Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mötte det här fina ekipaget mitt i stan nyss.

IMG_20220910_160743713.webp
 
"Just nu: Flera döda efter misstänkt valkrock" :nailbiting:

Snacka om jag trodde att det hade något med morgondagens val att göra, tills jag läste det lite mer finstilta under:
"Båt tros ha kört på val i turistort i Nya Zeeland"

(Alltså nyheten i sig är ju inget att skratta åt, men jag sitter ändå och fnissar lite åt mitt feltänk.... :D)

Jag skulle snarare saga att det ar dalig journalism :p De allra flesta i Sverige skulle nog tanka precis samma som du. Det ar ont om djuret Val ... men just nu pagar ett val, sa:angel:

Kan någon ge mig styrka eller hota mig tillräckligt så jag orkar ta mig till affären igen för att köpa lite glutenfritt bröd åt min son.

Nar min vuxna son flyttade hem ett tag i sin ungdom hade vi ett samtal om exact vad som gallde ... Jag var inte i mamma rollen langre, han var inte en tonaring ... vi var tva vuxna som samlevde i ett hus.
Vi hjalpte sa klart varandra mycket, men om jag ville ha brod, eller han ville ha brod och den andra inte hade arende ut sa aker man sjalv for att handla.

Kom på att jag också måste riva två klyftor vitlök. Kanske äta chokladglass istället? Men nej, allt onyttigt sparas till imorgon.

Kop en sadan har garlic crusher. Den kan ocksa "crush" ingefara, notter, och lite vad som helst. Helt fantastisk liten grej ... som jag haft i ett tio-tal ar, men som nu annonseras som "Nyhet" sag jag. :D
Screen Shot 2022-09-10 at 8.31.02 AM.webp
 
Nar min vuxna son flyttade hem ett tag i sin ungdom hade vi ett samtal om exact vad som gallde ... Jag var inte i mamma rollen langre, han var inte en tonaring ... vi var tva vuxna som samlevde i ett hus.
Vi hjalpte sa klart varandra mycket, men om jag ville ha brod, eller han ville ha brod och den andra inte hade arende ut sa aker man sjalv for att handla.
När det gäller min son så får man vara delikat.
Just nu vill jag bara att han inte går och gör något dumt.
men jag förstår din ståndpunkt, men i detta fall funkar det inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp