Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpte med fika hem, så vi eftermiddagsfika!
IMG_20200409_142112_631.webp
 
Det som är så irriterande med att ha 7,5hp kvar av 240hp är att jag ju hittat min studieteknik nu! Tänk om jag vetat det jag vet idag när jag slet genom fyra års studier? När jag KBTar mitt plugg så inser jag ju hur roligt jag egentligen tycker det är att plugga, och nu är det strax över.

Men, man kan ju alltid plugga en master sen :angel:
Man behöver ALDRIG sluta plugga :) !
 
Testar att göra blåbärsglass. Jag har ingen glassmaskin, men det ska visst funka ändå :) . Bara tre ingredienser, dvs blåbär som mixas släta med 1,5 msk socker. Sedan vispar man vaniljvisp pösigt och blandar ner i blåbärssmeten. Nu ska glassen frysa i 6 lååååånga timmar.....men jag provsmakade lite smet och den blir nog GOD :d !
 
Testar att göra blåbärsglass. Jag har ingen glassmaskin, men det ska visst funka ändå :) . Bara tre ingredienser, dvs blåbär som mixas släta med 1,5 msk socker. Sedan vispar man vaniljvisp pösigt och blandar ner i blåbärssmeten. Nu ska glassen frysa i 6 lååååånga timmar.....men jag provsmakade lite smet och den blir nog GOD :d !
Min favoritefterrätt när jag var liten var fryst vaniljvisp som man hade rört ner krossad Daim i. ÅH vad sugen jag blev på det nu!
 
Har gjort lite pausyoga för min stackars nacke och bröstrygg och äter nu en sen lunch bestående av avocadomackor innan jag ska ta itu med dagens sista arbetsuppgifter. Har haft riktigt bra flyt hela förmiddagen och hoppas att det håller i sig även efter lunch!
 
"Min" nya läkare på BUP verkar riktigt bra! :love:

Vi (jag och mamma) har haft telefonmöte med hen idag och hen lyssnade verkligen på vad jag hade att säga. Redan nu har allt som vi tjatat om i ett års tid blivit av/påbörjats. Det känns jätteskönt att vara igång och nu kanske något händer, äntligen! :up: :)

Edit: Idag var alltså första mötet med en läkare på den mottagningen.
 
Senast ändrad:
Fått till deklarationerna på jobbet efter de reducerade avgifterna som kommit pga coronan. Nu ska jag göra en grej till sen tror jag att jag tar helg faktiskt! Fått mycket gjort idag så kan ta långhelg med gott samvete :)
 
Sa var det dags att starta dagen igen. Undrar vad det ar for fel med hur jag ser ut i dag ... 2 Colibris turas om att stanna utanfor mitt fonster, stirra in pa mig, titta mellan varandra innan en tar en tur runt ett trad som star nara innan den kommer tillbaka for att stirra igen och den andra tar turen runt. :cautious:
Kanske de vill ha nu mat? (socker vatten)
 
Tvättmaskinen hämtad. Det var inte draget någon kabel till "elhålet" i väggen men det är lätt fixat tydligen.

Det luktar fortfarande i köket men det är inga nya våta fläckar så det verkar ändå torka upp så sakta. Ingen granne har ringt under dagen så tror jag är säker vad det gäller vattenskador.

Nu andas i några minuter innan jag åker på grillkväll. Ska bli gott.

Jag dricker inte alkohol själv men för er som gör det och kanske också har grill/sommar-feeling kan jag upplysa om att det är internationella gin-och-tonic-dagen idag :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
754
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 681
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp