Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu kunde ju @Sel dock fixa ett mobilt BankID genom internetbanken med dosa så då borde det gå att lösa ett bankID på fil i datorn också.

If you say so 🤷‍♀️ Jag sager bara att ingenting ar direkt enkelt nar man inte ar skriven i Sverige. For nagra ar sedan kunde varken Maken eller jag fa ett bankID trots manga forsok med ett antal mitt i natten samtal till Sverige eftersom vi har 9 timmars tidsskillnad.
 
Ska på ”klinikdag” med jobbet, lika taggad som vanligt inför detta faktum :bag:
Dagen är obligatoriskt men middagen valfri och jag kan inte bestämma hur jag ska göra! Vi delar upp kliniken på två dagar och jag kommer inte kunna veta vilka som går när, och inte heller vilka som väljer att gå på middagen… skulle vilja veta det innan jag bestämmer mig :cautious:

En del av mig tänker - nej, jag åker hem! :mad:
En annan tänker - gratis mat :angel:
 
Jag lyckades just lista ut det, men så jävla krångligt! Ska jag måsta sitta i en hel härva av teknologi med två apparater öppna för att kunna beställa en flaska hårfärg för 30spänn liksom, det är ju larvigt. :D
Men okejdå. Det funkar i alla fall. :heart Jag tror jag ploppar över resten av pengarna till mitt UK-konto bara.
Fast det är ju inte alls speciellt krångligt. Du måste bara vänja dig :) ! Jag tycker att det är jättebra att man legitimerar sig med bank-id vid internetköp. Det känns mycket säkrare :up: !
 
Det är lätt att glömma att det inte är självklart för alla vad som menas. Det kallas även att ligga i Dödens när en häst hamnar snett bakom men utvändes om ledaren utan draghjälp, och får gå så in i upploppet. Det är hårt och kräver en riktig jävel till kuse. :D
Behöver ju inte vara snett bakom. Kan ju lika gärna vara sida vid sida eller en halv hästlängd före.
 
Det hjalper inte att bli galen :cautious: Man far da bara den har blicken ... och vem kan motsta den?:arghh:

Visa bifogad fil 99035



Bad AR ett "rygglopp"?
Ett rygglopp = att hästen har hästar framför sig så hon får gå i rygg på någon annan 😅 Hon är het som en spis och fixat inte att det inte finns en bromskloss framför. Hon slösar massa energi och kusken får ligga och dra i henne.
 
Hm nästan levande 😆 Lite kaffe sen måste jag iväg och köra Truleman. Han behöver defenitivt ingen bromskloss framför snarare någon som drar honom framåt 😂 Blir spännande och höra vad Jullan tränare tyckte om gårdagen, han brukar komma på besök då han inte har någon dator och gärna vill se loppen i efterhand 🤩 Man ser så dåligt från stallbacken ut på banan.
 
okej, nu tror jag att jag har ett bankID, men det är ju värdelöst om jag inte kan använda det på datorn. Det går bara att registrera på mobiler och ipads typ. Inte shoppar jag på telefonen.
Det är egentligen väldigt simpelt, du måste bara lära dig. BankID är en extra säkerhet, ingen ska kunna stjäla ditt kort och komma åt dina pengar.

Om du handlar på datorn och den vill ha BankID kan du ofta välja "mobilt bankid" eller "bankid på annan enhet". Då behöver du öppna appen på mobilen och välja "scanna qr-kod" på skärmen på datorn, klart! Det går ofta att legitimera dig med enbart fingeravtryck, det kan du själv ställa in, då slipper du skriva koden varje gång. :)
 
På väg till Karolinska. Känner mig utbränd av dessa tidiga dagar. Men ska passa på att fråga läkaren om det verkligen stämmer att Gerard Depardieu kan dricka 14 flaskor vin om dagen. Känner att jag har svårt att släppa detta ärligt
 
Det är egentligen väldigt simpelt, du måste bara lära dig. BankID är en extra säkerhet, ingen ska kunna stjäla ditt kort och komma åt dina pengar.

Om du handlar på datorn och den vill ha BankID kan du ofta välja "mobilt bankid" eller "bankid på annan enhet". Då behöver du öppna appen på mobilen och välja "scanna qr-kod" på skärmen på datorn, klart! Det går ofta att legitimera dig med enbart fingeravtryck, det kan du själv ställa in, då slipper du skriva koden varje gång. :)

Du kan även köra ansiktsavläsning.
Alltså BankID är ju egentligen inte jobbigare än att slå in en kod eller ange kortnummer
 
IMG_20220831_074559.webp

@hastflicka Här är en bild från igår. Jullan ligger i rygg på Anders och Surprise Surprise ungefär hela loppet igenom tills det kommer in i slutsvängen där Jullans kusk väljer att kliva ut för att ta sig förbi på upploppet. Denna gång ett smart val då hästen framför tröttnade efter ha dragit tåget ute i andra spår som det kallas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp