Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Middagen intagen, helt ok faktiskt. Det var rätt mycket väsen från sonens sida för att fixa lite färdiggjord potatisgratäng man häller i en form och värma på färdigstekta frikadeller, men det lyckades ju bli mat i dag trots allt :D

Huvudvärken är borta också, det mesta av den, nu värker det bakom ögonen bara. Tittar på Rizzoli och Isles och förbereder mig mentalt för tandläkarbesöket i morgon. På plussidan är jag ju flexledig inte bara den stunden utan alla mina 4 timmar. Mina flextimnmar är maxade så jag behöver ta av dem. Jag är duktig på att arbeta några minuter mer här och där, men skitkass på att arbeta lite mindre....

Det nya på jobbet verkar inte röra mig sådär jättemycket ändå-jag jobbar för lite, så jag har haft hjärnan på skaft i onödan känns det som. Kommer behöver lära mig allt det ändå förstås men kommer inte ha huvudansvaret. Om jag inte ändrar min arbetstid, klockslaget. Det har jag inga problem med alltså. Eller ja, det kan jag egentligen inte svara på nu, borde inte svara på rakt av ännu, jag måste fundera på hur och om det påverkar mig negativt. Men tills vidare tar jag ett steg i taget och stöttar upp de andra. En rörig dag rent arbetsmässigt, men blir nog bra till slut ändå. Det är tur jag är ledig i morgon!

Nu en mugg te och en liten kaka, tycker jag. Borde kanske inte, min vikt har de senaste veckorna pendlat ett kg upp och ner, jävligt störigt!!! Det ska gå NER! Men det är väl den berömda platån jag landat på, dietisten pratade om den nu senast att jag inte skulle bli förvånad om jag hamnade där snart.... och att jag ska låta bli att drabbas av panik och börja slarva med maten. Det gick inte så bra känner jag....
 
Din katt paminner om min Rottweiler, princess Diva. Har i veckan kom jag pa henne nar hon just holl pa att ata upp ett A4 ... jag fick tag i det sista hornet och sag att det bara var ett recept sa jag overlever det hela 🤨 och da det inte ar allt for sallan jag bara hittar (eller hinner riva ur hennes mun) ett horn av A4 papper sa tar jag det med ro numera. (Det var varre nar det var en halv check pa 500 usd ... det tog ett tag att ersatta checken😖) Nagra dagar senare sag jag att det var rosa och mintgront i hennes avforing vilket jag misstanker var en av mina strumpor. I dag var avforingen ocksa nagot farglad, men jag har ingen aning om vad hon kan ha fatt tag pa.:cautious:

Jag hade en kompis vars katt hade pippi på att riva sönder i små, små, små bitar alla brev slängdes in genom brevinkastet. Inte äta bara reducera det till mikroskopiska bitar. Särskilt fönsterkuvert älskade han. Däremot reklam och liknande rörde han inte. Lite jobbigt att försöka pussla ihop så hen iaf såg var brevet var från så hen kunde ringa och fråga vad det handlade om. Men jag vet att ett par gånger när det var tur att katten var mycket söt.
 
Jag hade en kompis vars katt hade pippi på att riva sönder i små, små, små bitar alla brev slängdes in genom brevinkastet. Inte äta bara reducera det till mikroskopiska bitar. Särskilt fönsterkuvert älskade han. Däremot reklam och liknande rörde han inte. Lite jobbigt att försöka pussla ihop så hen iaf såg var brevet var från så hen kunde ringa och fråga vad det handlade om. Men jag vet att ett par gånger när det var tur att katten var mycket söt.
Glad att jag bara har en hamster här hemma, hade blivit galen på sånt. 😅
 
Väntar på uppfödningens lopp vid strax efter 21. Hoppas hon slipper ett tråkigt löp igen, men risken finns då hon har spår fyra och hon är snabb som en vessla ut ... Hon behöver rygglopp för att bromsa hennes heta sinne som kokar över oftast 😅 1 anledning till att hon inte bor hos oss längre, hon gjorde en gråhårig.
 
Inte bara min ”crush” på jobbet som har det tufft, en annan som idag rakt ut i telefon sa att hon överväger att sluta pga arbetsbördan. Jag blir så ledsen :( En så snäll och fin person, träffade henne lite kort senare på dagen och hon såg helt förstörd ut. Och de är inte bara dem tyvärr. Det gör så ont i mig att se 💔

Så många som har slutat sista tiden, som ”alltid” har varit där. Var ska det sluta?

Barnet somnade i bra tid nu så det var i alla fall skönt! Nu ska jag diska och sen ta en macka eller två tror jag!
 
Har däckat i soffan och försöker samla energi till att gå och duscha. Lyssnar på Utftågningen på svt 1 med Ebba Busch Thor. Måste säga att hon är bra på att behålla ansiktet och ge svar på allt, trots att hon blir rätt så ordentligt utfrågad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp