Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har en superskön praoelev här. Hen skulle värma sin frysta rätt och jag tänkte dra ett litet skämt och sa mkt allvarligt och oroligt "oj, du vet att man inte kan värma frysta saker i den där"
Hen svarade "åh fan, men det gör väl inget om jag spränger stället eller?"
:D


... svaret är nej, det gör inget alls :angel:
 
image.webp
Mys med den som betyder allt i mitt liv ❤️❤️❤️❤️❤️
 
Vaknar upp av ett sms: ”nu är det en massa fönsterkillar här”.
Får full panik eftersom jag direkt tror att det är några från Trafikverket som vill installera aluminiumfönster. Inser sen att avsändaren är hen som jag tillsatt som byggnadsvårdsansvarig i styrelsen. Dvs det har absolut inget med aluminium att göra.
Men det var ju onekligen att effektivt sätt att vakna på denna arla timme 😆
Känner igen paniken 😅 En gång gjorde jag misstaget att svara på ett jobbsamtal som väckte mig, trots att jag brukar behöva ungefär en halvtimme från dess att jag vaknat för att riktiga piloten ska hinna ta över tillförlitligt från autopiloten. Autopiloten fixar sånt som att duscha eller gå ut med hundarna men är inte clearad för att gå i närheten av mitt jobb.

Jag hade dittills endast haft mejlkontakt med den som ringde och reptilhjärnan tolkade hen först som en helt annan person som jag väntade kontakt av i ett privat ärende… inte alls den här jobbrelaterade kontakten som jag faktiskt tänkt påminna om rimliga gränser i vårt samarbete 😬

Autopiloten hann istället glatt tacka ja till det mesta utan någon som helst hänsyn till rimlighet. Inte helt lätt att formulera ett förtydligande mejl efteråt och försöka förankra saker i verkligheten igen 😂
 
Kan inte förklara hur mycket min hund Zelda betyder för mig! Har haft henne sen hon var valp hon är nu 8 år. När jag var tvingad att sitta på låst LVM ett halvår. Hon var då LEDSEN och saknade nej var helt deprimerad. Hon blev fullkomligt ÖVER lycklig när jag kom hem och nu hon följer mig varje millimeter jag går. Hon är min motivation och min absoluta ÄLSKLING ❤️❤️❤️❤️❤️
 
Igenkänning på den @Nytant ! :D
Jag har idag även lyckats med konststycket att skicka gulliga katt-memes i en tråd med hela brf-ens styrelse 😆 samt skrivit hur mkt jag behöver en katt och att jag ska gå ut och gå med den i kvarteret osv.
Alla ba okej Törnis det är NOTERAT! 😆
 
Började dagen hos veterinären med skadad hund. Sedan tänkte jag vila, men insåg att hund nu halkar på golvet... Sååå det blev istället storstädning och jag har för första gången på eeeevigheter skurat golvet i sovrummet också. Minns helt ärligt inte när det gjordes senast. Har också lyckats boka grovtvätten till ikväll och planerar att tvätta massor av filtar m.m. Det kommer bli så rent och skönt här sedan!

Och... så har jag fått ett riktigt bra erbjudande på en kamera jag vill ha... Jag har letat efter en specifik modell ett tag nu. Den kommer ut på annons ibland, men ofta långt bort eller så hinner de bli sålda eller så är det något annat som gör att det inte riktigt blir något. Men så dök det upp en i Sthlm. Det var ett högt pris och det stod inte direkt något om hur använd den var, men jag kontaktade säljaren ändå. Det visade sig att den tillhört en släkting som gått bort, men de tog kameran till kamerabutik för att få hjälp att kolla skicket (vilket verkar vara bra!) och nu fick jag veta att de är villiga att sänka priset rejält också så att det lite mer motsvarar vad kamerorna brukar gå för begagnat.

Sååå efter att först ha ruinerat mig hos veterinären ska jag visst köpa kamera :banghead::banghead: Men, då bör jag kunna sälja den kamera jag har och få in lite pengar, och sedan få lättare att ta bilder bra nog att sälja så att man faktiskt tjänar lite pengar på kameran också. Vågar dock inte riktigt räkna på hur mycket pengar jag lagt ut på kamerautrustning genom åren... Känner dock att jag inte vill missa chansen på den här kameran. Jag lär inte få tag på något bättre eller billigare, och den är bättre än nuvarande kameran på just de punkter som gör att det lockar med en ny.
 
Hundra procent slutkörd nu. Måste härda ut 50 minuter till. Huvudvärk och de röker utanför, så får bara mer och mer huvudvärk.
Ska nog ta mig hem till mamma och gosa katt i dag. Behöver lite katt-serotonin, annars kommer jag nog bara gå hem och lägga mig och gråta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp