Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj vet inte, jag är dålig på att minnas var andra bor! :o Jag bor i Södermanland. :)
Jag är från Stockholmsförort. Naturen här i vår del av Södermanland är så galet vacker med alla sjöar/vattendrag, böljande landskap med en massa gamla ekar etc. Och djurlivet är så himla rikt. Just runt vårt hus är det oftast så att man dagligen ser antingen hjortar, rådjur, älg eller vildsvin. Skogskanin, har och räv är också ofta nära knuten. Och häftiga rovfåglar.:love:
Nu bor jag visserligen i Skåne, uppvuxen här osv, men jag älskar Sörmland! När jag flyttade till Oxelösund insåg jag att jag flyttat hem, inte knappa 50 mil bort som det rent tekniskt var. Utan hem på riktigt, själsligt. Och det är så det känns varje gång jag åker dit, jag åker hem. Jag bor ändå i en del av Skåne med vacker natur och rikt djurliv, precis som du beskriver det i stort sätt, men jag tror inte det är bara det som gör att det är hemma i Sörmland och inte här. Känslan av hemma kom första gången jag åkte dit, när jag klev av tåget allra första gången. Mycket märklig känsla. Min själ var hemma, är hemma, där, men inte i Skåne där jag tyvärr bor.
 
Senast ändrad:
Suck, jag undrade varför Megara inte ätit upp sin frukost. Funderade på om hon hade ont i magen eller varför hon inte slukat den som hon brukar. Hittade en helt tom påse på köksgolvet jag trodde var hennes tomma Sheba påse som hon försökt slicka ur, nu tittade jag närmare och insåg att det var en (oöppnad) Dreamiespåse :meh: Det fattas bitar på ena sidan av påsen så ringde FirstVet för att kolla om jag ska åka in med henne.

Men eftersom allmäntillståndet är bra - hon åt upp sin frukost senare idag och har sprungit runt som en galning. Blev dessutom ettersur, som hon brukar bli, när jag försökte visa upp henne för veterinären och lyfta på läppen så han kunde se slemhinnorna. Hon spjärnade emot så jag fick släppa ner henne och vet konstaterade lite torrt att hon inte verkar ha tagit någon skada. Ska bara hålla koll på hennes avföring. Får hoppas att hennes mage inte pajar av en hel Dreamies påse. Förbaskade katt.

Din katt paminner om min Rottweiler, princess Diva. Har i veckan kom jag pa henne nar hon just holl pa att ata upp ett A4 ... jag fick tag i det sista hornet och sag att det bara var ett recept sa jag overlever det hela 🤨 och da det inte ar allt for sallan jag bara hittar (eller hinner riva ur hennes mun) ett horn av A4 papper sa tar jag det med ro numera. (Det var varre nar det var en halv check pa 500 usd ... det tog ett tag att ersatta checken😖) Nagra dagar senare sag jag att det var rosa och mintgront i hennes avforing vilket jag misstanker var en av mina strumpor. I dag var avforingen ocksa nagot farglad, men jag har ingen aning om vad hon kan ha fatt tag pa.:cautious:
 
Har fastnat i soffan efter en lång och kämpig dag då vi begravde en oerhört fin människa. Jag har aldrig varit på en begravning med så många människor förut, men å andra sidan har jag aldrig varit på en begravning för någon så ung heller. Fy fan vad tufft det var, det brast för mig alldeles när resan till Sverige för att fira vårt bröllop nämndes i griftetalet som ett av den avlidnas finaste minnen 💔

Ska försöka ta mig i säng nu, mannen stupade i säng fullt påklädd så fort vi kom hem stackaren. Känner mig ledsen, ångestig och har hemlängtan ("hem" som i Sverige alltså) vilket nästan aldrig sker numera. Antar att dagen påmint mig om det fantastiska värdet av familj och vänner, vilket får mig att sakna mina egna lite ovanligt mycket. Skulle rent teoretiskt sätt kunna åka över precis när som helst, jobba kan jag göra därifrån, men mitt miljösamvete tillåter inte att jag ger mig ut och flyger sådär utan ordentlig anledning.

Usch, mycket tankar såhär på kvällskvisten. Skönt att skriva av sig här!
 
Nu bor jag visserligen i Skåne, uppvuxen här osv, men jag älskar Sörmland! När jag flyttade till Oxelösund insåg jag att jag flyttat hem, inte knappa 50 mil bort som det rent tekniskt var. Utan hem på riktigt, själsligt. Och det är så det känns varje gång jag åker dit, jag åker hem. Jag bor ändå i en del av Skåne med vacker natur och rikt djurliv, precis som du beskriver det i stort sätt, men jag tror inte det är bara det som gör att det är hemma i Sörmland och inte här. Känslan av hemma kom första gången jag åkte dit, när jag klev av tåget allra första gången. Mycket märklig känsla. Min själ var hemma, är hemma, där, men inte i Skåne där jag tyvärr bor.
Ja, jag känner mig väldigt hemma här. Det är någon känsla här som jag gillar. Sånt som inte riktigt går att ta på typ. Men som känns väldigt rogivande och stärkande för själen.
Vi har funderat en hel del på att flytta till typ Skåne för att få mer gård för pengarna. Plus att sambo ju enklare kan jobba i DK. Men vi gillar Södermanland. Och vi har båda familjen i Stockholm främst. Så nja.. Svårt!
 
Ja, jag känner mig väldigt hemma här. Det är någon känsla här som jag gillar. Sånt som inte riktigt går att ta på typ. Men som känns väldigt rogivande och stärkande för själen.
Vi har funderat en hel del på att flytta till typ Skåne för att få mer gård för pengarna. Plus att sambo ju enklare kan jobba i DK. Men vi gillar Södermanland. Och vi har båda familjen i Stockholm främst. Så nja.. Svårt!
Det är helt enkelt rätt ställe att bo på med andra ord :D Men precis som du beskriver så är det någon känsla som inte går att ta på.

Ni får kanske provbo i Skåne en tid och se om det är något för er? Naturen är det ju inget fel på, men man får fundera på var man vill bo och vad man gillar för natur, mycket platt i Skåne :)
 
Jag har ledig dag imorgon! <3 Första på fyra veckor tror jag nu. :D Har dock bokat in hämtning av gamla soffan och sitter nu och angstar över att välja en ny! Den kommer att bli mycket mindre och jag har fått oväntat ekonomisk hjälp så jag kan bredda mina val, men jag är ändå dökär i en modell som är billig, bara kommer på postorder (och alltså inte kan provsittas) och vet inte om jag vågar beställa! :arghh:
 
Det är helt enkelt rätt ställe att bo på med andra ord :D Men precis som du beskriver så är det någon känsla som inte går att ta på.

Ni får kanske provbo i Skåne en tid och se om det är något för er? Naturen är det ju inget fel på, men man får fundera på var man vill bo och vad man gillar för natur, mycket platt i Skåne :)
Förutom att man får hosta upp en jäkla massa pengar för en gård. 😅
Ja, man behöver ju inte vara fast för alltid någonstans om man inte trivs. Men det är rätt omfattande projekt med flytt när man också ska flytta med företag med krav på lokaler och väldigt mycket att flytta, flytta från sin kundkrets för träning/hästutbildning eller kiropraktik och flytta bort från sociala nätverket man byggt upp etc.
Så att bara testa blir lite knepigt.. Man får nog vara rätt så jäkla säker..
 
Förutom att man får hosta upp en jäkla massa pengar för en gård. 😅
Ja, man behöver ju inte vara fast för alltid någonstans om man inte trivs. Men det är rätt omfattande projekt med flytt när man också ska flytta med företag med krav på lokaler och väldigt mycket att flytta, flytta från sin kundkrets för träning/hästutbildning eller kiropraktik och flytta bort från sociala nätverket man byggt upp etc.
Så att bara testa blir lite knepigt.. Man får nog vara rätt så jäkla säker..
Inte så lätt nej :D
Å andra sidan, är det inte redan tätt med tränare/hästutbildare i Skåne också? Det kanske är lättare i Sörmland, misstänker jag :D
 
Inte så lätt nej :D
Å andra sidan, är det inte redan tätt med tränare/hästutbildare i Skåne också? Det kanske är lättare i Sörmland, misstänker jag :D
Det finns inte några med min nisch riktigt. Jag blir kontaktad en del av folk i Skåne just iom det och har blivit det i ett decennium typ. Så det skulle absolut kunna lösa sig.
Men iom att vi har flera olika ben i verksamheten måste en hel del klaffa. Det beslutet får mogna lite långsamt. :)
 
Har fastnat i soffan efter en lång och kämpig dag då vi begravde en oerhört fin människa. Jag har aldrig varit på en begravning med så många människor förut, men å andra sidan har jag aldrig varit på en begravning för någon så ung heller. Fy fan vad tufft det var, det brast för mig alldeles när resan till Sverige för att fira vårt bröllop nämndes i griftetalet som ett av den avlidnas finaste minnen 💔

Ska försöka ta mig i säng nu, mannen stupade i säng fullt påklädd så fort vi kom hem stackaren. Känner mig ledsen, ångestig och har hemlängtan ("hem" som i Sverige alltså) vilket nästan aldrig sker numera. Antar att dagen påmint mig om det fantastiska värdet av familj och vänner, vilket får mig att sakna mina egna lite ovanligt mycket. Skulle rent teoretiskt sätt kunna åka över precis när som helst, jobba kan jag göra därifrån, men mitt miljösamvete tillåter inte att jag ger mig ut och flyger sådär utan ordentlig anledning.

Usch, mycket tankar såhär på kvällskvisten. Skönt att skriva av sig här!
Så jobbigt, beklagar så. Hoppas du får sova inatt. <3
 
Det finns inte några med min nisch riktigt. Jag blir kontaktad en del av folk i Skåne just iom det och har blivit det i ett decennium typ. Så det skulle absolut kunna lösa sig.
Men iom att vi har flera olika ben i verksamheten måste en hel del klaffa. Det beslutet får mogna lite långsamt. :)
Ah, helt klart en framtid då med andra ord! :)
 
Nu bor jag visserligen i Skåne, uppvuxen här osv, men jag älskar Sörmland! När jag flyttade till Oxelösund insåg jag att jag flyttat hem, inte knappa 50 mil bort som det rent tekniskt var. Utan hem på riktigt, själsligt. Och det är så det känns varje gång jag åker dit, jag åker hem. Jag bor ändå i en del av Skåne med vacker natur och rikt djurliv, precis som du beskriver det i stort sätt, men jag tror inte det är bara det som gör att det är hemma i Sörmland och inte här. Känslan av hemma kom första gången jag åkte dit, när jag klev av tåget allra första gången. Mycket märklig känsla. Min själ var hemma, är hemma, där, men inte i Skåne där jag tyvärr bor.
Jo här är det fint, eller ja runt femöre :love:


Hem för mig kommer alltid var Skaratrakten , men trivs här med sambon. Men hoppas i framtiden flytta närmare Västerås (hans föräldrar). Men annars är lite småkär i Varberg, framförallt nästintill snöfria vintrarna :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp