Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej men det är kö utanför. Vi hade ingen tid att stå i någon direkt kö alls just då :)

Ah, jag trodde att det var köandet utanför just som avskräckte!
Jag upplever att det är ganska effektivt i matbutikerna här, som om folk får dåligt samvete för alla som måste stå utanför och därför går ganska skyndsamt genom affären. :D
Att folk inte får stå i gången och pladdra hjälper säkert också i och för sig. :angel:
 
URSÄKTA MIG MEDANS JAG GRINAR LITE HÄR. En av mina idoler inom historisk klädsel satt och berättade för typ 8000 människor att jag lyckats göra "one of the best shaped stays that he has seen somebody make by themselves at home". :cry::cry::cry::cry::cry:

(Sen så överdrev han väl lite med att jag typ inte sytt så mycket innan. Hade gjort tre-fyra misslyckade försök till stays förra sommaren, samt att jag sytt lite på en utklädnad för ca. 8 år sedan med hjälp av min mamma. :laugh:)

Det var du verkligen värd!!! ❤️
 
Har haft äggjakt och nu gick dottern och sambon till lekparken. Jag ska ju plantera om och städa bilen men orkar inte riktigt så just nu sitter jag i solen och äter godis.
 
Hela UK är i lock down så vi sitter vackert häruppe i skotteland och ugglar i lägenheten, hundarna och jag. :) Jobbet är nedstängt och... tja.. Ibland blir dagarna lite långa.

Aha, du bor där, det hade jag inte koll på. Ni får gå ut en h/dag själva samt till affären (så sällan som möjligt) väl?
 
Det är ingen direkt tidsbegränsning på den där enda promenaden (inte här på 'landet' i alla fall) så den brukar bli ett gäng timmar lång. :angel: :D Jag går ut med hundarna morgon och kväll också givetvis. Men annars stämmer det helt och hållet!

Okej ja men vad skönt!

Jag bor ju i Sverige, men hade ont i halsen igår och då ska man ju stanna hemma och sen va hemma 48 efter symtom. Kändes bra igen nu när jag vaknade (tjohoo, peppar peppar!!!) så blir måndag morgon för mig...

Idag kokar jag ärtsoppa! Något jag sällan tar mig tid till.
 
Okej ja men vad skönt!

Jag bor ju i Sverige, men hade ont i halsen igår och då ska man ju stanna hemma och sen va hemma 48 efter symtom. Kändes bra igen nu när jag vaknade (tjohoo, peppar peppar!!!) så blir måndag morgon för mig...

Idag kokar jag ärtsoppa! Något jag sällan tar mig tid till.

Puh! Skönt att det gick över! :bump:

Blev jag tvungen att sitta i hårdare isolering än detta någon längre tid skulle jag dränka mig i akvariet känner jag. Stackars, stackars människor i de värre drabbade länderna.

Ärtsoppa låter som en helt okej syssla!
 
Puh! Skönt att det gick över! :bump:

Blev jag tvungen att sitta i hårdare isolering än detta någon längre tid skulle jag dränka mig i akvariet känner jag. Stackars, stackars människor i de värre drabbade länderna.

Ärtsoppa låter som en helt okej syssla!

Ja, hoppas det inte kommer tillbaka!

Hmm, jo... jag har väl känt lite att "gud va folk gnäller, finns väl alltid något att göra", men jag har ju aldrig varit isolerad i veckor heller så vet ju egentligen inte hur det är heller...
 
Morgon, dragits med en seeeeg förkylning som liksom inte ger sig OBS! ej corona, och efter att den varit borta i princip så är den nu tillbaka igen, men snorig näsa, ingen hosta tack och lov men sådär så det svider lite i bröstet. Eländes, elände. Jag har inte tid att vara sjuk alls. Nåja, mat har jag så det behövs så jag antar det får bli mer karantän. Inte för min utan andras skull.
 
Ingen kö ALLS på systemet :banana:! Det var väl sisådär 3-4 andra kunder i hela affären förutom jag. Willys var också okej, och det fanns - för första gången sedan bunkrandet började - BÅDE färsk jäst och "vanliga" mjölsorter. Nu har väl folk kommit på att det där med bakning kanske inte var deras grej ändå...... :rofl:
 
Ingen kö ALLS på systemet :banana:! Det var väl sisådär 3-4 andra kunder i hela affären förutom jag. Willys var också okej, och det fanns - för första gången sedan bunkrandet började - BÅDE färsk jäst och "vanliga" mjölsorter. Nu har väl folk kommit på att det där med bakning kanske inte var deras grej ändå...... :rofl:
Folks skafferier är väl knökfulla vid det här laget ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
755
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 681
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp