Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck, jag undrade varför Megara inte ätit upp sin frukost. Funderade på om hon hade ont i magen eller varför hon inte slukat den som hon brukar. Hittade en helt tom påse på köksgolvet jag trodde var hennes tomma Sheba påse som hon försökt slicka ur, nu tittade jag närmare och insåg att det var en (oöppnad) Dreamiespåse :meh: Det fattas bitar på ena sidan av påsen så ringde FirstVet för att kolla om jag ska åka in med henne.

Men eftersom allmäntillståndet är bra - hon åt upp sin frukost senare idag och har sprungit runt som en galning. Blev dessutom ettersur, som hon brukar bli, när jag försökte visa upp henne för veterinären och lyfta på läppen så han kunde se slemhinnorna. Hon spjärnade emot så jag fick släppa ner henne och vet konstaterade lite torrt att hon inte verkar ha tagit någon skada. Ska bara hålla koll på hennes avföring. Får hoppas att hennes mage inte pajar av en hel Dreamies påse. Förbaskade katt.
Vi har en sån marodör hemma som öppnar godis påsarna själv, slutade med att hon fick akut gastrit till slut 😑 Vi får gömma allt annars hämtar hon själv på nätterna ..
 
Vi har en sån marodör hemma som öppnar godis påsarna själv, slutade med att hon fick akut gastrit till slut 😑 Vi får gömma allt annars hämtar hon själv på nätterna ..


Alltså jag gömmer allt så fruktansvärt noga, men den här gången måste hon ha klättrat för att få tag på den, oklart hur (hon är dålig på att hoppa men en expert på att klättra). Nåja, nu har jag gömt allting på ett nytt ställe.
 
I sängen med knästöd på mitt smått svullna och blåa knä. Fick ta varje trappsteg med både fötterna när jag skulle hem, är minst sagt skeptisk till att kunna vara med på terminens första "riktiga" lektion på ridskolan imorgon :arghh:

För att inte tala om att jag verkligen verkligen vill kunna springa milen på lördag.

Men har iaf ätit spaghetti bolognese och ska nu värma på lite pannkakor innan jag kraschar isäng. Jösses, så trött.
 
Ponny? 🐴 Giraff? 🦒

20220829_171936.webp
 
Du bor i "mitt" landskap har jag för mig?
Oj vet inte, jag är dålig på att minnas var andra bor! :o Jag bor i Södermanland. :)
Jag är från Stockholmsförort. Naturen här i vår del av Södermanland är så galet vacker med alla sjöar/vattendrag, böljande landskap med en massa gamla ekar etc. Och djurlivet är så himla rikt. Just runt vårt hus är det oftast så att man dagligen ser antingen hjortar, rådjur, älg eller vildsvin. Skogskanin, har och räv är också ofta nära knuten. Och häftiga rovfåglar.:love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp