg och sparkade omkring sig på balkongen. Hen fick mer och mer panik ju mer tid som gick och jag fick också mer panik, tänk om grannarna skulle märka av tiger-katten?!

Det slutade med att katten sparkade sönder en blomkruka (oups :nailbiting:) på grannens balkong och att båda två syskon samt mamma- och pappa-katt stog mot balkongräcket och tittade skräckslaget på stackars Nisse-pisse.

Sen vaknade jag tyvärr och funderade några minuter på vart mina tiger-kattungar var. Katterna vi har är vit/aprikos/grå och vit/brun/svart-ish. Så vart tiger-kattungarna kom från vet jag inte. Men det var en rätt så nice dröm i alla fall! :p
 
Har haft samma problem, hatade generella frågor men sen när jag valde att jag tolkar frågan åt det håll som passar mig bäst och jag kan svara kortast och lättast så funkade det också. Fick aldrig dålig poäng då och ibland hade jag kanske valt att tolka frågan ganska lååångt mot gränsen i ämnet.. :cautious:
Jag jobbade heltid samtidigt då så jag orkade bara inte krångla till det och det var nog det som räddade mig.
Mitt problem är att jag inte kan tolka en fråga på sättet som man räknas kunna göra det på. Jag "måste" täcka allt som finns i frågan. Det är min hjärna som säger det och kan jag inte släppa det... :cautious:
Jag har för mycket tid men ingen energi. Läser bara 4 av de 10 kurser man "ska" läsa samtidigt och är sjukskriven resten. Jag vet inte varför min hjärna gör som den gör, men det bara går inte. Jag kan inte tolka uppgiften som man ska även om jag vet hur man ska tolka den utan jag behöver hjälp av läraren att ta fram en fråga jag ska besvara och analysera. Men det verkar omöjligt och då blir "allt" fel.

Och jag vet att vissa kämpar jättemycket för att få ett D eller till och med E. Jag menar absolut inte att de personerna är sämre eller något, det är bara JAG som absolut inte vill ha ett D när jag vet att jag klarat av A nivå i samma ämne. Även om det så klart är skillnad på grundskolan och gymnasiet.
 
Vi har äntligen fått offert på badrummet, funderar på att ta den, men ska diskutera ihop oss lite mer först. Sen ska vi äntligen flytta det sista lånet från vår gamla bank så vi kan avsluta den kontakten helt! Ska även kolla möjligheten gällande byggkredit inför maskinhallsbygge. Sen hoppas jag vi börjar gräva ridbanan i månadsskiftet. Det börjar röra på sig lite :p
 
Fick äntligen mitt lergigan. Ser inte fram emot att ta det ikväll, så fort jag inte tar något regelbundet så hamnar jag tillbaka på 0 igen (vi pratar en vecka) och heja alla roliga insättningssymtomen.

Jaja, beroende av något kommer jag iaf aldrig att bli.

Just det, är det någon som vet hur jag får tag på en uråldrig (2011) provresultat? Finns inte på vårdguiden eftersom jag antar att den är för gammal. Kollade med mottagningen som gjorde den, varken läkare ett mottagningen verkar finnas kvar.
 
Det hade han säkert gjort om jag sa så :p Men han gick med på pizza! :banana:
Nu saknar jag *wow*. Ett år är rätt lång tid...

Satte i halsen när jag läste att han hade gått med på att laga mat i ett helt år. Började hosta som följd av det och blev lämnad ensam på bussen :cautious: :laugh:

(Och innan någon dödar mig: jag är frisk och på väg till mataffären, det går inte att vänta med tills corona är över då vi inte är några bunkrare ;))
 
Jag tog blodprov för ett tag sedan och fick resultatet hemskickat häromdagen. Allt såg bra ut, förutom folsyra som jag fick recept på en medicin för som jag har påbörjat.
Det lite märkliga är att hunden i familjen har också brist på folsyra :cautious::rofl:
Men det låter lite rimligt på mig iallafall, jag har lite lågt blodtryck och läste att brist på folsyra kunde leda till blodbrist.
Allt är min mens fel :cautious::p

Men om jag började äta p-piller och skippa mensen så skulle nog blodtrycket åka upp rejält till andra sidan av skalan, så jag tror att jag håller mig kvar :cautious:
 
Fick äntligen mitt lergigan. Ser inte fram emot att ta det ikväll, så fort jag inte tar något regelbundet så hamnar jag tillbaka på 0 igen (vi pratar en vecka) och heja alla roliga insättningssymtomen.

Jaja, beroende av något kommer jag iaf aldrig att bli.

Just det, är det någon som vet hur jag får tag på en uråldrig (2011) provresultat? Finns inte på vårdguiden eftersom jag antar att den är för gammal. Kollade med mottagningen som gjorde den, varken läkare ett mottagningen verkar finnas kvar.

Finns inte mottagningen kvar alltså? Sjukhus ska spara journalhandlingar i 10 år så om det är en sjukhusmottagning som försvunnit borde det finnas i ett närarkiv eller så.

Är det en privat mottagning som försvunnit? I så fall kan det vara så att IVO övertagit ansvaret för arkivering, om den privata aktören inte hade möjlighet att ta hand om journalerna efter nedläggning.
 
Jag glömde nyckeln till pappas lägenhet och sitter således på ett fält och väntar på pappas ankomst. När solen är framme är det najs men så fort solen går i moln är det kallt. Är dessutom hungrig.

Måste vänta hela 30 minuter. Kommer jag dö på kuppen? Kanske. Kommer snubben som går/Vinglar runt i poncho, dricker ur ett vinglas och läser en bok förvimsa sig hit och trampa på mig? 100% euro dollar. 🤷‍♀️
 
Finns inte mottagningen kvar alltså? Sjukhus ska spara journalhandlingar i 10 år så om det är en sjukhusmottagning som försvunnit borde det finnas i ett närarkiv eller så.

Är det en privat mottagning som försvunnit? I så fall kan det vara så att IVO övertagit ansvaret för arkivering, om den privata aktören inte hade möjlighet att ta hand om journalerna efter nedläggning.

Nej det var en mottagning, mottagning. Som verkar ha försvunnit nu och antar jag ersatts av en privat vårdgivare. Ringde Stockholms centraladmin som kopplade mig till arkivet och lite andra men ingen svarade efter att jag suttit igenom en halvtimme om corona information varje gång.

Nåja, får försöka tidigt igen, kanske alla slutat tidigt nu när det är vackert väder och kör social distancing ute och inte inne i ett arkiv eller två.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
754
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 678
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp