Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte riktigt vad vår väger nu men precis fyllda 5 månader och vägde 1,8 kg för en dryg månad sen. Vad är din för katt? :)

Denna mkt gängliga och faktiskt ganska stora väger typ 2 kilo 😆

9F7A8667-9D35-4889-8A07-A322178A225E.webp
 
Okej då kanske jag var för diffus ändå. Även om jag tyckte jag förklarade mitt besvär plus vad jag tidigare gjort och fått för hjälp samt vad som funkade eller inte.

Kanske får fråga när jag ringer om jag vågar ringa öht. Har telefonfobi och den är värre när jag måste ringa under arbetstid, när jag dessutom måste göra det under arbetstid när det är skitstressigt blir det kaos i skallen.:meh:
Det är inte lätt, vissa är ju nitiska. Ser det ju på mitt jobb, de vill att man tar det per telefon eller chatten. Jag delar inte deras uppfattning. Har patienten vänt sig via 1177 måste man se det som en kanal det också. Alla gillar inte telefon, alla gillar inte chatt osv.
 
Denna mkt gängliga och faktiskt ganska stora väger typ 2 kilo 😆

Visa bifogad fil 98949

Alltså jag har aldrig träffat denna individ mer än genom dina foton men jag blir helt lycklig varje gång det kommer en ny bild, han är ju bara personlighet upphöjt till 100 000. :love::love::love::love::love::love:. Om han har en fanclub så vill jag genast gå med i den. (avslöja inte min secret cat-crush för Ebba katt, hon är såklart också en fantastisk personlighet! Men denna blick. Denna pose. Denna på en gång helt galna och samtidigt ultranobla utstrålning. Magnifikt sa jag.)
 
Eftersom jag liksom aldrig kan göra något lite lagom så plockade ju jag ett berg nypon istället för de 8 dl man skulle ha. Fram med kräftgrytan iom att de vanliga asstora grytorna såg för små ut. Nu har jag 9 liter nyponsoppa. 🙄
Tur att jag får besök imorgon och kan tvinga på dem en del av det. :laugh:
 
Alltså jag har aldrig träffat denna individ mer än genom dina foton men jag blir helt lycklig varje gång det kommer en ny bild, han är ju bara personlighet upphöjt till 100 000. :love::love::love::love::love::love:. Om han har en fanclub så vill jag genast gå med i den. (avslöja inte min secret cat-crush för Ebba katt, hon är såklart också en fantastisk personlighet! Men denna blick. Denna pose. Denna på en gång helt galna och samtidigt ultranobla utstrålning. Magnifikt sa jag.)

Hahaha jag VET! Kan bara hålla med. Vill också lägga till hans enorma förväntade smidighet kontra den reella enorma klumpigheten. Tex när han försökte BACKA ner från loftet, hänger cliffhanger, försöker hoppa via en oljemålning, missar och hasar ner genom att fastna i en stickad tröja som hänger i närheten på en galge.

Man ba okej jaha GOD idé! :rofl:

Här får du en bonus 😆

E33BD7C4-164F-41DF-9856-F38F5E28645F.webp
 
Av en tillfällighet råkade jag se på fb att man som medlem i lärarförbundet kan vara med på digital föreläsning med Morgan Alling - Konsten att hantera besvärliga människor. På onsdag kväll. Nu är jag anmäld :) . Ser fram emot detta, för på beskrivningen lät det som om det kommer att bli både allvar och skratt :) !
 
Tränat, känns genast lättare när huvudet fått tömma bort alla tankar som snurrar dygnet runt. Nu lite soffläge en stund efter duschen innan sängen ropar på mig 😜
 
Så less på Bring.
Hade beställt hemleverans av ett paket idag
De påstår att de har ringt på flera gg mm. Fast morsan var hemma hela dagen...
Så jag fick gå och hämta ut paketet i kiosken nu
 
Suck, jag undrade varför Megara inte ätit upp sin frukost. Funderade på om hon hade ont i magen eller varför hon inte slukat den som hon brukar. Hittade en helt tom påse på köksgolvet jag trodde var hennes tomma Sheba påse som hon försökt slicka ur, nu tittade jag närmare och insåg att det var en (oöppnad) Dreamiespåse :meh: Det fattas bitar på ena sidan av påsen så ringde FirstVet för att kolla om jag ska åka in med henne.

Men eftersom allmäntillståndet är bra - hon åt upp sin frukost senare idag och har sprungit runt som en galning. Blev dessutom ettersur, som hon brukar bli, när jag försökte visa upp henne för veterinären och lyfta på läppen så han kunde se slemhinnorna. Hon spjärnade emot så jag fick släppa ner henne och vet konstaterade lite torrt att hon inte verkar ha tagit någon skada. Ska bara hålla koll på hennes avföring. Får hoppas att hennes mage inte pajar av en hel Dreamies påse. Förbaskade katt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp