Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skrubbat boxvägg check. Min häst äter med hela nyllet och då han inte får äta någon torrmat pga kolikrisken så får helt enkelt matte skrura ibland. Sen storhandlat, köpt massa blomkål 😆 Min sambo är skit sur jag har infört stopp på allt onödigt som lätt slinker ned i vagnen när man handlar. Han är host sockerberoende så håller på att bota honom. Går iaf åt rätt håll.
 
Började dagen hos veterinären med skadad hund. Sedan tänkte jag vila, men insåg att hund nu halkar på golvet... Sååå det blev istället storstädning och jag har för första gången på eeeevigheter skurat golvet i sovrummet också. Minns helt ärligt inte när det gjordes senast. Har också lyckats boka grovtvätten till ikväll och planerar att tvätta massor av filtar m.m. Det kommer bli så rent och skönt här sedan!

Och... så har jag fått ett riktigt bra erbjudande på en kamera jag vill ha... Jag har letat efter en specifik modell ett tag nu. Den kommer ut på annons ibland, men ofta långt bort eller så hinner de bli sålda eller så är det något annat som gör att det inte riktigt blir något. Men så dök det upp en i Sthlm. Det var ett högt pris och det stod inte direkt något om hur använd den var, men jag kontaktade säljaren ändå. Det visade sig att den tillhört en släkting som gått bort, men de tog kameran till kamerabutik för att få hjälp att kolla skicket (vilket verkar vara bra!) och nu fick jag veta att de är villiga att sänka priset rejält också så att det lite mer motsvarar vad kamerorna brukar gå för begagnat.

Sååå efter att först ha ruinerat mig hos veterinären ska jag visst köpa kamera :banghead::banghead: Men, då bör jag kunna sälja den kamera jag har och få in lite pengar, och sedan få lättare att ta bilder bra nog att sälja så att man faktiskt tjänar lite pengar på kameran också. Vågar dock inte riktigt räkna på hur mycket pengar jag lagt ut på kamerautrustning genom åren... Känner dock att jag inte vill missa chansen på den här kameran. Jag lär inte få tag på något bättre eller billigare, och den är bättre än nuvarande kameran på just de punkter som gör att det lockar med en ny.

Du påminner mig om att jag borde skicka in min D750 för att få felet fixat och sen sälja den. Så dumt att ha den liggande när jag har en ny kamera men är lite lat.
 
Kände mig pigg när sprang i morse men känner mig död på dagarna.
Det har ändå varit en bra dag och och skolan serverar bra lunch.
1E42D36C-B82B-40CD-85AA-A2A08C8F4A25.webp
 
Soffan omonterad och dräller ute i trädgården i väntan på upphämtning. Oj så mycket bös det hinner samlas mellan de ihopskruvade delarna på tio år. :wtf:
Men nu kan jag hyra en mattvätt och köra över HELA golvet innan jag får hem någon ny möbel! Kanske til och med ska passa på att måla golvlisterna - fast då måste jag flytta på akvariet också. :D
 
Soffan omonterad och dräller ute i trädgården i väntan på upphämtning. Oj så mycket bös det hinner samlas mellan de ihopskruvade delarna på tio år. :wtf:
Men nu kan jag hyra en mattvätt och köra över HELA golvet innan jag får hem någon ny möbel! Kanske til och med ska passa på att måla golvlisterna - fast då måste jag flytta på akvariet också. :D
Tänkte, varför mattvätt på golvet?! O_o
Sen kom jag på att du bor i Storbritannien:rofl:
 
Hemma hos katten. Så mysigt!
Det första jag fick var ett avgrundsvrål, sedan gick hon och bajsade, varpå hon tyckte det var dags för mat.
Sen har hon sprungit runt som en tok i glädjerus. Jag har precis lagt mig på kökssoffan för att vila lite och katt har full koll på var jag är och gör. :heart
Snart måste hon få komma hem!
 
Jo här är det fint, eller ja runt femöre :love:


Hem för mig kommer alltid var Skaratrakten , men trivs här med sambon. Men hoppas i framtiden flytta närmare Västerås (hans föräldrar). Men annars är lite småkär i Varberg, framförallt nästintill snöfria vintrarna :love:
Femöre ja, DEN favoritplatsen tror jag faktiskt. Saknar det. Önskar jag bara kunde åka dit och gå en sväng där, sitta en stund vid vattnet och kika osv.

Intressant de olika "hemma" vi har :)
 
Lång dag. Jobb med möten, skrivare som ännu inte är installerad pga långsam support. Huvudvärk. Gruppbesök på synenheten, epilepsianfall, stadsbuss med tre miljoner folk.

Sitter nu här med sur dotter för att jag inte tror på henne utan sa att jag inte vet vad jag ska tro, om en grej, och en sur son, för att han ska laga mat och inte hittade maten i frysen när han gjorde första genomsökningen. Eller andra.... Men det är ALLTID så. Han letar och vrålar "Mamma, var ÄÄÄÄÄRRR det?!". Numera svarar jag "i frysen någonstans". För det är i frysen någonstans, man får anstränga sig lite, jag har inte koll på precis allt. Jag fick dock ytterligare ännu en gång lyfta på röven och rota fram det.... på två sekunder! GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skitdag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
521
Senast: Grazing
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 120
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: ptr
·
Hemmet Funderar på en skaftdammsugare. Främst till mattor, speciellt om någon månad när sonen börjat krypa. Vi har bara två mattor, så det...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp