Nu bor jag visserligen i Skåne, uppvuxen här osv, men jag älskar Sörmland! När jag flyttade till Oxelösund insåg jag att jag flyttat hem, inte knappa 50 mil bort som det rent tekniskt var. Utan hem på riktigt, själsligt. Och det är så det känns varje gång jag åker dit, jag åker hem. Jag bor ändå i en del av Skåne med vacker natur och rikt djurliv, precis som du beskriver det i stort sätt, men jag tror inte det är bara det som gör att det är hemma i Sörmland och inte här. Känslan av hemma kom första gången jag åkte dit, när jag klev av tåget allra första gången. Mycket märklig känsla. Min själ var hemma, är hemma, där, men inte i Skåne där jag tyvärr bor.Oj vet inte, jag är dålig på att minnas var andra bor! Jag bor i Södermanland.
Jag är från Stockholmsförort. Naturen här i vår del av Södermanland är så galet vacker med alla sjöar/vattendrag, böljande landskap med en massa gamla ekar etc. Och djurlivet är så himla rikt. Just runt vårt hus är det oftast så att man dagligen ser antingen hjortar, rådjur, älg eller vildsvin. Skogskanin, har och räv är också ofta nära knuten. Och häftiga rovfåglar.
Senast ändrad: