Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ringde en försäljare och ville erbjuda en provmatkasse som skulle levereras hem till mig ända fram till dörren.
Så jag kan få mat ända hem till dörren men jag kan inte få morgontidningen levererad till huset utan den får jag hämta 500 meter bort :meh:
Det är faktiskt ganska absurt. Jag har två kilometer till min brevlåda, och lika långt till min soptunna - men kan också få matkassar levererade ända till dörren.
 
Katten tyckte det nya avlastningsbordet vi köpte häromdagen blev en perfekt sovplats 🥰
07164982-D6F3-44FD-A403-43193F10F662.webp
 
Är på vippen att köpa ett program som kostar 69 kronor i månaden där jag kan rapportera min flex istället för Excel. Säga till jobbet att det här får ni faktiskt betala, för Excel har aldrig och kommer aldrig fungera. Någonsin. :rage:

Ja, jag är orimligt arg över detta. Detta innebär nämligen att kanske sådär 20 timmar flex försvinner bara sådär. Tack för den lixom.

Finnsdet ingen gammal version i historiken som du kan plocka upp för att återfå informationen?
 
På jobb med båda hundarna. Mjukstartade igår med 2 ½h så idag blir det heldag. Har valpsäkrat kontoret och gömt ALLA sladdar. Än så länge verkar det vara plasthjulen på stolen som åker på värsta smällen. Varje gång jag tittar bort är det där hon smygtuggar :rofl:

Ruggigt cool valp jag har ändå :heart

93234844_1105819926440657_1162622628842700800_n.webp


2 morgontrötta innan jobbet. Här fick jag gå ut från kontoret när telefonen ringde :rofl: Fullt ös medvetslös på dem båda annars.
 
Det är faktiskt ganska absurt. Jag har två kilometer till min brevlåda, och lika långt till min soptunna - men kan också få matkassar levererade ända till dörren.
Soptunnan får jag faktiskt fortfarande tömd vid huset men det är väl bara en tidsfråga innan den ska flyttas också :cautious:
Det kommer sluta med att jag läser morgontidningen morgonen efter :meh:
 
Soptunnan får jag faktiskt fortfarande tömd vid huset men det är väl bara en tidsfråga innan den ska flyttas också :cautious:
Det kommer sluta med att jag läser morgontidningen morgonen efter :meh:
Vi hade soptunna vid huset sommartid (vägen är inte farbar med lastbil på vintern) fram till en fyra-fem år sedan. Då byttes renhållningsleverantör, och för den nya var det tydligen helt omöjligt att köra på vägen alls. Det är vansinnigt opraktiskt att ha långt till soptunnan.

Morgontidning i pappersform gav jag upp när vi flyttade hit. Nu läser jag min digitalt istället.
 
Får man kasta ut gubbarna från kontoret? Så trött på dem nu. ALLT precis ALLT ska tjaffsas om. Vad är problemet? Det är väl bara att gilla läget. Vi sitter alla i samma sits. Nej nu ska chefen kallas in och vi ska sitta i möte x antal timmar. för vi kan inte leverera....

Nähä. Jag har en jäkla massa som måste ut men eftersom det är viktigare att sitta här och tjaffsa och invänta chefen kan mina saker inte levereras ut heller. Frågade chauffören hur ha tänkt? Ska vi vänta med allt tills på fredag? Då har rvi 10st leveranser på olika håll med 1 bil.... Fick tll svar att det ska inte han besluta om det ska chefen.

Jaha men vi styr ju sådant själva det är ju hur många ordrar men vet du vad. Du kan ju ringa till mina kunder och förklara för dem varför du ska sitta här idag istället för att leverera. :banghead::banghead::banghead::banghead:

Nu har jag ringt in en utomstående chaufför som kommer om 30 min och kör ut ordrar så mina kollegor kan sitta och fortsätta tjaffsa. ska bli ku att höra vad chefen säger om det imorgon när jag ber kollegan förklara varför jag fick ringa in chaufför.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
393
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 682
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 121
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp