Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Din kropp börjar tala om för dig att det är nog nu. Den måste börja agera eftersom din knopp vägrar att lyssna :heart
att ditt sjuka arbete nog är orsaken är ingen högoddsare...
Du Måste Ta Hand Om Dig :heart
:heartJodå, jag har redan sagt till chefen att jag inte kommer förrän på måndag. Jag fattar att kroppen inte hänger med just nu. Riktigt jobbig förkylning följt av mens, superkaos på jobbet plus halvhård träning inför en halvmara är inte kompatibelt. 🙈

Känner mig redan bättre, så det känns rätt att jag sjukat mig till måndag även om jag nog kommer känna mig ok i kroppen redan i morgon.
 
Dagens roligaste:
En kompis skickar "jag har ett problem". Därefter skickar hon en bild på en get som hon hittat längs en väg i skogen, ganska långt ifrån bebyggelse :laugh:

Jag hade dock sett en efterlysning på en get för några dagar sen så problemet löste sig 🤪 #rimligt
 
Vågar nog koka upp resten av hinken med äpplen imorgon moset vart gott 😀 Så nu har jag äppelmos till gröt fram över 🤩 Älskar äppelmos men alla man köper innehåller så mycket socker så låter oftast bli men testade och dra ned sockermängden rejält och äpplen var rätt söta av sig själv. Förstår att Trule gillar dem 😅
 
Vågar nog koka upp resten av hinken med äpplen imorgon moset vart gott 😀 Så nu har jag äppelmos till gröt fram över 🤩 Älskar äppelmos men alla man köper innehåller så mycket socker så låter oftast bli men testade och dra ned sockermängden rejält och äpplen var rätt söta av sig själv. Förstår att Trule gillar dem 😅
Förra året när jag kokade äppelmos, så läste jag att det var vissa som inte hade socker i alls. Det vågade jag inte då vi har sura äpplen, tänk nästan grany Smith.
 
Vågar nog koka upp resten av hinken med äpplen imorgon moset vart gott 😀 Så nu har jag äppelmos till gröt fram över 🤩 Älskar äppelmos men alla man köper innehåller så mycket socker så låter oftast bli men testade och dra ned sockermängden rejält och äpplen var rätt söta av sig själv. Förstår att Trule gillar dem 😅

Jag trodde man behövde ha i socker för den konserverande effekten?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp