Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Av någon märklig anledning fick denna annons från 1923 mig att tänka på @tornblomma ....:D
20220910_174312.webp
 
Sitter och tittar ut pa en morgon som ser ut som grynings ljus ... sa har 2-3 timmar efter sun rise. Vara wildfires har startat igen, och i ar ar de mycket nara :( En jatte fin vingard har fatt storre delen av sina odlingar uppbranda. men jag tror att alla bygnader gick att radda ... i alla fall enligt ryktet.

Det ar enligt vader rapporten helt molnfri himmel, men den tacks i stallet utav tjock rok (vilket gor att vi inte kommer att fa over 37*C sa det ar inte helt negativt)
Tyvarr har vi ocksa en mycket stark vind i dag ... uppemot 20 miles per hour, (eller 9-10 secund meter enligt google)

Suck ... och nu har jag kollat vilka vagar som ar avstangda for brander och hur jag ska ta mig till mitt lakarbesok i dag.
 
Oj, det har jag nog aldrig hört någon som gör själv förut! Spännande!

Potato buns, särbon såg någon grej på YT om potato buns och frågade så snällt. Jag formar dem som sagt till både korvbröd och hamburgerbröd. Smaken är suverän.

När särbon fyllde 50 för två år sedan bakade jag 70 hamburgerbröd, han bjöd på diverse grillat inkl hamburgare :D
 
Kackerin och Rattoxin, där tänkte de till ordentligt 😂
Det låter som jag när jag döpte mina gosedjur som liten: flodhästen Flodis, isbjörnen Isis, pandan Pandis osv i all oändlighet. Gulan bröt trenden och var döpt (med vatten och allt såklart) efter färg och inte djurslag, även om det inte kan räknas som mer kreativt. Jag kom på att de var ganska förutsägbara namn först någon gång i sena tonåren när jag rensade på vinden. :o



Det blev en spontan och simpel trerätters här med rökt nöthjärta medan blomkålssoppan värmde sig och nu väntar den fantastiska hemgjorda crème fraîchen blandad med kakao och lite kokosblomsocker. Och salt såklart. Den ser ut att bli en hyfsad fusktryffel.

Nu ska katten och jag hitta en film eller något.
 
Det låter som jag när jag döpte mina gosedjur som liten: flodhästen Flodis, isbjörnen Isis, pandan Pandis osv i all oändlighet. Gulan bröt trenden och var döpt (med vatten och allt såklart) efter färg och inte djurslag, även om det inte kan räknas som mer kreativt. Jag kom på att de var ganska förutsägbara namn först någon gång i sena tonåren när jag rensade på vinden. :o



Det blev en spontan och simpel trerätters här med rökt nöthjärta medan blomkålssoppan värmde sig och nu väntar den fantastiska hemgjorda crème fraîchen blandad med kakao och lite kokosblomsocker. Och salt såklart. Den ser ut att bli en hyfsad fusktryffel.

Nu ska katten och jag hitta en film eller något.

Jag döpte min nalle till ENGLAND. Mkt oklart 😆

Jag får kasta in handduken vad gäller umgänget ikväll. Trist men så är det.
På tal om England. Funderar på att signa upp på BritBox för att ha ngt att göra. Ngn som har och vet om det är värt? :)
 
Jag döpte min nalle till ENGLAND. Mkt oklart 😆

Jag får kasta in handduken vad gäller umgänget ikväll. Trist men så är det.
På tal om England. Funderar på att signa upp på BritBox för att ha ngt att göra. Ngn som har och vet om det är värt? :)
Vi har BritBox. Tycker det är ganska värt vad gäller utbudet men stör mig på en grej i UXen. Testa ett tag tycker jag!
 
Ett bra sätt och spela 😅 Fråga min Pappa han kan i för sig mycket om trav men han lovade mig en gång om han vann på travet skulle jag få en ponny. Gissa vad han köpte på Måndag morgon 😍 Min drömhäst, just för att han i ett svagt ögonblick spelade på en häst som knappt hade en chans på pappret egentligen. Så ibland händer oväntade saker.
Hästen jag satsade på som vinnare gick det inte bra för, det står "d" i resultatlistan, så ingen placering. Hästen jag spelade plats blev 2a! Så jag vann 477 kr eller ja 277 eftersom jag satsade 100 kr på båda.
Trodde plats betydde 2a eller 3a men kollade på atg.se och det är ju plats 1-3, så ska nog bara spela plats i fortsättningen om jag fortsätter. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp