Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Medicin absolut! Omedicinerad allergi leder ofta till astma. Plus att är man ordentligt allergisk ska man undvika hård konditionsträning utomhus under pollensäsongen egentligen.

Men köp hem någon annan allergitablett och testa Nasaleze, den är suverän för mig.
Okejrå. Det har som sagt smugit sig på mig i 2 år nu. Har inte haft så mycket problem att jag behövt medicin innan, så är helt novis :D
Hade det varit under normala omständigheter hade jag nog ringt vc för att kolla om jag kan få pricktest osv men nu känns det onödigt. Clarityn verkade funka halvbra i går så jag kör på den antar jag. :)
 
Okejrå. Det har som sagt smugit sig på mig i 2 år nu. Har inte haft så mycket problem att jag behövt medicin innan, så är helt novis :D
Hade det varit under normala omständigheter hade jag nog ringt vc för att kolla om jag kan få pricktest osv men nu känns det onödigt. Clarityn verkade funka halvbra i går så jag kör på den antar jag. :)

Jag gillar som sagt cetirizin så det kan vara värt att prova olika mediciner. Eftersom jag tar den på kvällen (det är en tablett på 24h) så undviker jag tröttheten på dagen. Tar jag på morgonen kan jag känna mig lite seg. Sedan blir jag som sagt trött av allergin i sig också...

Nasaleze är som ett filter som lägger sig över slemhinnorna i näsan så pollenet inte kommer fram och kan orsaka allergi. Jag älskar den, ingen trötthet och den är inte farlig på något sätt. Vid lägre nivåer av pollen klarar jag mig på den bara.
 
Medicin absolut! Omedicinerad allergi leder ofta till astma. Plus att är man ordentligt allergisk ska man undvika hård konditionsträning utomhus under pollensäsongen egentligen.

Men köp hem någon annan allergitablett och testa Nasaleze, den är suverän för mig.
Intressant med Nasaleze! Använder Desloratadin nu och Nasonex, just nu rinner min näsa konstant ändå :yuck:

Den funkar bra alltså? Låter nästan för bra för att vara sant :o
 
Jag gillar som sagt cetirizin så det kan vara värt att prova olika mediciner. Eftersom jag tar den på kvällen (det är en tablett på 24h) så undviker jag tröttheten på dagen. Tar jag på morgonen kan jag känna mig lite seg. Sedan blir jag som sagt trött av allergin i sig också...

Nasaleze är som ett filter som lägger sig över slemhinnorna i näsan så pollenet inte kommer fram och kan orsaka allergi. Jag älskar den, ingen trötthet och den är inte farlig på något sätt. Vid lägre nivåer av pollen klarar jag mig på den bara.
Ok tack, Nasaleze lät intressant.
Tänker mig att jag köper lite olika mediciner i kväll eller i morgon så jag kan experimentera lite. Bra att du sa att man kan ta på kvällen, jag har tagit på morgonen :o Verkar logiskt att det är bättre att ta på kvällen.

Var tvungen att titta lite på grafer nu och jag skulle gissa om jag tänker bak i tiden och tittar på graferna att det är sälg/vide eller möjligtvis alm som är boven - men lutar mer åt sälg/vide.
Om det är det, så verkar grafen börja dippa lite nu så då borde besvären minska nu.
 
Ok tack, Nasaleze lät intressant.
Tänker mig att jag köper lite olika mediciner i kväll eller i morgon så jag kan experimentera lite. Bra att du sa att man kan ta på kvällen, jag har tagit på morgonen :o Verkar logiskt att det är bättre att ta på kvällen.

Var tvungen att titta lite på grafer nu och jag skulle gissa om jag tänker bak i tiden och tittar på graferna att det är sälg/vide eller möjligtvis alm som är boven - men lutar mer åt sälg/vide.
Om det är det, så verkar grafen börja dippa lite nu så då borde besvären minska nu.

Det är nu björken kommer... :angel: :yuck:

Edit: Plus att det är alltid bättre direkt efter regn, det sköljer liksom bort pollenet ur luften.
 
Det är nu björken kommer... :angel: :yuck:

Edit: Plus att det är alltid bättre direkt efter regn, det sköljer liksom bort pollenet ur luften.
Ja jag märkte en gigantisk skillnad sist jag sprang till och från jobbet! På väg dit var det lite blåsigt och soligt, då blev det lite tjockt och jobbigt. Sen ösregnade det och jag gick ut för att handla lunch, noll symptom. Sen när jag sprang hem duggade det aningen och då hade jag minimala symptom. 🤷‍♀️
Sen har jag märkt att tidigt på morgonen och på kvällen är det bättre 🤔
 
Jag behöver åka och veckohandla. Hoppas på en lugn upplevelse utan en massa påskstressade människor...... :wtf: Och så hoppas jag på att hitta vetemjöl special till mina surdegsbröd, för nu börjar det ta slut. Men den chansen kan nog vara minimal tyvärr.
 
Jag behöver åka och veckohandla. Hoppas på en lugn upplevelse utan en massa påskstressade människor...... :wtf: Och så hoppas jag på att hitta vetemjöl special till mina surdegsbröd, för nu börjar det ta slut. Men den chansen kan nog vara minimal tyvärr.
Vi handlade igår och det var väldigt lugnt. De flesta verkar ha handlat redan i torsdags, då var det smockfullt på parkeringen och folk köade för att komma in på systemet.
 
Jag skulle gärna köpa en flaska vin också, men om det är KÖ in till systemet så skippar jag det...... :crazy:
Vi skulle bara snabbt svänga in och köpa två flaskor vin (hade kollat upp innan var de fanns) men sen stod det seriöst 25-30 personer utanför systemet med 2 meter emellan och en vakt som släppte in en person i taget när en annan person lämnade affären. Vi vände på parkeringen och åkte hem!
 
Vi skulle bara snabbt svänga in och köpa två flaskor vin (hade kollat upp innan var de fanns) men sen stod det seriöst 25-30 personer utanför systemet med 2 meter emellan och en vakt som släppte in en person i taget när en annan person lämnade affären. Vi vände på parkeringen och åkte hem!

Fast när de kör en ut-en in är det ingen kö därinne, så oftast går det nästan snabbare ändå. :) Åtminstone upplever jag det så här.
 
Ungarna har fått leta påskägg ute på gården. Jag gömde dom och maken gjorde kartor :D Fast vi sa såklart att det va påskharen som fixat😅

Nu snart ska jag och dottern ta en ridtur innan vi ska få hem lite mer ved från skogen. I em ska vi till mina föräldrar och äta påskmat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 681
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp