Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu sitter jag med en kopp kaffe och funderar pa om min mage klarar lite lunch eller om jag ska vanta. Jag har just kommit hem efter att ha tvattat hasten som faller nagot kopiost. Det borde kannas battre for honom med tanke pa all pals som foljde med tvatt vattnet. Har ar sa himla sot och kommer (mycket lungt gaende 🙄 genom hagen) nar jag ropar pa honom. Far se om han fortfarande kommer gaende nar jag ropar nasta gang. :p
 
Sitter å läser på 1177 och magnetkamera för att se om jag kunde hitta svar. Fick en kallelse idag att jag ska dit kl 8 på lördag och då fick man inte ha smink (inga problem för mig då jag aldrig använder det) och inga smycken (ja smycken har jag en hel del, men de går att ta av).
Sen kom ja på att jag har ju metall jag inte kan ta av, hittade att mina tandimplantat skulle vara ok och likaså tandfyllnad, men stod inget om tandställning.
Blir till att ringa imorrn och höra va de säger, aldrig varit på en sådan undersökning innan och har en liten metalltråd bakom tänderna i underkäken.

https://www.internetodontologi.se/radiologi/magnetresonans/
 
Vin! Det blir mycket roligare att jobba :angel:

Helt rätt! Men det som gör att det - just nu - väger över mot kaffe är att jag dels behöver hålla mig vaken och dels vill att resultatet även ska se roligt ut imorgon bitti. Vissa saker har ju en tendens att se smarta och genomtänkta ut mitt i natten, för att visa sig vara tämligen banala efter några timmars sömn. :o
 
Sitter hos morsan för att kunna hjälpa henne med tvättstugan. En sån otroligt basic syssla som genast kan bli skitsvår för någon synskadad... Kan lugnt konstatera att den som designat tvättstugan i hennes hyreshus inte haft synskadade i tanken iaf, för hon lyckades tidigare gå vilse där nere i källaren. Att sätta igång tvättmaskinerna på rätt sätt är också en ren gissningslek för henne eftersom de är så extremt otydliga... Nu är hon iaf nere sista gången för att hämta upp allt och när hon helt säkert tillbaka, dååå kan jag gå hem och sova. Så trött nu och det är inte många timmar innan jag måste upp och jobba igen...
 
JAG VILL FOTA EN UGGLA! har försökt hela hösten, vintern och våren!
Jag bodde ett par km bort förr. Där fanns inte speciellt rikt fågelliv. De man såg var på avstånd. Förutom det tranpar som brukade stå nedanför sovrumsfönstret och ha familjegräl vid 4-snåret om sommarmornarna.... Du vet hur långt man hör tranor, tänk dig dem 50 meter från öppet sovrumsfönster :meh:

Här sjunger det massor av olika fåglar ohc det flaxar och kvittrar öerallt. Sena sommarkvällar tjoar en bivråk. Kusligt ljud om man inte vet vad det är. Det tog mycket googlande innan jag fattade.
Ett andpar kommer varje vår och simmar i bäcken invid uthuset. De brukar ha bo längre upp i bäcken men simmar lite överallt innan de satt bo. De blir väldigt rädda om man kommer gående nära.

Önskar jag kunde mer om fåglar. Men i mina öron läter de lika allihop. Jag hör skillnad på olika läten men kommer inte ihåg vad som är vad. :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
756
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
393
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 682
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp