Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har gett upp att hitta min cpu och skadeanmält den - har fortfarande inte hittat min ssd men den har några år på nacken så den var inte värd att anmäla. Om jag hittar den så får jag avboka. Plötsligt hittade jag inte min plånbok och höll på att bryta ihop. Särskilt som jag inte hittade mitt ena bankkort som jag har som reserv och är kopplat till ett konto med kredit. Panik! Ringde och spärrade efter att först kollat att inget tagits ut. Fem minuter senare hittade jag den i en annan låda. Så de skickar ett ersättningskort och jag klippte kortet i små bitar.

Det är inte min dag idag. Ringde dock Folksam och fick rabatt pga fackanslutning (behövde kolla hemförsäkringen och det var tur eftersom det visade sig att jag har dubbla hemförsäkringar). Kommer gå över till dem från Svedea eftersom avgiften är mycket lägre med samma villkor. Någon som har erfarenhet av Folksam för djurförsäkringar?

Och jag kunde inte gå in på Svedeas hemsida utan den är mörk, kan någon kolla om det är samma sak för dem?
 
Jag har gett upp att hitta min cpu och skadeanmält den - har fortfarande inte hittat min ssd men den har några år på nacken så den var inte värd att anmäla. Om jag hittar den så får jag avboka. Plötsligt hittade jag inte min plånbok och höll på att bryta ihop. Särskilt som jag inte hittade mitt ena bankkort som jag har som reserv och är kopplat till ett konto med kredit. Panik! Ringde och spärrade efter att först kollat att inget tagits ut. Fem minuter senare hittade jag den i en annan låda. Så de skickar ett ersättningskort och jag klippte kortet i små bitar.

Det är inte min dag idag. Ringde dock Folksam och fick rabatt pga fackanslutning (behövde kolla hemförsäkringen och det var tur eftersom det visade sig att jag har dubbla hemförsäkringar). Kommer gå över till dem från Svedea eftersom avgiften är mycket lägre med samma villkor. Någon som har erfarenhet av Folksam för djurförsäkringar?

Och jag kunde inte gå in på Svedeas hemsida utan den är mörk, kan någon kolla om det är samma sak för dem?
Vi har haft och har Folksam på katt. Kajsa är försäkrad i Folksam och Puck i Agria men han är kvar hos Agria pga av reservationer. Var inga problem när Kajsa blev sjuk och var tvungen att spendera en halv dag på djursjukhus 😰 Det ersatte direkt.
 
Vi har haft och har Folksam på katt. Kajsa är försäkrad i Folksam och Puck i Agria men han är kvar hos Agria pga av reservationer. Var inga problem när Kajsa blev sjuk och var tvungen att spendera en halv dag på djursjukhus 😰 Det ersatte direkt.

Kan du se på Mina Sidor när hon var sjuk? Jag letar som en galning efter vet besök som Svedea ersatte och när den senaste var
 
Jag har gett upp att hitta min cpu och skadeanmält den - har fortfarande inte hittat min ssd men den har några år på nacken så den var inte värd att anmäla. Om jag hittar den så får jag avboka. Plötsligt hittade jag inte min plånbok och höll på att bryta ihop. Särskilt som jag inte hittade mitt ena bankkort som jag har som reserv och är kopplat till ett konto med kredit. Panik! Ringde och spärrade efter att först kollat att inget tagits ut. Fem minuter senare hittade jag den i en annan låda. Så de skickar ett ersättningskort och jag klippte kortet i små bitar.

Det är inte min dag idag. Ringde dock Folksam och fick rabatt pga fackanslutning (behövde kolla hemförsäkringen och det var tur eftersom det visade sig att jag har dubbla hemförsäkringar). Kommer gå över till dem från Svedea eftersom avgiften är mycket lägre med samma villkor. Någon som har erfarenhet av Folksam för djurförsäkringar?

Och jag kunde inte gå in på Svedeas hemsida utan den är mörk, kan någon kolla om det är samma sak för dem?
Jag bytte till Folksam är Agria höjde hundens försäkring till det dubbla.
Har inte varit några som helst bekymmer hittills. De tog hans patellaoperation utan knot.
 
@Gnist @tanten @MayGrace Tack för svaret! För några år sedan så försäkrade inte Folksam om katten var över fem år. Ska kolla upp lite extra på villkoren, men de täcker FORL/TR som är det viktigaste för mig. Sedan verkar Svedea har lite mer inbakat i försäkringen som medicin. Men jag tjänar nog på det eftersom premien är drygt 100 spänn billigare. Jag höll ju på att dö när Svedea höjde från 210 till 365.
 
@Gnist @tanten @MayGrace Tack för svaret! För några år sedan så försäkrade inte Folksam om katten var över fem år. Ska kolla upp lite extra på villkoren, men de täcker FORL/TR som är det viktigaste för mig. Sedan verkar Svedea har lite mer inbakat i försäkringen som medicin. Men jag tjänar nog på det eftersom premien är drygt 100 spänn billigare. Jag höll ju på att dö när Svedea höjde från 210 till 365.
Står inget på hennes sida. Kollat igenom nu men har ju allt liggandes på mailen kvitton och annat.
 
GRATTIS!!! @athena_arabians :heart
1661969115682.webp
 
😆 jag läste först ”2 liter” och fick en lätt svett-attack! 😆 men ja 21 liter är ju lite väl det måste jag hålla med om 😆

Edit: dock rörde det sig ju om 14 flaskor per dag och inte vecka för Gerard. 21 flaskor vin i veckan är ju ”bara” 4 flaskor per dag. Det hade nog varit en ”vit vecka” för Gerard 😆
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp