Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud, postnord! Just pratat med dem då de klarat att skicka tullfaktura på över 650kr men inte skicka ut avin ”för att adressen inte stod på fraktsedeln utan på annan plats på paketet” och således skickat tillbaka min dyra och mycket efterlängtade pryl till Storbritannien helt utan att avisera att den gått igenom tullen och ankommit ombud. :down:

Spinnande katt i armhålan åtminstone. :heart
 
Va fan gör man , någon har tagit min tvätttid! Tvätta själv och sätta i låscylindern i eller låta de vara öppet och låsas som ingenting har hänt. Nr 3 är min
20220829_171547.webp
 
Vilken bjässe, huskatt- ingen större ras inkorsad tro? Eller så är det bara en gigant hehe! Vår är stor (inte fet) men han är bondkatt/norskskogkatt/maine coon så han lär bli stor! Han har inte raskatternas längre päls eller tofsar på öronen men stora öron och långa ben :love:
Ingen aning vad det kan vara för raser, ser ut som en ganska vanlig huskatt. Men får se vad veterinären säger nästa månad ang hull, dags att kastrera katterna då. den ser slimmad ut och de leker mycket. Den mindre av syskonen vägde 2.1kg.
 
Ja och alla kan inte ringa 8-17, de flesta jobbar ju då. :meh:
Hade fattat om det var något komplicerat och de behövde prata med en för att kunna hjälpa på bästa sätt, men detta är inte särskilt komplicerat alls.
Jag tänker att man ibland får ta sig tid att ringa trots att man jobbar, men samtidigt ska det kunna gå att meddela via 1177 att man behöver en tid till någon. Om man förklarar varför, vad man gjort och om det hjälpt/ inte hjälpt och hur länge osv så tänker jag att antingen kan en sköterska svara att "det här behöver du ingen tid till, ta hand om ditt bekymmer så här" eller så svarar sköterskan "jag har bokat in dig till en sköterska" eller så svarar läkaren"så här kan du göra åt det, testa det först" eller så får man en tid.

Faktum är att det faktiskt fungerar, men det krävs ändå av patienten att inte bara skriva "jag har ont i en tå, jag vill att en läkare tittar på den för att se om den är bruten", då blir man nog hänvisad till att ringa.

Jag själv hör av mig via 1177 till min vc pga syn- och hörselskada, mycket enklare så en att tjafsa med telefonsystem och sköterskor jag har svårt att höra. Så jag vet att det fungerar.
 
Ingen aning vad det kan vara för raser, ser ut som en ganska vanlig huskatt. Men får se vad veterinären säger nästa månad ang hull, dags att kastrera katterna då. den ser slimmad ut och de leker mycket. Den mindre av syskonen vägde 2.1kg.
Okej :). Börjar snart vara dags att kastrera vår med :).
 
Jag tänker att man ibland får ta sig tid att ringa trots att man jobbar, men samtidigt ska det kunna gå att meddela via 1177 att man behöver en tid till någon. Om man förklarar varför, vad man gjort och om det hjälpt/ inte hjälpt och hur länge osv så tänker jag att antingen kan en sköterska svara att "det här behöver du ingen tid till, ta hand om ditt bekymmer så här" eller så svarar sköterskan "jag har bokat in dig till en sköterska" eller så svarar läkaren"så här kan du göra åt det, testa det först" eller så får man en tid.

Faktum är att det faktiskt fungerar, men det krävs ändå av patienten att inte bara skriva "jag har ont i en tå, jag vill att en läkare tittar på den för att se om den är bruten", då blir man nog hänvisad till att ringa.

Jag själv hör av mig via 1177 till min vc pga syn- och hörselskada, mycket enklare så en att tjafsa med telefonsystem och sköterskor jag har svårt att höra. Så jag vet att det fungerar.
Okej då kanske jag var för diffus ändå. Även om jag tyckte jag förklarade mitt besvär plus vad jag tidigare gjort och fått för hjälp samt vad som funkade eller inte.

Kanske får fråga när jag ringer om jag vågar ringa öht. Har telefonfobi och den är värre när jag måste ringa under arbetstid, när jag dessutom måste göra det under arbetstid när det är skitstressigt blir det kaos i skallen.:meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp