Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är lite konstig. Jag lyssnar bara på musik under sommarhalvåret. Har precis fixat Spotify pro inför detta år. Sitter och lyssnar på musik och blir brutalt sugen på att klippa gräsmattan. Saken är dock den att vi har en decimeter snö kvar. :laugh: musik är tydligen = köra gräsklippare 🤷😂
 
Var uppe före tuppen och var vid biltvätten strax efter 7 för att vara på CG till halv åtta innan folket strömmar in och det var jag inte ensam om att tänka; lite irriterande bara att folk inte fattar att hålla avstånd hela tiden.
Sen tog jag med mig lunchlådan och åkte till stallet; blev en timmes härlig ridtur och vi stannade till vid sjön och hörde på vågorna, ja helt underbart😍.
Hemma sen en stund och småpysslar/fixar/städar 😊.
 
Tittade på säljaren AKA @tornblomma och blev osäker? :angel:

11E76875-6119-435B-A067-99E7BD3C4E9F.webp
 
Om man inte äger en kaffemaskin? kokare? (:o) kan man ha snabbkaffe i chokladmousse?
Det kan man säkert. Jag brukar göra riktigt starkt kaffe på två matskedar vatten och en tesked snabbkaffepulver som jag använder i stället för bryggt kaffe i chokladbollar. Blir jättebra :) . Men man ska nog absolut tänka på att röra ut pulvret i vätska, annars blir det nog inte så bra!
 
Det kan man säkert. Jag brukar göra riktigt starkt kaffe på två matskedar vatten och en tesked snabbkaffepulver som jag använder i stället för bryggt kaffe i chokladbollar. Blir jättebra :) . Men man ska nog absolut tänka på att röra ut pulvret i vätska, annars blir det nog inte så bra!
Fantastiskt, tack! Då kör jag på det :D
 
Sambon fick ta emot containern idag. Först hade de inte maxat utrymmet i den trots att vi alltid ber dem fylla max. Nu har vi kört en massa tom yta. Och så hade de inte satt dit skydd som gör att alla inplastade pallar inte fastnar i varann. Så att tömma den tog evigheter och ledde till att massor av rasade säckar behövde handjagas. Vi betalar han som tömmer med specialtruck per tid. Så det blir dyrt.
Sen hade de också lagt en jävla massa burkar med flytande innehåll så dåligt skyddat att de gått sönder och sölat ner andra produkter som vi inte heller kan sälja. Som vi också betalt tull för.
Det här får vi ta ett allvarligt samtal om. Det blir dyrt för dem som slarvat!
 
Dags att dra igång röken, skaldjurstema på maten idag (pga nybakat bröd): Havskräftor, rökta räkor och kalixlöjrom med tryffelmajonnäs, creme fraiche och rödlök. Bör överleva :p

Fyndet från vingarderoben blir en flaska Stoneleigh Riesling, mest för att jag inte provat den tidigare. Jag har också valt ut vinet till morgondagens kött-tema... jag är verkligen taggad att prova det! :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
754
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Lingon
·
Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 681
Senast: Lilla
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp