Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt rätt! Men det som gör att det - just nu - väger över mot kaffe är att jag dels behöver hålla mig vaken och dels vill att resultatet även ska se roligt ut imorgon bitti. Vissa saker har ju en tendens att se smarta och genomtänkta ut mitt i natten, för att visa sig vara tämligen banala efter några timmars sömn. :o

sen på bollen men svaret på din fråga är: IRISH COFFEE ;)
 
Jag har haft en klantdag där jag sabbat allt jag rört, typ krossade en glasflaska, tappade en rougedosa med rouge över hela badrummet och fd vita mattan etc. När jag tappade hushållspappersrullen och den rullade ut över hela vardagsrumsgolvet höll jag mitt trötta, sjuka och pms-iga vrak på att börja grina. Stabil tjej!
Så sambon tvingade mig att ligga på soffan och har sen matat mig med swacos, sett på Netflix och masserat min hand. :heart
 
Jag har just bakat "bull knyten" med mandelmassa, smor, och arets forsta rabarber i "knytena". Vansinnigt gott!
I ar lar jag fa precis hur mycket rabarber som helst ... sa lange jag kommer ihag att vattna rabarbern nar det blir torrt over sommaren. Tank att rabarber ar sa himla gott!
 
Har varit ute en timme idag och gjort det nödvändiga...

Lagt på brev på brevlådan
Tankat
Köpt en solstol att ha vid min pool nu när solning på stranden är förbjudet
Åkte förbi liquor store på vägen hem och fyllde på vinförrådet

Nu ska jag fylla på min spelapp och titta på racing-kanalen på tv. Underhållning!
 
Drömde (here we go again) att jag var anställd som Beach control vad det nu är, och bodde i någon konstig ihopsnickrad camping vagn nära en strand. Arbetsuppgifterna var bland annat att gå runt och sila sanden så att den blev fluffig, och skrämma bort konstiga ålar som gärna ålade sig upp på stranden.
Hittade en ring när jag gick där och silade, stoppade i fickan och när jag kom hem matade jag en get med ringen?
Det fick geten att förvandlas till en varelse jag drömmer ofta om. Det är en skata med hästhuvud. Den är lika stor som en d ponny ungefär i storlek.
Jag blev lite rädd och förvirrad så jag började kasta ålar på varelsen, till slut flög den iväg. Då blev jag i stället jätteledsen och grät. Till slut började mina ögon liksom ramla ut. Skönt att vakna från det.
Gandalf var med någonstans i drömmen men jag minns inget sammanhang.
 
Dricker kaffe och ska alldeles strax läsa igenom min rapport som fick lite kompletteringar. Själv känner jag mig som en superkvinna som fick beröm över texten på opponeringen, men att det fanns en del otydligheter. Helt okej när man haft både sjuk hund och sjuka barn under tiden den skrevs, det är först nu som huvudet inte känns som äpplemos :rofl:
 
Jag känner mig oförskämt pigg efter att ha sovit bara 2,5 h. Men jag måste ha sovit desto djupare. Dessutom upptäckte jag att jag inte alls hade föreläsning idag, utan nästa vecka. Det betyder att jag bara måste skriva några mejl, sedan kan jag köra hela vägen i kaklet med projektansökan till kl. 14.00 imorgon när ansökan stänger. :)
 
Excel :banghead: :banghead: :banghead:
Nu har jag tappat både april och januari flikarna i flexfilen. Jag är nära att tappa det fullständigt och säga till min chef att Nope, du kommer inte få några fler flexfiler, och jag tänker höfta min flextid på ett ungefär. För excel är bannemig skapat av någon som väldigt gärna ville göra andra rosenrasande. Kanske för att göra så att de som arbetar behöver ägna 90% av sina arbetsdagar till att försöka förstå vad det är som händer. För att underminera företag osv, så att de lätt kan ta över och bli stora företag. Lovar att Microsoft, Apple och Google betalar på någon svart marknad med bitcoins för en annan version av Excel som faktiskt fungerar och inte raderar hela flikar på måfå.
Det är en konspiration. Jag lovar. O_o
 
Excel :banghead: :banghead: :banghead:
Nu har jag tappat både april och januari flikarna i flexfilen. Jag är nära att tappa det fullständigt och säga till min chef att Nope, du kommer inte få några fler flexfiler, och jag tänker höfta min flextid på ett ungefär. För excel är bannemig skapat av någon som väldigt gärna ville göra andra rosenrasande. Kanske för att göra så att de som arbetar behöver ägna 90% av sina arbetsdagar till att försöka förstå vad det är som händer. För att underminera företag osv, så att de lätt kan ta över och bli stora företag. Lovar att Microsoft, Apple och Google betalar på någon svart marknad med bitcoins för en annan version av Excel som faktiskt fungerar och inte raderar hela flikar på måfå.
Det är en konspiration. Jag lovar. O_o

#teamhataexcel :up:
 
Är på vippen att köpa ett program som kostar 69 kronor i månaden där jag kan rapportera min flex istället för Excel. Säga till jobbet att det här får ni faktiskt betala, för Excel har aldrig och kommer aldrig fungera. Någonsin. :rage:

Ja, jag är orimligt arg över detta. Detta innebär nämligen att kanske sådär 20 timmar flex försvinner bara sådär. Tack för den lixom.
 
Jag känner mig oförskämt pigg efter att ha sovit bara 2,5 h. Men jag måste ha sovit desto djupare. Dessutom upptäckte jag att jag inte alls hade föreläsning idag, utan nästa vecka. Det betyder att jag bara måste skriva några mejl, sedan kan jag köra hela vägen i kaklet med projektansökan till kl. 14.00 imorgon när ansökan stänger. :)
Tänkte just fråga hur det hade gått, lycka till med resten då! Ända in i kaklet osv.
 
Är på vippen att köpa ett program som kostar 69 kronor i månaden där jag kan rapportera min flex istället för Excel. Säga till jobbet att det här får ni faktiskt betala, för Excel har aldrig och kommer aldrig fungera. Någonsin. :rage:

Ja, jag är orimligt arg över detta. Detta innebär nämligen att kanske sådär 20 timmar flex försvinner bara sådär. Tack för den lixom.

Jag *peppar, peppar* gillar excel. Det är ett magiskt dokument som ekonomen på jobbet skickar till mig och så fyller jag bara i siffror så att det blir en helt fantastisk budget trots att jag inte alls begriper mig på siffror.
 
Jag *peppar, peppar* gillar excel. Det är ett magiskt dokument som ekonomen på jobbet skickar till mig och så fyller jag bara i siffror så att det blir en helt fantastisk budget trots att jag inte alls begriper mig på siffror.

Vår databasansvariga J kan göra MAGI med Excel. Jag fattar inte hur f-n hon gör... :cautious: :D Plus att hon låser en massa celler så klåfingriga geologer inte ska kunna ändra något... :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
393
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 682
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp