Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Somnade tidigt och har sovit ryckigt.
Varit ute och avverkat rundan. Nu har jag joggar 5 km eller mer varannan dag i 20 månader.
Bara 5 grader och helt mörkt när jag gav mig ut.
Nu kaffe!!!
E3379640-04C9-478A-8B92-CB902BB11C35.webp
 
Jag har ledig dag imorgon! :heart Första på fyra veckor tror jag nu. :D Har dock bokat in hämtning av gamla soffan och sitter nu och angstar över att välja en ny! Den kommer att bli mycket mindre och jag har fått oväntat ekonomisk hjälp så jag kan bredda mina val, men jag är ändå dökär i en modell som är billig, bara kommer på postorder (och alltså inte kan provsittas) och vet inte om jag vågar beställa! :arghh:

Min senaste soffa (den gröna chesterfielden) köpte jag "osutten" på nätet. Nu var jag främst ute efter att det är en bäddsoffa också så jag förväntade mig inte fantastisk sittkomfort men jag tycker den är helt ok att sitta i (och ta en tupplur på). Den stämmer bra överens med beskrivningen av sittkomforten (den angavs som medel, dvs inte deras enklaste eller bästa nivå).
 
Jag är lite sur, höll på att somna ändå i tid tills min sambo drog igång och snarkade 😑 Sen fick jag vara vaken fram tills två tiden då åkte han ut på soffan. Mycket irriterande.

Funderar på och gå en sväng i skogen idag och kika läget på svamp fronten. Så låg lite gula kantareller igår när jag körde häst.
 
Vaknar upp av ett sms: ”nu är det en massa fönsterkillar här”.
Får full panik eftersom jag direkt tror att det är några från Trafikverket som vill installera aluminiumfönster. Inser sen att avsändaren är hen som jag tillsatt som byggnadsvårdsansvarig i styrelsen. Dvs det har absolut inget med aluminium att göra.
Men det var ju onekligen att effektivt sätt att vakna på denna arla timme 😆
 
Vaknar upp av ett sms: ”nu är det en massa fönsterkillar här”.
Får full panik eftersom jag direkt tror att det är några från Trafikverket som vill installera aluminiumfönster. Inser sen att avsändaren är hen som jag tillsatt som byggnadsvårdsansvarig i styrelsen. Dvs det har absolut inget med aluminium att göra.
Men det var ju onekligen att effektivt sätt att vakna på denna arla timme 😆

Oh the horror! 😱 :laugh:
 
Trött, min autopilot lurar många dock sitter nästan med gråten i halsen utan att riktigt veta varför. Är så jäkla off idag. Kan jag inte bli irriterad istället då brukar jag vara mer handlingskraftig

Enda jag vill göra är att åka hem och ligga i sängen och se på film/serie
 
Kan den förbaskade infektionen sluta någon gång? Är fortfarande lite svullen och det gör ont. Elgiganten kommer mellan 07-09 imorgon så måste städa ur kylen idag, tack och lov har det blivit lite svalare så jag kan sätta allt i en låda på balkongen.

Min cpu är fortfarande borta och jag håller på att bli galen. På riktigt. Överväger att köpa en ny, trots att det ligger på botten av behöver listan. Fattar inte var jag lagt den. Städat ut ordentligt överallt. Katten stod på mitt bröst klockan sex i morse och skrek att hon ville ha frukost. Hon brukar vara helt ok tills jag kliver upp men eftersom hon fick en snålare middag efter Dreamies orgie så vägrade hon att vänta. Funderar på att gå hem, ta en citodon och försöka vila lite.

Att gå ner i vikt är varken min eller Megaras ide om ett bra liv just nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp