Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck. Hostar värre än vanligt idag. Hade nästan övervägt att träffa pappa + sambo och hennes barn och barnbarn idag, anpassat till dagens läge dvs. typ grilla korv utomhus. Men... även om just de vet om att jag haft problem med hosta sedan innan så känns det liksom inte så kul, speciellt om det skulle råka samlas fler människor på platsen. Och okej, egentligen avskyr jag att äta något utomhus, det är på tok för soligt och jag har en minst sagt komplicerad relation med pappas sambo - men jag vill ju liksom kunna välja själv om jag hellre är ifred, känner mig dock mer DRABBAD när det inte helt igenom är mitt eget val. :D Ack ack.
 
Värmer på pannkakor till lunch. A hade markarbete på fm idag och red så vansinnigt bra! I eftermiddag ska hon rida ut och jag åker 3 km till samhället och köper mjölk, hade tyvärr totalt missbedömt min egen förbrukning :down:
Är det bara A som får rida på det här lägret? Inte du?
 
Har själv varit ut en sväng med hundarna och det hjälper alltid om man vill bli lite mer positivt inställd till livet. Såg dessutom att en snittros jag tänkt kasta ut har börjat växa. Visst hade vi en sådan buketråd en gång?
Ett kul lock down-projekt kanske. :D
 
Nyss snokat vad det är för tårtor vi fått på jobbet. Snällt att vi får tårta, trist att alla tre är likadana och jag tyckte inte de var goda så nu blir det ingen mer tårta för min del. :(
Undrar hur kollegorna ska orka äta upp tre stora tårtor idag och i morgon? Ett snabbt överslag ger tre pers per tårta! :laugh: Resten slängs förhoppningsvis på måndag när vi stänger här.
 
Ja, hoppas det inte kommer tillbaka!

Hmm, jo... jag har väl känt lite att "gud va folk gnäller, finns väl alltid något att göra", men jag har ju aldrig varit isolerad i veckor heller så vet ju egentligen inte hur det är heller...

Håller tummarna!

Och det är klart att det säkert finns Egentligen, men efter tre sysslolösa veckor och om en inte har eget hus och en trädgård till exempel är det nog lätt att fantasin och motivationen tryter.
Jag är glad att jag har både husdjur och uteplats och innehobbys och dessutom bor ensam, men så är det ju inte för alla.
Jag mötte en flyktigt bekant i parken igår när jag var på väg hem, hon var där med hunden och yngre sonen och talade om att hon höll på att bli tokig. Både hon och maken är friställda, barnen får inte gå i skolan eller ut och umgås, de bor fyra personer i en lägenhet utan trädgård och åtminstone den yngste är för ung för att kunna släppas ut själv.
Hon och maken slåss typ om vem som ska få åka ned och handla en gång i veckan för det måste de göra en och en. :D Motionera kan de ju också göra en och en i viss mån, men jag kan se hur hon känner sig lite stollig och då FÅR vi ju ändå gå ut liksom.
 
Stordammen och grillar korv
20200411_111325.webp
 
Håller tummarna!

Och det är klart att det säkert finns Egentligen, men efter tre sysslolösa veckor och om en inte har eget hus och en trädgård till exempel är det nog lätt att fantasin och motivationen tryter.
Jag är glad att jag har både husdjur och uteplats och innehobbys och dessutom bor ensam, men så är det ju inte för alla.
Jag mötte en flyktigt bekant i parken igår när jag var på väg hem, hon var där med hunden och yngre sonen och talade om att hon höll på att bli tokig. Både hon och maken är friställda, barnen får inte gå i skolan eller ut och umgås, de bor fyra personer i en lägenhet utan trädgård och åtminstone den yngste är för ung för att kunna släppas ut själv.
Hon och maken slåss typ om vem som ska få åka ned och handla en gång i veckan för det måste de göra en och en. :D Motionera kan de ju också göra en och en i viss mån, men jag kan se hur hon känner sig lite stollig och då FÅR vi ju ändå gå ut liksom.

Det har tyvärr kommit tillbaka :arghh:.

Åh, ja när det gäller familjeförhållanden blir det ju absolut skillnad! Där håller jag med och har tänkt lika från början.
Nä jösses alltså, hade det blivit total lockdown här också så hade jag inte kunnat vara mer tacksam över att bo själv! Finns nog ingen jag inte hade velat strypa och som inte velat strypa mig tillbaka efter ett par dagar :p.
Låter som om du har det bra ändå med tanke på omständigheterna 🙂👍.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 681
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp