Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är egentligen väldigt simpelt, du måste bara lära dig. BankID är en extra säkerhet, ingen ska kunna stjäla ditt kort och komma åt dina pengar.

Om du handlar på datorn och den vill ha BankID kan du ofta välja "mobilt bankid" eller "bankid på annan enhet". Då behöver du öppna appen på mobilen och välja "scanna qr-kod" på skärmen på datorn, klart! Det går ofta att legitimera dig med enbart fingeravtryck, det kan du själv ställa in, då slipper du skriva koden varje gång. :)
Jag föredrar min Paypal alla gånger, då behövs inget extra fipplande alls!
Å andra sidan kanske jag kan registrera det nya kortet där nu när jag fixat ID, så slipper jag telefonen i framtiden. :)
 
Sovit, om man kan kalla det för det.
Vaknat varje kvart känns det som, av sendrag under och ovanpå fötterna. En gång med ett skrik 🥲

Iofs ska jag nog "bara" plugga hemma och kanske ta en sväng till gymmet idag, så hoppas kunna ta tupplur.
Åh, nu började de borra rätt under där de renoverar all förråd. Vill INTE. Vill SOVA!

Mot vätskeersättning och vatten!
 
Nu har de varit här, tog bort det gamla och bar ut det nya, men kliar mig i huvudet över manualen. Jag har betalat för installation, men killen som bar in det sa att han inte visste någonting om kylskåp. Försöker läsa manualen och oroar mig för skruvarna som kom med skåpet
Stoppar en inte bara in kontakten och ser till att det inte lutar, typ? :) Skruvarna är kanske i reserv ifall du vill hänga om dörren?
 
Stoppar en inte bara in kontakten och ser till att det inte lutar, typ? :) Skruvarna är kanske i reserv ifall du vill hänga om dörren?

Efter att ha studerat det lite mer så verkar manualen vara för en annan modell - med handtag. Känns väl lite kymigt att ha betalat 500 kr för att han satte i kontakten, men hade aldrig kunnat knuffa det på plats själv så det är det värt. Ffa tacksam att jag valde tjänsten att de tog bort mitt gamla åbäke. Det nyare är lite djupare men det passade perfekt in i utrymmet för det gamla vad gäller bredd och höjd. Nu ska det tydligen stå på plats utan el i två timmar, sedan sättas på och få bli kallt 4-5 timmar. Sedan oh joy, har jag en fungerande kyl/frys igen!
 
Läkaren: ”har du några övriga frågor”?
Jag: ”ja faktiskt! Tror du att det kan stämma att Gerard Depardieu dricker 14 flaskor vin om dagen”.

Svaret blev att han ansåg att det var en mkt stark insats som spontant lät omöjlig. MEN med tanke på att Gerard är en rejäl snubbe och väger typ 150 pannor och kanske druckit vin sen han var 4 år kan det faktiskt vara möjligt.

AA838D86-A710-459A-9AB7-1A7E6B2EC177.webp
 
Läkaren: ”har du några övriga frågor”?
Jag: ”ja faktiskt! Tror du att det kan stämma att Gerard Depardieu dricker 14 flaskor vin om dagen”.

Svaret blev att han ansåg att det var en mkt stark insats som spontant lät omöjlig. MEN med tanke på att Gerard är en rejäl snubbe och väger typ 150 pannor och kanske druckit vin sen han var 4 år kan det faktiskt vara möjligt.

Visa bifogad fil 99051

Min 11-åring brukar på den frågan från läkare och annan vårdpersonal svara "Ja, vem sköt Olof Palme?".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp