Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
0DA9BB56-5F14-432B-9670-EEBB40A95EAE.webp

Gräver.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Ha jag har redan fastnat på första frågan. Tycker inte att något av alternativen är bra?
Men kan du översätta denna mening:
Besmirch the reputation of the elders as you ignore their scorn

Alternativen är inte särskilt träffande alla gånger, man får ta det som är närmast och med minst en kaffekopp av salt. :D Testet är alltså till hjälp när man skapar rollspelskaraktärer.

Man spottar på/besmutsar/nedvärderar de äldres rykte och inflytande genom att/medan du ignorerar deras åsikter och råd. Ungefär. Fritt översatt. :)

Jag skulle tänka på elders som någon typ av lagmän eller samhällsråd. Ungefär.
 
Alternativen är inte särskilt träffande alla gånger, man får ta det som är närmast och med minst en kaffekopp av salt. :D Testet är alltså till hjälp när man skapar rollspelskaraktärer.

Man spottar på/besmutsar/nedvärderar de äldres rykte och inflytande genom att/medan du ignorerar deras åsikter och råd. Ungefär. Fritt översatt. :)

Jag skulle tänka på elders som någon typ av lagmän eller samhällsråd. Ungefär.

Kortfattat: Du beter dig som en tonåring gör mot sina föräldrar gentemot auktoriteterna i samhället :D
 
Alternativen är inte särskilt träffande alla gånger, man får ta det som är närmast och med minst en kaffekopp av salt. :D Testet är alltså till hjälp när man skapar rollspelskaraktärer.

Man spottar på/besmutsar/nedvärderar de äldres rykte och inflytande genom att/medan du ignorerar deras åsikter och råd. Ungefär. Fritt översatt. :)

Jag skulle tänka på elders som någon typ av lagmän eller samhällsråd. Ungefär.
Tack! Jag blev en Lawful neutral tydligen. Är det bra eller dåligt?
Låter lite halvtrist.
 
Underligt, men jag har börjat drömma att jag gjort och sagt saker som verkligen är vad jag skulle gjort IRL, vilket är lite mysko när jag vaknar och undrar om jag faktiskt gjort det. Som skrivit ett inlägg på buke som faktiskt var något jag skulle skriva nu också. Vilket får mig att fundera om jag är vaken eller inte :idea: Kanske är detta inte riktigt inlägg utan jag får skriva om det när jag vaknar.
 
Det blev en 5 timmars vandringstur. Superhärligt att komma ut och se helt nya ställen. Hittade ett supercoolt flyttblock som liksom spruckit och öppnat sig. Det gick att gå in i - gissa vem som klämde sig in i det 🙄 :D Buke vägrar acceptera bilder numera, annars hade jag lagt in bild på flyttblocket.

Hemma nu och trött. Tänker inte röra mig ur fläcken på resten av dagen. :up:
 
Till alla er som saknat mitt Gabi Delgado-ältande kan jag meddela att mitt DAF-lyssnade förmodligen kommer att återgå till samma maniska nivå som tidigare i led med att programmet "Farväl Gabi!" sänds på P2 ikväll!!
 
Avkomman har flyttat hemifrån! :cry:

Eller snarare, hen har nu avslutat sin karantän och flyttat hem till sambo igen. Lite tomt blir det efter att jag hunnit vänja mig vid att det finns någon på gården och att det lyser i lilla stugan om kvällarna.

Idag åt vi tretimmars frukost och bara njöt. Scones, ost och marmelad. Ägg, jordgubbar och choklad. Mycket plock med andra ord. Jag hann bli mätt flera gånger.

Plockade vitsippor...
1586615080620.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 681
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp