Åh nej, vad har hänt?Käkar Pingvin salt pastiller och försöker ignorera katastroftankar om tant.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh nej, vad har hänt?Käkar Pingvin salt pastiller och försöker ignorera katastroftankar om tant.
Vad menar du?Skrubbat boxvägg check. Min häst äter med hela nyllet och då han inte får äta någon torrmat pga kolikrisken så får helt enkelt matte skrura ibland. Sen storhandlat, köpt massa blomkål Min sambo är skit sur jag har infört stopp på allt onödigt som lätt slinker ned i vagnen när man handlar. Han är host sockerberoende så håller på att bota honom. Går iaf åt rätt håll.
Glad att jag bara har en hamster här hemma, hade blivit galen på sånt.
Väntar på uppfödningens lopp vid strax efter 21. Hoppas hon slipper ett tråkigt löp igen, men risken finns då hon har spår fyra och hon är snabb som en vessla ut ... Hon behöver rygglopp för att bromsa hennes heta sinne som kokar över oftast 1 anledning till att hon inte bor hos oss längre, hon gjorde en gråhårig.
Du får klämma den till frukost om du tänker börja ta efter GD...Han har övat länge
Jag tänker klämma en champagneflaska imorgon och lär yla av den, lite nivåskillnad
Har 837252736252 väskor men ingen som rymmer en laptop. Bra där. Funderar nu på vad som är rimligt att lägga på en datorväska (läs väska/kasse som rymmer laptop).
Kunder?Ligga i sängen och myser med kunder. Tur att man har en 180 säng. Katten slipper trängas iallafall
Om du menade "vad" är ett rygglopp så är det när hästen får draghjälp runt banan genom att ligga i rygg på annan häst och sedan bränna förbi på upploppet. En del hästar går bäst i tät med press bakifrån och andra i rygg med motivation framifrån.Det hjalper inte att bli galen Man far da bara den har blicken ... och vem kan motsta den?
Visa bifogad fil 99035
Bad AR ett "rygglopp"?
Men fy farao! Hoppas att det inte blev alltför allvarligt! Så läskigt!Jag orkar inte mer nu. Vill ge upp med allt. Ligga i sängen och titta på tv, tiktok eller va fasen som helst som stänger av hjärnan för allt.
Istället för en lugn stallkväll pga bråkande blodsocker (har ngn skit på gång i kroppen som gör att det ligger för högt trots extra duttande av insulin)
blev det 2 ambulanser och en helikopter...
Skulle hjälpa inackorderingen med en igen promenad med vagnen efter. Hästen vart lite taggad så vi skulle avbryta vart typ 50m från stallet.
Hästen reagerar för vagnen drar omkull sin ägare som hamnar under Hästen och blir illa trampad i magen Hästen drar iväg bockandes i full galopp in i hagen.
Ägaren är såpass vaken att hon ringer ambulans. Jag ringer in till huset och får ut mn mamma o hennes man för att få hjälp fånga in hästen sen springer upp till stallet och stänger stalldörrarna och grabbar tag i en hink med godis.
Efter några varv i hagen över stock och sten runt dammen med vagnen efter lugnar hästen sig och vi får tag i honom.. Med hjälp av godishinken står han still och vi kommer åt att koppla loss honom.
Lite skrapsår på insidan av ena bakbenet men det verkar vara allt.
Ohalt mm ska gå igenom honom en gång till imorgon bitti ifall jag missat något. Tycker jag klämt och känna igenom hela.
Kom först helikopter som släppte av en läkare sen kom ambulanserna.
Tack gode gud att de andra hästarna stod inne i stallet medan allt hände.
Det är olycka, på olycka på olycka nu hela tiden och jag är helt slut.
När ska det bli lätt och roligt igen?
Om du menade "vad" är ett rygglopp så är det när hästen får draghjälp runt banan genom att ligga i rygg på annan häst och sedan bränna förbi på upploppet. En del hästar går bäst i tät med press bakifrån och andra i rygg med motivation framifrån.
Ägaren är kvar på akuten. Chockad men inget brutet iallafall. Jag är glad att hon inte slog i huvudet på nått sätt. Hon fick en kraftig hjärnskakning i juni och det tog lång tid. Nu är det invärtes de behöver kolla upp.Men fy farao! Hoppas att det inte blev alltför allvarligt! Så läskigt!
"I rygg" i ett travlopp är att trava direkt bakom en annan häst. Det är mindre slitigt så länge en ligger kvar, men man riskerar förstås att bli instängd av ekipage som avancerar i spåren utanför, och kräver extra umph för att sedan gå ut på ytterspår och ta över.sida vid sida? snett bakom? jag forstar fortfarande inte riktigt Jag ser for mig en hast uppe pa ryggen av den bredvid som "ligga i rygg".
Älskar detta! Börjar få jordens höst-ångest. Vill inte ha kallt och mörkt!
Visa bifogad fil 99037
Det är lätt att glömma att det inte är självklart för alla vad som menas. Det kallas även att ligga i Dödens när en häst hamnar snett bakom men utvändes om ledaren utan draghjälp, och får gå så in i upploppet. Det är hårt och kräver en riktig jävel till kuse.sida vid sida? snett bakom? jag forstar fortfarande inte riktigt Jag ser for mig en hast uppe pa ryggen av den bredvid som "ligga i rygg".
Du får klämma den till frukost om du tänker börja ta efter GD...