Vad gör vi CLXI

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Förra Äret nÀr jag kokade Àppelmos, sÄ lÀste jag att det var vissa som inte hade socker i alls. Det vÄgade jag inte dÄ vi har sura Àpplen, tÀnk nÀstan grany Smith.
Vid förra huset hade vi jÀttemÀrkliga Àpplen. Att Àta dem var "omöjligt", supersura och inte goda alls. DÀremot fantastiska till paj, Àppelmos, osv :) ! Inget socker behövdes i Àppelmosen - den blev helt perfekt ÀndÄ :) !
 
Vid förra huset hade vi jÀttemÀrkliga Àpplen. Att Àta dem var "omöjligt", supersura och inte goda alls. DÀremot fantastiska till paj, Àppelmos, osv :) ! Inget socker behövdes i Àppelmosen - den blev helt perfekt ÀndÄ :) !
Det hĂ€r Ă€r inte jĂ€tte goda att Ă€ta enligt mig men hĂ€starna Ă€lskar dem, dock gick det fint att koka Ă€ppelmos pĂ„ dem 😅 Fast jag gillar jag inte Ă€pplen överhuvudtaget typ förutom i mosform 😂 SĂ„ ingen ide och frĂ„ga mig.
 
En mÄste fortfarande ha en smartphone, jag kan inte anvÀnda bankID pÄ datorn. Jag vet inte heller vad som kommer att hÀnda den dagen min kÀra gamla dosa lÀgger av.
DÄ byter man batteri pÄ den

Fast nar det inte hjalper att byta batteri utan dosan sjalv har verkligen "lagt av" ar man in "trouble". Vi fick veta av Handelsbanken att vi maste komma till Sverige och ga in pa ett bankkontor for att fa ny dosa da en dosa absolut inte kan skickas till USA. Efter flera mitt i natten samtal gick nasta person pa banken med pa att det var kanske inte sa himla latt for oss att komma in pa ett bankkontor i Sverige och skickade en dosa till Maken's syster ... vars namn och address inte finns nagon stans linkad med var. Tur for oss ... men himla obehagligt i alla fall, ingen kunde ju veta att det verkligen var Maken de talade med. Ett personnummer ar ju inte direkt hemligt i Sverige.


GTATTIS!!! đŸŽ‚đŸ’đŸŸđŸ„‚
 
Senast Àndrad:
O_o

20220831_154007.webp

:up::D
 
Jag har inget bankID. Försökte handla online som vanligt med mitt nya kort frÄn Swedbank men kan inte eftersom det krÀver bankID. Helt nytt! Aldrig behövts förut sÄ jag blev paff. Ska försöka leta rÀtt pÄ den dammiga gamla dosan och se om jag kan logga in och lösa det.
Jag kunde inte ens regga kortet pÄ PayPal och anvÀnda det pÄ det viset.
Edit: jag kan handla som vanligt i butik. :)
Aha, dÄ förstÄr jag vad du menar. MÀrkligt att de började krÀva bankID bara sÄdÀr, det kÀnns ju inte okej! För Ica-bankens finns alternativet att anvÀnda dosan kvar sÄ det var dÀrför jag inte fattade vad du menade med att pengarna var lÄsta.

If you say so đŸ€·â€â™€ïž Jag sager bara att ingenting ar direkt enkelt nar man inte ar skriven i Sverige. For nagra ar sedan kunde varken Maken eller jag fa ett bankID trots manga forsok med ett antal mitt i natten samtal till Sverige eftersom vi har 9 timmars tidsskillnad.
Vill bara inflika att det hÀr verkar bero vÀldigt mycket pÄ vilken bank man har. Det har varit stora diskussioner om det i FB-gruppen Svenskar i Storbritannien nÀmligen och det varierar verkligen hur svÄrt det Àr. Jag har inte varit skriven i Sverige pÄ 8 Är men kunde som sagt ÀndÄ skaffa bankID utan problem i julas :)
 
Jag har just avrundat arbetsdagen och tÀnkte snart ge mig ut i solen och njuta av det fina vÀdret. Kanske vÄgar jag mig till och med pÄ ett litet, lÀtt trÀningspass pÄ utegymmet... Har varken haft huvudvÀrk eller kÀnt mig katastroftrött idag vilket Àr en stor förbÀttring jÀmfört med de senaste 10 dagarna, sÄ det gÄr Ät rÀtt hÄll! :)
 
PÄ vÀg till Karolinska. KÀnner mig utbrÀnd av dessa tidiga dagar. Men ska passa pÄ att frÄga lÀkaren om det verkligen stÀmmer att Gerard Depardieu kan dricka 14 flaskor vin om dagen. KÀnner att jag har svÄrt att slÀppa detta Àrligt
Kan kan man. Jag har haft patienter som druckit 21 l vin/vecka.

Sedan gick inte det sÄ bra..
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Fritid Jag Àr tydligen en fÀstingmagnet av oövertrÀffade mÄtt. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. IklÀdd höga lundhagskÀngor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgÄs med vÀnner och fixa i trÀdgÄrden och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & SjÀl Jag blev stucken av tvÄ getingar (jordgetingar?) igÄrkvÀll för lite mer Àn 24 timmar sedan, nÀr jag pysslade i trÀdgÄrden och rÄkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar pÄ en skaftdammsugare. FrÀmst till mattor, speciellt om nÄgon mÄnad nÀr sonen börjat krypa. Vi har bara tvÄ mattor, sÄ det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp