Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan kan man. Jag har haft patienter som druckit 21 l vin/vecka.

Sedan gick inte det så bra..

😆 jag läste först ”2 liter” och fick en lätt svett-attack! 😆 men ja 21 liter är ju lite väl det måste jag hålla med om 😆

Edit: dock rörde det sig ju om 14 flaskor per dag och inte vecka för Gerard. 21 flaskor vin i veckan är ju ”bara” 4 flaskor per dag. Det hade nog varit en ”vit vecka” för Gerard 😆
 
Senast ändrad av en moderator:
Full rulle i min skåneby i kväll, linedance,något uppträdande,traktor"race" massa grillade ätabara saker och kryllar av folk.
Älskar det!!

Lokala byevenemang är bra grejor! :love: Även om jag ständigt gnäller om regnbristen, så är det ju en fin kväll för sådant också. Funderar själv på att nu avrunda arbetsdagen med stallsysslorna och sedan ett uppfriskande havsbad.
 
Är sur. Min "nya" kjol har spruckit i en söm. Visst visst, bara rota fram nål, vit tråd och förstoringsglas och sy ihop det gissar jag, men alltså, sånt därade är jag inte bra på alls! Varför har den spruckit och hur länge har den varit det?

Pratade med min ena syster och fick med henne på nätverkande angående min dotter, det känns bra, behövs, nu ska bara resten av familjen också med på det, inte lika lätt. "Komiskt" att det i en annan tråd pratas om att människor har folk runt sig som hjälper/finns där till ensamstående mödrar, tja, det är nog inte ovanligt att det ser ut som i min familj- det finns människor rent fysiskt men kontakten är inte på "jag bryr mig jättemycket och ställer upp" nivå utan snarare på "vi kan träffas och prata/snacka skit om andra familjemedlemmar" nivå istället. När vi nu ska samla ett nätverk runt ungen min så inser man ju precis hur mycket folk bryr sig, är det ansträngande så njäe. Mycket roligare att vara bitter, klaga om sitt och snacka skit om andra. I min familj är jag det svarta fåret som inte vill tillhöra den bittra skaran utan vill ha ett liv och en framtid, ett jobb och en dröm. Kan säga att det skär sig med familjebanden....

Ibland tänker jag att jag skulle vilja ragga upp några okända farmor + farfar, mormor + morfar + diverse mostrar, farbrödrar, fastrar+ farbrödrar på stan helt random... tänk om det hade funnits en verksamhet där människor som vill vara det till andra familjer hade kunnat anmäla sig så att man kunnat "få" några extra hjärnor och själar till familjen. Win för ungdomarna och win för de som vill ha en familj! Och för mig, jag behöver en familj, en riktig sådan, som man träffar, äter middag med, ringer, skrattar ihop med, som BRYR sig osv.
 
Grattis på födelsedagen @athena_arabians ! 🥰😻🍾🍸🎂


ezgif-1-d2f03f7e2b.gif
 
Väntar på middagen, magen knorrar högt.
Varit ute en sväng med Kajsa i koppel, hon har inte visat något intresse alls i sommar utan helst legat på balkongen och sovit. Så tvingar inte henne till att gå ut i koppel om hon inte ville men idag jama hon i högan sky när matte plocka fram selen 🥰 Min lilla skrutt katt.

Grannen sa att hon var väldigt söt 🤩 Håller med hon charmar alla hon möter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp